کد خبر 918674
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
زوایای پنهان پرونده باقری درمنی/از ارتباط با خاوری تا دستور فرار به اعضای شبگه

براساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد ارزش قیرهای کلاهبرداری شده از سوی درمنی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش مشرق، ۲ روز قبل بود که حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در تبیین اقدامات دستگاه قضایی کشور در یک ماه گذشته موضوع مهمی را اطلاع رسانی کرد.

بیشتر بخوانید

حکم اعدام حمید باقری درمنی در دیوان عالی کشور تأیید شد

وی اعلام کرد سرانجام حکم اعدام صادر شده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب درخصوص حمید باقری درمنی از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده است.

به همین بهانه در زیر به برخی از اقدامات مجرمانه درمنی در این سالها نگاه می‌اندازیم.

ببینید

اینفوگرافیک/ مهمترین عناوین اتهامی حمید باقری درمنی

املاکی که گران تر از ارزشش قیمت گذاری شد

گزارش مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا حکایت از آن داشت که جرایم صورت گرفته فراتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شده است.

این در حالی است که براساس اظهارات متهمان و همچنین اسناد و مدارک ارائه شده از سوی شاکی و اسناد و مدارکی که در تحقیقات و ردیابی‌های انجام شده از سوی پلیس آگاهی ناجا به دست آمده مشخص شد که جرایم مذکور به صورت باندی و سازمان یافته صورت گرفته است.

اما آنچه بسیار شفاف و واضح است این است که هدایت کننده اصلی این شبکه حمید باقری درمنی بوده است.

بیشتر بخوانید

دستور درمنی برای فرار اعضای شبکه به خارج از کشور

این در حالی است که باقری درمنی ۳۲۲ هزار و ۲۴۳ تن قیر در قالب شرکت‌های شش گانه از شرکت نفت جی کلاهبرداری کرده است.

براساس اطلاعات موجود و کار کارشناسی انجام شده ارزش فعلی این میزان قیر معادل دو هزار میلیارد تومان است.

نکته بسیار مهم این است که این شرکتها تحت مدیریت مستقیم حمید باقری درمنی و علیرضا مسلمی که یکی از مهره‌های درمنی بوده قرار داشت است.

براساس اظهارات متهمان کلیه نامه نگاری‌ها برای خرید قیرها در دفتر شرکت حمید باقری درمنی واقع در شیخ بهایی انجام می‌شده است.

همچنین نامه‌های مربوط به شرکت نفت جی در محل یاد شده و توسط منشی وی تهیه می‌شده است و خریداران با حضور در دفتر مذکور معاملات را انجام می‌دادند.

اما اطلاعات تکمیلی حکایت از آن دارد که منشی درمنی نیز در اظهارات خود ضمن تایید وجود مدارک شرکت‌های شش گانه در دفتر وی بیان داشت: به صورت منشی در شرکت وی فعالیت داشتم.

وی در بازپرسی‌ها می‌گوید تمام مدارک مربوط به شرکت‌ها در دفتر موجود بود. این در حالی است که در بازرسی از محل کار حمید باقری درمنی مدارک و اسنادی نیز در این خصوص کشف و ضبط شد.

اما همه اقدامات درمنی به اینها خلاصه نمی‌شده است بلکه براساس اسناد موجود هماهنگی و تبانی حمید باقری درمنی و علیرضا مسلمی با مدیران سابق شرکت نفت جی موجب شد تا املاکی که معرفی شده با قیمت بسیار بالاتر از قیمت واقعی ارزیابی و در وکالت شرکت نفت جی قرار داده شود.

این در حالی بود که با هماهنگی‌های انجام شده میان متهمان در امور مالی شرکت نفت جی نیز رسیدهای غیرواقعی نقدی به امور بازرگانی صادر می‌شده است.

البته نباید فراموش کرد که هیچ گونه وجه نقد دریافت نشده بود و صرفا در خصوص موضوع خرید شرکت‌ها چک دریافت می‌شده و از طریق بازرگانی حواله‌ها صادر و قیرها از شرکت با هماهنگی خارج می‌شده است.

اما تیر خلاص پرونده درمنی این بوده است که مبالغ کلانی که از فروش قیرها حاصل می‌شده به دستور و با نظر حمید باقری درمنی به افراد مختلف از جمله مدیران سابق شرکت جی پرداخت می‌شده است که این موضوع در اظهارات متهمان در پرونده و در دفعات مکرر اعلام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    3 0
    این بدبخت برای دوهزارمیلیاردتومان ناقابل اعدام میشه اخردوهزارمیلیاردتومان دراین کشور وبا این گرانی وتورم یک کارتن پفک هم نمیدن اخربدبخت اینهم پولی بود خودت رابراش به کشتن دادی؟انهم ازچه راهی وای وای از راه قاچاق قیر اره قیر جل الخالق قاچاق موبایل وموادمخدروشکر و...شنیده بودیم ولی قیر تازگی داشت حالا عیبی نداره درخواست کن یکی دوتا از اون بشکه های قیر را بیارن روقبرت اسفالت کنن تا اصلاح طلبان که حمایتت میکردن بهانه درنیارن بگن قبرت خاکی بود نیامدیم اسفالت کن تا با بنز وپورشه و...بیان سرقبرت برات روضه وفاتحه بخونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس