کد خبر 919298
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
پیش‌نویس توافق یمنی‌ها درباره شهر الحدیده و بندرهای آن

شبکه خبری المیادین بخش‌هایی از پیش‌نویس طرف‌های درگیر در یمن درباره شهر الحدیده و بندرهای آن را منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، پیش‌نویس توافق یمنی‌ها درباره شهر الحدیده و بندرهای آن مبتنی بر آتش‌بس فوری در استان الحدیده و شهر الحدیده و بندرهای آن و مناطق "الصلیف" و "رأس عیسی" است.

بیشتر بخوانید

توافق یمنی‌ها برای آتش‌بس در الحدیده

عکس/ مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد

طبق این پیش‌نویس نیروهایی از دو طرف در بندرهای الحدیده، الصلیف، و رأس عیسی و شهر الحدیده استقرار خواهند یافت.

بر اساس این توافق طرف‌های یمنی متعهد می‌شوند که هیچگونه تجهیزات نظامی در استان و شهر الحدیده مستقر نکنند و شهر الحدیده از تمام تجهیزات نظامی تخلیه شود.

مذاکرات حل بحران یمن که از چند روز پیش بین طرف‌های درگیر در سوئد آغاز شده بود امروز پنج شنبه به پایان رسید.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشستی خبری که در پایان مذاکرات سوئد برگزار شد گفت: باید این مذاکرات به منظور رسیدن به حل سیاسی بحران یمن ادامه یابد.

وی افزود: ما به نتایج مهمی در جریان این دور از مذاکرات حل بحران یمن در سوئد دست یافتیم و بر سر تسهیل امور در استان تعز توافق کردیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    10 0
    هیچ گونه تجهیزات نظامی در حدیده نباشه تا ائتلاف براحتی باز زدن زیر توافق براحتی اون رو اشغال کنه یعنی کاری که چند ماهه نتونستن انجام بدن رو با نشون دادن یه هویج و تبلیغات راحت تر انجام بدن!!!
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    ایکاش این توافق انجام نمیگرفت .اونا هرگز پایبند این توافق نخاهن بود . بایک حمله ناگهانی حدیده رو بزودی اشغال خاهن کرد.خدا بداد انصار الله برسه..چرا قبول کردن .چرا چرا چرا
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    خوب این توافق اشتباه است و دست امریکا و سازمان ملل را برای حمله به یمن باز می گذارد امریکایی ها ناچارند بن سلمان را کنار بگذارند چون اوضاع عربستان به هم ریخته و جنگ نیز بدنبال برکناری بن سلمان پایان می یابد پس لزومی برای توافق برای حدیده و تعز وجود ندارد
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    خوب اگر موشکهای کورنت و تاو به یمنی ها داده می شد بهتر از این موشکهای بالستیک میز مذاکرات را یمنی ها ترک می کردند باید با زیر دریایی شبانه ضدزره به یمنی ها منتقل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس