روزنامه اعتماد

حملات اصلاح‌طلبان به آیت‌الله جنتی دقیقاً همراستا با عقده‌گشایی بی بی سی فارسی-رسانه ملکه انگلیس- و دیگر رسانه‌های معاند صورت می‌گیرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عقده‌گشایی روزنامه اصلاح‌طلب علیه آیت‌الله جنتی

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «شغل جدید آقای خاص!» نوشت: «محسن‌رضایی در نبود آیت‌الله هاشمی شاهرودی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را به احمد جنتی سپرد...مجمع تشخیص مصلحت نظام این روزها با وجود مسائل مختلفی که در کشور وجود دارد، بدون رئیس به کار خود ادامه می‌دهد و در میان افکار عمومی به نوعی برداشت می‌شود که گویی محسن رضایی سکان این رکن نظام را در دست گرفته است. در همین حال روز گذشته جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد که برخی از اعضای اصلی این مجمع حضور نداشتند. در این جلسه، در غیبت آیت‌ا... هاشمی شاهرودی، آیت‌ا... احمد جنتی ریاست جلسه را برعهده داشت...رضایی گفت: جلسات مجمع با حضور آیت‌الله جنتی و موحدی کرمانی اداره می‌شود. دبیر مجمع با بیان اینکه روند درمان آیت‌الله شاهرودی در حال طی شدن است، اظهار داشت: پزشک این توصیه را به ایشان داشته که در صحبت کردن احتیاط کند که ما نیز این موضوع را رعایت می‌کنیم.»

تیتر این روزنامه و کنایه نویسنده درخصوص آیت‌الله جنتی، نشان دهنده این مسئله است که اصلاح‌طلبان هنوز از ریاست ایشان بر مجلس خبرگان و همچنین دبیری شورای نگهبان عصبانی‌اند.

پس از برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، رسانه‌های اصلاح‌طلب تبلیغات شدیدی را آغاز کرده بودند که براساس آن به استناد بخشی از آرای مردم در تهران پیروز انتخابات چه در خبرگان رهبری و چه مجلس دهم حامیان دولت و اصلاح‌طلبان خوانده شده بودند. این تبلیغات تغییر اساسی ترکیب خبرگان را هدف گرفته بود، در حالی که نتیجه آرا در سراسر کشور و حتی تهران به خوبی نشان می‌داد که این مجلس انقلابی‌تر از دوره‌های پیش بوده و هیئت رئیسه خبرگان هرگز باب طبع ضد انقلاب و دشمنان بیرونی این ملت از جمله انگلیس نخواهد بود.

در خرداد ۹۵ علیرغم هیاهوی تبلیغاتی گسترده و پرحجمی که دشمنان بیرونی و برخی از جریانات آلوده و بدسابقه و یا فریب‌خورده داخلی علیه آیت‌الله جنتی به راه انداخته بودند، ایشان با کسب اکثریت قاطع آرا، ۵۱ رأی خبرگان ملت، به مدت ۲ سال رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد. بر این اساس از ۸۶ رأی اخذ شده آیت‌الله احمد جنتی ۵۱ رأی، آیت‌الله ابراهیم امینی ۲۱ رأی و آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی ۱۳ رأی کسب کردند.

لازم به ذکر است که یکی از علت‌های اصلی هجمه گسترده به آیت‌الله جنتی، امانت داری، شجاعت و دقت تحسین برانگیز ایشان در سنگر شورای نگهبان است. در حقیقت نگاه تیزبین آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان، توطئه بسیاری از منحرفان را در جهت دست اندازی به مناصب نظام خنثی کرده است.

نکته قابل توجه اینجاست که حملات اصلاح‌طلبان به آیت‌الله جنتی دقیقاً همراستا با عقده‌گشایی بی بی سی فارسی-رسانه ملکه انگلیس- و دیگر رسانه‌های معاند صورت می‌گیرد.

** موسوی: به‌جز خود روحانی، ندیده‌ام کسی بگوید دولت موفق است

«میر محمود موسوی» دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «من مدت‌هاست به‌جز سخنرانی‌های خود آقای روحانی ندیده‌ام که کسی بگوید دولت موفق بوده است...ایشان (روحانی) وارد گود انتخابات شد؛ با این باور که می‌تواند این بار را بردارد و مشکلات را حل کند. اگر توانسته است که باید آن را مردم در سفره خود و در زندگی‌شان احساس کنند».

روحانی در سال ۹۲ گفته بود که «چنان رونقی به اقتصاد بدهیم و آن‌چنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که نیازی به ۴۵ هزار تومان پول یارانه نداشته باشند». روحانی همچنین در سال ۹۲ گفته بود «در برنامه من علاوه بر برنامه‌های میان‌مدت، برنامه کوتاه‌مدت یک ماهه و ۱۰۰ روزه وجود دارد. ما می‌توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به‌وجود آوریم و مشکل کارخانه‌ها و مراکز تولیدی را حل کنیم.» رئیس جمهور همچنین گفته بود «نخواهیم گذاشت ارزش پول ملی کاهش یابد

قیمت مسکن در شهر تهران از سال ۹۲ تاکنون حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. در روزهای گذشته روزنامه اصلاح‌طلب و حامی دولت «قانون» نوشت: «با توجه به تورم کشور و بر اساس رقمی که مرکز آمار یا بانک مرکزی اعلام کرده است، میزان تورم در کشور حدود ۴۰ درصد است».

برجامی که دولتمردان مدعی بودند که مشکل رکود، گرانی، بیکاری، سرمایه گذاری خارجی، مسکن، ازدواج جوانان، محیط زیست، روابط بانکی و آب خوردن مردم را رفع می‌کند، تاکنون مزایایش برای مردم، تقریباً هیچ و یا به عبارتی نزدیک به صفر بوده است. ولی متأسفانه دولتمردان به جای عذرخواهی و تلاش برای جبران خسارات وارد شده و تغییر ریل، همچنان به بزک برجام و فرافکنی مشغولند!

فعالین اصلاح‌طلب در ماههای اخیر بارها مدعی شده‌اند که «دولت فقط ۳۰ درصد اختیار دارد». کارشناسان معتقدند که این ادعای مضحک با هدف سرپوش گذاشتن بر کارنامه خالی دولت مطرح می‌شود.

** اعتراف عضو شورای شهر تهران به حزب بازی و پراکنده کاری اعضا

«الهام فخاری» نماینده شورای شهر پنجم تهران در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سؤال که «برایند و راندمان شورای پنجم را از آغاز تاکنون چطور ارزیابی می‌کنید؟» گفت: «نمره عالی یا خیلی خوبی به شورا نمی‌دهم. به نظرم ما در انتخاب مسائلی که باید به آن‌ها بپردازیم اولویت‌بندی مشترک نداریم و هرکدام از افراد راه خودشان را می‌روند. حتی اگر یک انرژی واحد در ۲۱ بخش منتشر شود، مسلم است که اثربخشی کمتر خواهد شد. انتظار می‌رفت که اتفاقاً این شورا توان و مسائل و انرژی‌های پراکنده را در شکل هم‌افزا مشخص کند؛ اگر چند مسئله وجود دارد همه به آن پنج، شش مسئله بپردازند و این‌طور نباشد که هرکس فقط بنا بر تشخیص کارشناسان و حزب خودش یک مسیر را برود».

فخاری در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که «همکاران شما در شورای شهر می‌گفتند انتخاب سه شهردار از نقاط قوت شورای پنجم است» گفت: «نظر همکاران محترم است؛ اما اینکه بگوییم انتخاب سه شهردار نقطه قوت شوراست، به نظرم موضوع مبهمی است...درباره شهردار اول یا شهردار دوم که مصوب مجلس بود؛ اما به نظرم این شورا با ظرفیت و سرمایه‌ای که داشت، می‌توانست برخی چیزها را پیش‌بینی یا پیشگیری کند و این اتفاق نیفتاد. اگر از این جهت به شورا انتقاد شود، به اندازه سهم شورا روا می‌دانم. می‌شد که بهتر از این عمل کرد. شاید آن زمان با یک انتخاب دیگر می‌شد هزینه اجتماعی و روانی را که به مردم تحمیل شد، کاست».

این عضو شورای شهر پنجم در پاسخ به این سؤال که «به نظرتان آقای حناچی شهردار نهایی‌تان است؟» گفت: «...اگر به بیماری باشد تا جایی که می‌دانم دچار آن نوع بیماری‌ها نیست».

چندی پیش روزنامه اصلاح‌طلب شرق در مطلبی نوشته بود که برگزیدگان شورای شهر پنجم به پیچ و خم‌های مدیریت شهری و مسائل عدیده شهر تهران تسلط و آگاهی ندارند.

«احمد حکیمی پور» از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم نیز چندی پیش گفته بود: «اعضای شورای شهر فاقد تجربه کافی در زمینه مدیریت شهری هستند. به همین دلیل موضوع را ساده فرض کرده‌اند. به همین خاطر نیز زمان زیادی طول کشید تا شرایط مدیریت شهری را درک کنند. هر چند که هنوز هم سوار کار نشده‌اند و نتوانسته‌اند روی برنامه‌ریزی‌ها مسلط شوند. اشتباه اعضای شورای شهر این بود که گمان می‌کردند در یک فضای سیاسی می‌توانند تهران را مدیریت کنند. این در حالی است که مدیریت شهری دارای کارویژه‌های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی است و این کارویژه‌ها نباید تحت تأثیر فضای سیاسی قرار بگیرند».

«محمود علیزاده طباطبایی» از اعضای شورای شهر منحله اول نیز پیش از این گفته بود که «لیست امید برای شورای شهر پنجم با خاله بازی بسته شد».

اصلاح‌طلبان اذعان دارند که اعضای شورای شهر پنجم به مسائل شهری آشنا نیستند و مشغول سیاسی کاری و حزب بازی هستند و لیست امید نیز با خاله بازی بسته شده است. این در حالی است که در سال گذشته «تَکرار می‌کنم» سران اصلاحات برای رأی دادن به لیست امید، گوش فلک را کر کرده بود.

FATF ** هیچ تقابلی با نص قرآن ندارد!

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم «محمد تقی فاضل میبدی» با عنوان «FATF هیچ تقابلی با نص قرآن و شریعت ندارد» نوشت: «لوایح FATF هیچ تقابلی با نص قرآن و شریعت ندارد. اگر متخصصان و کارشناسان یا به تعبیری، عقلای قوم و مصلح اندیشان کشور بر این نظر هستند که تصویب این لوایح به مصلحت کشور است، واجب است که تصویب شود. اما اگر کارشناسان و متخصصان گفتند که نباید تصویب شود، واجب است که تصویب نشود، هرچند امروز کارشناسان نظر اول را دارند. در این میان، به هیچ وجه نباید این مسائل را از فقیه پرسید، زیرا اصلاً در شأن فقیه نیست که در این موضوعات وارد شود.‌ شأن فقیه، حکم دادن است، درحالی که این موضوعات کاملاً تخصصی است و باید کارشناسان نظر دهند. کارشناسان هم باید مصلحت ملی و عقلایی را در نظر بگیرند و بر این اساس بگویند که به نفع کشور هست یا نیست. غیر از این، این طور با مسائل کشور از طریق احکام شرع و فقه و قرآن بازی کردن، خلاف شرع است، زیرا می‌خواهیم به نام دین کاری بکنیم که در دین نیست و رأی آن هم خلاف دین است».

پیش از این، «محسن رهامی» عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاحات-خرداد ۹۷- گفته بود: «از جنبه فقهی و طبق دستور صریح قرآن ما اجازه خروج از برجام را نداریم»!

متأسفانه اصلاح‌طلبان برای بزک برجام و جاده‌صاف‌کنی FATF حتی از تحریف مفاهیم قرآنی نیز ابایی ندارند.

در آیه ۱۲ سوره مبارکه توبه آمده است: «و اگر پیمان‌های خود را پس از تعهّدشان شکستند و در دین شما زبان به طعن و عیب گشودند پس با (این) پیشوایان کفر بجنگید، که آن‌ها را هیچ تعهّدی نیست، باشد که باز ایستند».

همچنین در آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء تصریح شده است که راه برای تسلط کفار بر مؤمنین قرار داده نشده است و بر اساس این آیه که به قاعده نفی سبیل معروف است  ما نباید زیر بار قراردادهایی برویم که کفار را بر مسلمانان مسلط می‌کند.

در روزهای گذشته روزنامه ایران در مطلبی نوشته بود که تنها کشورهایی که از اقتدار ملی برخوردار نباشند زیر بار اجرای لیست تحریمی وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌روند.

این در حالی است که به دستور دولت روحانی، برخی بانک‌های ایرانی در دو سال اخیر فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا را اجرا کرده‌اند.

برای نمونه -۸ خرداد ۹۶- اداره کل مبارزه با پول‌شویی و تطبیق بانک کشاورزی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد: «در راستای الزام نهادهای ناظر داخلی و بین‌المللی درخصوص رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم و به تبع آن ممنوعیت ارائه خدمات مالی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و گروه‌های تحریمی…طبق لیست اعلامی از سوی سازمان‌های بین‌المللی (نظیر سازمان ملل، اتحادیه اروپا، وزارت خارجه آمریکا، خزانه‌داری آمریکا و…) کلیه لیست‌های تحریمی اعلامی از سوی بانک مرکزی … برای همکاران ذی‌مدخل در واحدها قابل دسترس است».

با توجه به دستورات FATF باید اطلاعات متخصصین کشور را بی‌اغماض به دشمن داد و آن‌ها مورد تحریم قرار داد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    36 7
    لوایح FATF هیچ تقابلی با نص قرآن و شریعت ندارد.!!!!!!این ازاون حرفاست اینا مردمو چی فرض کردن والله همه قران دارن تو عمرشون همون ناس وکافرون وتوحیدم خونده باشن حرف این بابا تو کتشون نمیره
  • مثخصص تحربمهاي بانكي در .... FR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    20 5
    خدايا چه ادم بي سوادي سالها در دوران جنگ تخست وزير بوده ! انقدر بي سواد كه FATF را با قران مقايسه كنه ! پس چطور استواتژي، تاكتولوژي و تكنولوژي و درخت علم را چطور ميفهمه ؟ با حرفش اصلا مشخص هست كه از ريشه وضعشون خرابه !!!
    • سید IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      32 1
      این نابغه البته برادر آن نخبه است! علی برکت اللّه!
  • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    18 11
    کسانی که خدا راول کرده ومثل رئیسشون به غرب وکدخدا دلبسته اند حالا دست توی قران برده اند تا از قران برای برجام واف ای تی اف دلیل بتراشند واینگونه است که ذلیل شده اند وخسر الدنیا والاخره
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    15 0
    در این مملکت دروغ گفتن هیچ هزینه ای ندارد.هرچی از ذهنشون میگذره می نویسند.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    20 1
    محسن رحامی: "از منظر فقهی و قرآن ما اجازه خروج از برجام را نداریم" !!! اینا واقعاً چرا اینجوری می کنن، یا خدا ! اصلا به مغز این جماعت باید شک کرد
  • سید رضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    5 2
    به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی ! آیت الله جنتی ، چون دژی محکم ، در برابر انحرافات ایستاده است !!
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    1 2
    اقای جنتی خودش در شورای نگهبان اینها را تایید کرده من جمله روحانی را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس