کد خبر 920199
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶
مقر کمیسیون اروپا در میان دود و آتش

با مداخله نیروهای ضدشورش، تجمع موافقان و مخالفان پیمان مهاجرت سازمان ملل متحد در برابر مقر کمیسیون اروپا در بروکسل به خشونت و درگیری کشیده شد.

به گزارش مشرق، روز یکشنبه تجمع صدها نفر از موافقان و مخالفان پیمان تازه‌تصویب شده سازمان ملل متحد در مورد مهاجران، با دخالت پلیس ضدشورش بلژیک به درگیری و خشونت منجر شد.

این تجمع از ساعاتی پیش در برابر مقر کمیسیون اروپا در شهر «بروکسل» در جریان بود، اما از ساعتی قبل با ورود نیروهای پلیس ضدشورش بلژیک به درگیری و زد و خورد بدل شد.

دانلود

تصاویر زنده از محل برگزاری این تجمع نشان می‌دهد که ده‌ها نفر از نیروهای ضدشورش پیاده و سوار بر اسب، با باتوم، خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور به شرکت‌کنندگان در این تجمع حمله می‌کنند. در پی شلیک مداوم گاز اشک‌آور، ساختمان کمیسیون اروپا و محله‌های اطراف آن را دود به کلی فراگرفته است.

«سوتیری دیمپینودیس» از خبرنگاران حاضر در محل این تجمع نوشته است که پلیس دستکم ۱۵ نفر از معترضین را بازداشت کرده است.

تجمع امروز در برابر مقر کمیسیون اروپا از سوی دو گروه مخالف هم سازمان‌دهی شده بود. یکی گروه‌های راستگرای مخالف مهاجران که مصوبه اخیر ملل متحد را ناقض حاکمیت ملی و موجب گسترش امواج پناهجویان به کشورهای غربی می‌دانند و در طرف دیگر، گروه‌های حامی حقوق بشر که تأکید دارند پناهجویان باید بتوانند در کشورهای غربی پناهندگی دریافت کنند.

روز دوشنبه هفته گذشته بیش از ۱۵۰ کشور عضو سازمان ملل متحد پیمان مهاجرت بین‌المللی ملل متحد را که در آن بر لزوم تدوین سیاستی واحد در قبال پناهجویان تأکید شده، تصویب کردند.

آمریکا و دولت‌های راستگرای اروپایی از جمله اتریش و لهستان می‌گویند این پیمان که در نشست هفته گذشته ملل متحد در شهر «مراکش» مغرب تصویب شد، دست دولت‌ها در اتخاذ سیاست‌ مستقل در قبال پناهجویان را می‌بندد.

این پیمان بهار امسال به امضای تمام ۱۹۳ عضو سازمان ملل به جز آمریکا رسیده بود، اما از آن زمان چندین دولت راستگرای اروپایی به جمع مخالفان این پیمان پیوسته‌اند. با این وجود، پیمان مهاجرت ملل متحد در نشست مراکش نهایی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس