وزارت دفاع

رئیس دانشگاه مالک اشتر گفت: وزارت دفاع دانشجویان برتر از نظر سطح علمی دانشگاه مالک اشتر را استخدام می کند

به گزارش مشرق، ابوطالب شفقت، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: دانشگاه مالک اشتر در بین دانشگاه های صنعتی کشور براساس ارزیابی های علمی رتبه هفتم یا هشتم را دارد.
وی افزود: جنبه پژوهشی دانشگاه مالک اشتر بر جبنه آموزشی این دانشگاه برتری دارد چرا که اولویت جهت گیری پژوهشی و پاسخ به نیازهای صنعت دفاعی کشور است لذا با توجه به شاخص های وزارت علوم سطح پژوهشی ما در مقایسه با دانشگاه های دیگر بالا است .


شفقت ادامه داد: دانشگاه مالک اشتر مقطع کارشناسی ندارد از این رو دانشجویان این دانشگاه بیشتر گرایش پژوهشی دارند.وی شاخص استاد به دانشجو در مالک اشتر را 10 به 11 عنوان کرد و گفت : این وضعیت شرایط خوبی فراهم می کند تا استاد برای هر دانشجو فرصت کافی قرار دهد. از این رو سطح علمی باعث شده تا وزارت دفاع دانشجویان برتر دانشگاه مالک اشتر را به استخدام خود دربیاورد.معاون آموزشی وزیر دفاع در مورد نوع حمایت هایی که دانشگاه مالک اشتر و وزارت دفاع از پایان نامه های مرتبط با نیازهای دفاعی کشور انجام می دهد هم اظهار کرد: از پایان نامه هایی که مرتبط با برنامه های راهبردی دانشگاه است در قالب کسر خدمت سربازی حمایت می شود.

بیشتر بخوانیم:

اجرای ۲۰ درصدی سند هوافضا در کشور

وی ادامه داد: وزارت دفاع از طریق موسسه تحقیقات دفاعی وظیفه گسترش دانش در حوزه دفاعی کشور را برعهده دارد از این رو این موسسه هم از پایان نامه هایی که مرتبط با حوزه دفاعی هستند از طریق کسر خدمت سربازی و پرداخت های مالی حمایت می کند.شفقت در مورد برنامه هایی که جهت ارتقاء وضعیت دانشگاه تدوین شده است نیز گفت: جهت گیری ما ارتقا سطح علمی دانشگاه و دانشجویان است. درصدد هستیم تا دانشجویان قوی تر را در دانشگاه مالک اشتر جذب کنیم چرا که باید بر لبه فناوری حرکت کنیم چون مسائل صنعت دفاعی کشور با دانش روز برطرف می شود.شفقت گفت: تلاش بر این است تا از دانشجویان دانشگاه که نوآوری خاصی برای صنعت دفاعی کشور انجام می دهند حمایت های مالی و استخدمی صورت بگیرد.


وی همچنین با تاکید بر این نکته که به دنبال گسترش زیر ساخت های دانشگاه هستیم ، افزود: توسعه خوابگاه های دانشجویی به ویژه خوابگاه های متاهلی از برنامه های دانشگاه است ، از طرف دیگر درصدد کمک های مالی به دانشجویان در زمان تحصل آنها هستیم .این استاد دانشگاه در مورد نقش دانشگاه مالک اشتر در شکستن تحریم های صنعت دفاعی کشور هم تصریح کرد: تحریم یکی از موضوعات جدی و مهم برای ما است چرا که اولین حوزه ای که تحریم ها آن را هدف قرار می دهند صنعت دفاعی کشور است. دانشگاه مالک اشتر هم به عنوان یک دانشگاه فنی و مهندسی وابسته به وزارت دفاع از تمام ظرفیت های خود برای شکستن تحریم های حوزه دفاعی استفاده می کند.
وی افزود: این نکته را نیز باید یاآور شوم که دانشگاه ماک اشتر در این زمینه تنها نیست و تمام دانشگاه های کشور درصدد کمک به حوزه دفاعی کشور هستند تنها تفاوت در این زمینه بین این مالک اشتر و سایر دانشگاه ها این است که تمرکز اصلی و همه جانبه الک اشتر روی نیازهای وزارت دفاع و صنعت دفاعی کشور است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    12 5
    خخخ هیئت علمی دانشگاهش داره ساعتی کارت میزنه حالا دانشجو نخبه استخدام بکنه خخخ
    • مالک IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
      4 0
      به خدا دروف میگه دو سال ما ردیف استخدامیم هنوز بهمون میگن. خبری نیست
  • NL ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    این دانشگاه هیچ استخدامی نداره و برای کم کردن فشار بالایی ها گهگهداری یک فرم دست دانشجوها میده و آخر سر هم اعلام میشه که لغو شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس