امیر خجسته

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا هر ۲ شرکت خودروسازی اسامی اعضای هیأت مدیره خود و شرکت‌های اقماری‌شان را از فردا در سایت این دو شرکت خودروسازی منتشر کنند.

به گزارش مشرق، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰، مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل با حضور وزیر صنعت، مدیران عامل سایپا و ایران‌خودرو و معاون حقوق رئیس‌جمهور و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وزیر صنعت در این جلسه عنوان کرد که تولید خودرو در کشور در رکود قرار گرفته و باید تدابیری اندیشیده شود که از این رکود خارج شود.

بیشتر بخوانید:

ایران‌خودرو با «عظام»‌ چه ارتباطی دارد؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: مدیرعامل ایران‌خودرو در این جلسه گفت ما به تمامی تعهدات‌مان در قبال مشتریان تا خرداد ۹۷ عمل کرده‌ایم که این موضوع واکنش و مخالفت اعضای کمیسیون را در پی داشت.

خجسته خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع اعضای هیأت مدیره شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و شرکت‌های اقماری آنها نیز مورد بحث قرار گرفت و در این بخش در نهایت مقرر شد تا هر دو شرکت خودروسازی اسامی اعضای هیأت مدیره خود و شرکت‌های اقماری‌شان را از فردا در سایت این دو شرکت خودروسازی منتشر کنند.

وی افزود: در جلسه امروز موضوع تعداد کارکنان این دو شرکت و حقوق دریافتی آنان نیز مطرح شد و عنوان شد که در این دو شرکت مجموعاً ۹۵ هزار نفر نیرو مشغول به کار هستند که ۲۶ هزار نفر آنها مازاد هستند.همچنین در طول سال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق مازاد به کارکنان این دو شرکت پرداخت می‌شود و از مدیران‌عامل ایران‌خودرو و سایپا خواسته شد تا این مشکل را رفع کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه مدیرعامل سایپا که ما در حال انجام تعهدات عقب‌مانده خود در قبال مشتریان هستیم و پس از جبران این عقب‌ماندگی انجام تعهدات این شرکت به روز خواهد شد.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه بر این نکته تأکید شد که شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در مواردی که ثبت‌نام و اقدام به خرید خودرو پیش از گرانی قیمت دلار بوده خودرو به قیمت ماقبل گرانی به مردم تحویل داده شود و درباره بعد از گرانی قیمت دلار هم خودرو با قیمت تمام‌شده به مردم تحویل داده شود و نه ۵ درصد زیر قیمت بازار که البته مدیران عامل این دو شرکت بر این نکته تأکید کردند که ۵ درصد زیر قیمت بازار مدنظر باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    3 0
    #چاره_کار_نخریدن
  • SE ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    2 0
    در مور مالکین هلدینگ آواپزشک و شرکتهای تابعه از جمله شرکت تامین آوا سلامت هم روشنگری شود بسیار بجاست چون رانت ها و رانت خواران نفوذ کرده در امور درمانی و تصمیم سازی را برملا میکند. این هلدینگ در سایتش هیچ نامی از مالکین ارائه نمیکند.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    هرچند اقای خجسته ادم محکم وبا شهامتی هست اما در این مقوله توسط خودرو سازها پشم هم به حساب نمی اید ومردم نباید حساب ویژه ای باز کنند چون خودروسازان بیش از همه زیر دین هزینه های سیاست بازها هستند وتا انجا خوش رقصی می کنند کسی زورش به انها نخواهد رسید.واز الان دارند برای مجلس اماده می شوند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    کی به حرف مجلس گوش می کنه ............. نماینده ها دلشون خوشه مردم بدتر
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    فرغون های وطنی را نخرید تا مجبور بشوند حراج کنند کار این ۲ شرکت دزدی پول مردم هست و دولت هم شریک جرم اینهاست
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    یک بار عدد ها رو بر هم تقسیم کنید! ایرانخودرو و سایپا سالی 11 ملیون تومن به هر نفر بیش از آنچه که باید بدهد می دهد!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 0
    همه نماینده لیست شد و پخش شد که چی بشه؟!!! خیلیها بازنشسته و بعضی ها دابل بازنشسته هستند و فک و فامیل همدیگر را در شرکتهای مختلف صنعت خودرو و قطعه ساز و بازرگانی و دفتر صنعت به صورت ضربدری پست و مقام اجرائی داده اند چه کار میتوانید بکنید این هرم از زمان اصلاحات شکل گرفت دوران احمدی نژاد تخرب شد زمان تدبیر و امید بازسازی و به اوج انحصاری کردن مدیریت صنعت و تجارت رسید!!!!!! چه کار میتوانید بکنید با این کله گنده ها؟!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس