کد خبر 917910
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
مسی

اسطوره فوتبال برزیل به تمجید از دیه گو مارادونا پرداخت و نمایش کیفی و فنی او را بالاتر از فوق ستاره کنونی آرژانتین و بارسلونا دانست.

به گزارش مشرق، پله اسطوره فوتبال برزیل می‌گوید که دیه‌گو مارادونا ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین به مراتب از هموطنش لیونل مسی بازیکن بهتری بوده است چون برخلاف مسی او چندین توانایی داشته ولی ستاره بارسلونا تنها یک قابلیت دارد. هیچ کسی بیشتر از مسی توپ طلا نبرده است، ضمن اینکه او تمام جام‌های ممکن در رده باشگاهی را هم برده است. با این حال پله 3 بازیکن را بیش از مسی سزاوار عنوان بهترین بازیکن تاریخ می‌داند.

بیشتر بخوانید:

پله: من خیلی بهتر از مسی هستم

پله که خودش سه بار جام جهانی را برده است به سایت فولیا دسائوپائولوی برزیل گفت: «تا جایی که من می‌دانم مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بود. اگر از من بپرسید که آیا او بهتر بود یا مسی می‌گویم او. مارادونا به مراتب بهتر از مسی بود. به نظر من فرانس بکن باوئر و یوهان کرویف هم از مسی بهتر بودند. آنها بازیکنانی فوق‌العاده بودند.» پله 78 ساله در ادامه گفت که هیچ کسی نباید او را با مسی مقایسه کند. او ادامه داد: «چطور می‌توانید بازیکنانی را با هم مقایسه کنید که یکی از آنها خوب سر می‌زد و با هر دو پایش شوت می‌زد و دیگری فقط با یک پایش شوت می‌زند، نمی‌تواند سر بزند و فقط یک مهارت دارد؟ چطور می‌توانید این دو را با هم مقایسه کنید؟ برای مقایسه کردن با پله، باید کسی را انتخاب کنید که بتواند با هر دو پای خود شوت بزند و با سر هم گلزنی کند.

اسطوره فوتبال برزیل سپس به مقایسه بین دو بازیکن دیگر پرداخت؛ هموطنش نیمار و هم‌تیمی فرانسوی او در پاری‌سن‌ژرمن کیلیان امباپه. پله گفت: «همه در اروپا بیشتر درباره امباپه حرف می‌زنند اما به نظر من نیمار بازیکن بهتری است.»

پله اما از هموطن خود به خاطر جنجال‌ها و حواشی بازی‌اش بخصوص شیرجه زدن برای فریب داوران انتقاد کرد و گفت: «دفاع کردن از نیمار به خاطر کارهایی که خارج از فوتبال انجام می‌دهد سخت است. من با او صحبت کردم و به او گفتم که در فوتبال او همه چیز دارد. او بدشانس بود که برزیل نتوانست جام جهانی را ببرد. من در اروپا او را دو بار ملاقات کرده‌ام و به او گفتم که در فوتبال خدا به تو استعداد داده است اما تو داری کار خود را سخت می‌کنی.»

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 1
    بیخیال بابا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس