کد خبر 920317
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
کی روش

۱۳ سال قبل برانکو در آستانه جام جهانی ۲۰۰۶ با مشکلاتی بزرگ مواجه شد که لطماتش را در آن مسابقات دید.

به گزارش مشرق، در آن مسابقات غیر از اینکه مجتبی جباری و نوید کیا آسیب دیدند و به اردوی نهایی نرسیدند ستار زارع مدافع چپ ثابت تیم ملی هم در فاصله چند روز تا شروع جام مصدوم شد و از فهرست تیم کنار رفت اما مشکل اصلی مربوط به ستاره‌های لژیونری مثل وحید هاشمیان، علی کریمی، فریدون زندی و مهدی مهدوی‌کیا بود که با مصدومیت‌هایی سنگین مواجه شدند. این چهار بازیکن که در اوج دوران فوتبال‌شان به‌سر می‌بردند سرانجام مهیای بازی‌ها شدند اما به دلیل همان مصدومیت‌ها کارآیی لازم را نداشتند و همین حالا اگر از برانکو درباره کیفیت بازی‌های تیمش در جام جهانی آلمان بپرسید حتما اشاره‌ای به مصدومیت این چهار لژیونر مهمش خواهد داشت.

مشکل ۱۳ سال قبل برانکو حالا گریبان کارلوس کی‌روش را در آستانه جام ملت‌های آسیا گرفته و رها نمی‌کند. در شرایطی که کمتر از سه هفته تا بازی با یمن فاصله داریم بخشی از لژیونرهای تیم ملی یا مصدومند یا از فرم خوب فاصله گرفته‌اند.


بیشتر سایت‌های خارجی و رسانه‌های آسیایی از علیرضا جهانبخش به‌عنوان ستاره تیم ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ یاد کرده‌اند غافل از اینکه شاید جهانبخش اصلا به این تورنمنت نرسد. فشار توقعات از علیرضا و پولی که برایتون برای خرید او هزینه کرده بود باعث شد «جهان» بعد از ثابت شدن مصدوم شود و حالا ۶-۵ بازی تیمش را از دست داده. بدتر اینکه در آستانه بازگشت به شرایط مسابقه او دوباره مصدوم شده و حتی از پارگی همسترینگش گفته‌اند که اگر اینگونه باشد کی‌روش از همین حالا یکی از مهم‌ترین ستاره‌هایش را از دست داده و در امارات همراه نخواهد داشت.


سعید عزت‌اللهی یکی دیگر از لژیونرهای مهم تیم ملی که در جام جهانی جزو بهترین بازیکنان‌مان بود بیش از دو ماه است مصدوم شده. ابتدا گفته می‌شد سعید ۶ هفته بعد به تمرینات باز خواهد گشت اما خبری از این بازیکن و حضورش در تمرینات و بازی‌های ردینگ نیست. عزت اللهی که در این دو ماه ۱۰ بازی تیمش را از دست داده و در زمینه باشگاهی فوق‌العاده متضرر شده حالا در تیم ملی هم جایگاهش را در خطر از دست رفتن می‌بیند. او در یکی از آخرین مصاحبه‌هایش اعلام کرده بود مصدومیتش هشت هفته طول می‌کشد و با این حساب حالا باید نرم دویدن را آغاز کرده باشد اما اگر این اتفاق هم سر وقت بیفتد مشخص نیست هافبک دفاعی لژیونر تیم ملی تا بازی با یمن به فرم ایده‌آل مد نظر کی‌روش برگردد.

بیشتر بخوانید:

دعوت از ۲۱ بازیکن در مرحله اول اردوی تیم ملی فوتبال در قطر

بزرگترین دغدغه کی‌روش در آستانه جام ملت‌ها

کاوه رضایی دیگر لژیونر مصدوم تیم ملی است که موقعیت محکمی در ترکیب ندارد. کاوه با همین مصدومیت راحت‌تر از حد تصور جام جهانی را از دست داد و از شروع فصل این دومین بار است که مصدوم می‌شود. غیر از این حتی وقتی کاوه برای بروژ بازی کرده فرم فصل قبل را ارائه نداده و با توجه به مبلغی که بروژی‌ها برای او هزینه کرده‌اند خرید معقولی برایشان نبوده است.


اگر کاوه نباشد دل‌مان را به سردار آزمون، کریم انصاری فرد و مهدی طارمی خوش خواهیم کرد اما هیچ کدام از این مهاجمان هم فرم ایده‌آلی ندارند. روس‌ها می‌گویند سردار خوب بازی می‌کند اما گل نمی‌زند، انگلیسی‌ها می‌نویسند کریم انصاری‌فرد لایق توجه بیشتر از سوی کارانکاست اما مربی اسپانیایی بهترین و گلزن‌ترین مهاجم تیم را به خاطر کریم تازه وارد بیرون نمی‌گذارد و البته در مورد طارمی هم که همه نقدها منفی است و قطری‌ها حسابی از دست او شاکی‌اند و این بازیکن را به خاطر از دست دادن موقعیت‌های زیاد حتی لایق بازی در لیگ‌شان نمی‌دانند!
در چنین وضعیتی فعلا خبری از رفع مصدومیت علی قلی‌زاده که تازه داشت امیدوارمان می‌کرد نیست، مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از مصدومیتی طولانی اخیرا به شرایط مسابقه برگشته، وحید امیری و صادق محرمی موقعیت متزلزلی در تیم‌هایشان دارند و رامین رضاییان جایی رفته که ستاره شدنش هم کی‌روش را امیدوار و خوشحال نخواهد کرد. حالا به نظر می‌رسد تنها باید به درخشش مقطعی بازیکنانی مثل میلاد محمدی در چچن، سامان قدوس که تیمش ضرب و زور ندارد، امید ابراهیمی و خانزاده در الاهلی قطر یا مجید حسینی در ترابزون دل‌خوش کنیم و با این وضعیتی که لژیونرهایمان دارند شاید داستان جام جهانی برای تیم ملی و کی‌روش تکرار شود.


شش ماه قبل پیش از آنکه تیم ملی در روسیه بدرخشد همه از جمله سرمربی تیم ملی به ساق‌های لژیونرهایشان چشم امید دوخته بودند اما آنجا لژیونرها به قامت بازیکنان متوسط سقوط کردند و داخلی‌ها درخشیدند. هیچ کس شک ندارد که ستاره‌های تیم ایران در آن تورنمنت وحید امیری، مجید حسینی، علیرضا بیرانوند و امید ابراهیمی بودند که از دل لیگ برتر خودمان بیرون آمدند و شاید این بار در جام ملت‌ها هم چنین سناریویی برای کی‌روش و تیم ملی تکرار شود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس