کد خبر 918041
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
بلاتکلیفی متقاضیان دریافت یارانه نقدی/ دولت تدبیر کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت یارانه نقدی ۴ دهک بالای جامعه را حذف کند.

به گزارش مشرق، حسن سلیمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت یارانه به همه دهک‌های جامعه دلیل منطقی ندارد،گفت: سوالی که پیش می‌آید این است پرداخت یارانه به همه دهک‌ها از سوی دولت چه معنی دارد؟ با چه منطق حقوقی این کار انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید

چرا دولت تصمیمات اساسی بودجه ۹۸ را به‌عهده مجلس گذاشت؟

وی افزود: پرداخت ماهانه 45 هزار و پانصد تومان به دهک‌های بالای جامعه هیچ تاثیری در زندگی آنها ندارد، بنابراین می‌توان با حذف یارانه این دهک‌ها به یارانه اقشار پایین جامعه اضافه کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به دلیل تورم و افزایش قیمت‌ها اقشار ضعیف جامعه تحت فشار هستند، تصریح کرد: با حذف یارانه نقدی 4 دهک بالای جامعه و اضافه کردن آن به یارانه دهک‌های پایین می‌توان در این شرایط اقتصادی از آنها حمایت کرد.

سلیمانی یادآور شد: حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه در قانون تصویب شده است اما دولت تاکنون به دلایل مختلف از جمله امکانات اجرایی و شناسایی دهک‌های بالا آن را اجرا نکرده است که امیدواریم در سال آینده دولت این قانون را اجرا کند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس با بیان اینکه دولت ماهانه در حدود 3 هزار و پانصد میلیارد تومان به 10 دهک یارانه پرداخت می‌کند، اظهار داشت: با حذف 4 دهک بالا تقریبا هزار و چهارصد میلیارد تومان به یارانه نقدی 6 دهک پایین جامعه اضافه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    2 0
    ذخائر نظامن حق دارن.
  • NL ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    3 0
    اخه کاری به پردامد بود ندارم چیه دوباره سوزنتون گیر کرد به یارانه تا میگن یاارنه را زیاد کنید شماها شروع میکنید معلوم همه جا هم نفوذ دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس