خودرو نمایه

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه خودروسازان باید به جای تقاضای افزایش قیمت، هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند، گفت: نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند.

به گزارش مشرق، سعید باستانی با اشاره به اینکه در جلسات متعددی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد قیمت خودرو برگزار کردند بحثهای زیادی مبنی بر عدم گرانی خودرو مطرح شد، اظهار داشت: به اعتقاد من خودروسازان تاکنون آنالیز قیمتی از محصولات خود ارائه نکرده‌اند، علاوه بر این در مورد قطعاتی که افزایش قیمت پیدا کرده نیز مستنداتی را به کمیسیون ارائه نکردند.

بیشتر بخوانید:

نوسان قیمت در بازار خودروهای داخلی+جدول

دلالان، خودِ خودروسازان هستند

کنایه رشیدپور به قیمت‌های خودرو+فیلم

کشمکش بر سر طرح ساماندهی بازار خودرو

برخورد عجیب خودروسازان داخلی با خریداران

وی با اشاره به اینکه آنها باید به جای تقاضای افزایش قیمت هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند، افزود: نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه ۱۱ هزار نیروی مازاد در شرکت‌های خودروسازی وجود دارد که نرخ حقوق سالانه آنها هزار میلیارد تومان است، افزود: علاوه بر این بخشی از ۱۴۰ شرکت اقماری خودروسازان نیز زیان ده است. چرا مردم باید تاوان این زیان‌ها را پرداخت کنند. نباید خودروساز هزینه سودهای بانکی خود را از جیب مردم پرداخت کند.

وی با تأکید براینکه دولت باید سهام خود را در شرکتهای خودروسازی به صفر برساند، گفت: با وجود تمام مخالفت‌هایی که برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در عدم افزایش قیمت خودرو مطرح کرده‌اند تصمیم نهایی این موضوع متوجه وزارت صنعت است و امیدواریم در این رابطه این دستگاه تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    2 11
    راحت باشین نوش جونتون از طرف ما مشکلی براتون پیش نمیاد چون توان اعتراض نداریم و برای چند سال بعد هم پیش خرید میکنیم.فقط مراقب باشین لقمه توی گلوتون گیر نکنه
  • كارشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 15
    آقاي نويسنده حداقل قبل از نگارش متن با يك كارشناس مالي مشاوره بگير تا معني سربار رو بهت بگه يا نه ميدوني و مغرضانه نوشتي چون بهاي تمام شده نهاده هاي توليد زمين تا اسمان با سربار كارخانه تفاوت دارد . ببينم شما به مواد مستقيم ، حقوق و دستمزد، ميگوييد سربار !!! عزيزم اينكه قيمت خودرو بالا ميرود نه بخاطر سرباره بلكه بخاطر قيمتهاي سه الي چهار برابري نهاده هاست نه سربار . من نميدونم چرا دوغ از 3500تومان شده 5500تومان ، شير شده 4000 تومان ، پكيج 24000ايران رادياتور از 1.800.000 تومان شده 8.000.000 تومان ولي كسي از سربار و مردم وغيره حرفي به ميان نمياره ولي هروقت بحث خودرو ميشه همگي شمشيرهارو از رو ميبندند . متاسفم ( كارشناس مالي يكي از شركتهاي خودروسازي)
  • مهدی مبرزی AE ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 0
    امیدوارم این خودرو سازا با این قیمت ها که به مردم میفروشند همش دکتر و دوا یه کارگر ساده دیگه باید ارزوی ماشین داشته باشه و جلو زنو بچش باید شرمنده بشه
  • مهرنام IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    برادر من اقای کارشناس مالی خودرو ساز… لطفا یکم از منافعتون کم کنید و پاداش چند میلیونی که هرسال به جیب میزنید را کم کنید و این دلیل نمیشه که اگه جنسی گرون شد ماشینای بیکیفیت شما هم گرون بشه خودتون را با خودروهای خارجی مقایسه کنید اقای اقتصاد دان نه با شیر و پنیر پکیج ایران رادیاتور امثال بیسوادی مثل شما هستند که کشورمان به جایی نمیرسه
  • amir IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    وقتی حکومتیان منافعشان باشرکت های خودروسازگره خورده هرچیزبی کیفیتی رابه خوردملت می دهند،ازرانت های دولتی استفاده می کنندوهیچ رقیبی ندارند،چرابایدماشین های ازرده خارجی مثل پرایدوپژو405رابه قیمت گزاف به خوردمردم دادمگرماچه چیزی ازمردم دیگرکشورهاکم داریم که نبایدخودروهای ارزان وروز خارجی سوارشویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس