کد خبر 917897
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
سازمان مالیات

شرکت بول فرانسه در جدیدترین مکاتبه خود با سازمان امور مالیاتی مدعی شد این سازمان 1.9 میلیون یورو بابت قرارداد خود بدهکار است.

به گزارش مشرق، شرکت بول فرانسه پیمانکار سازمان امور مالیاتی و متولی اجرای نرم افزار یکپارچه مالیاتی موسوم به (ITS) در جدیدترین مکاتبه خود با رئیس سازمان مالیاتی کشور مدعی پرداخت نشدن مطالباتش شده است.

این مکاتبه که مورخ ۲ دسامبر ۲۰۱۸ معادل ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸ است از پرداخت نشدن مطالبات ابزار نگرانی کرده و لیست معوقات را متذکر شده است.

بیشتر بخوانید:

دستان خالی سازمان مالیاتی برای برخورد با سودجویان

در این نامه که به قرارداد شماره ۲۲۱۶۲ اشاره دارد، مدعی شده است: نگرانی جدی راجع به پرداخت مرتبط با این قرارداد که بین سازمان امور مالیاتی کل کشور و شرکت آتوس (بول) امضا شده، وجود دارد.

در ادامه نیز جدولی از مبالغ پرداخت نشده که به تاخیر افتاده ذکر شده است.

شرکت بول فرانسه مدعی شده از تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۸ معادل ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۶ تاکنون سازمان مالیاتی تعهدات خود را نپرداخته است.

هزینه یاد شده یک میلیون ۷۸۶ هزار ۳۵۰ یورو به همراه ۱۶۰ هزار ۷۷۱ یورو ارزش افزوده بوده که در مجموع ۱ میلیون ۹۴۷ هزار ۱۲۱ یورو می‌شود. معادل ریالی این رقم با احتساب هر یورو ۹۷۰۰ تومان در سامانه نیما بالغ بر یک میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان است.

در همین باره اخیرا سیدکامل تقوی نژاد عنوان کرده است: شرکت بول از خردادماه امسال هیچگونه قراردادی با سازمان امور مالیاتی کشور ندارد و با در اختیار گرفتن تمامی سورس کدها عملا مسئولیت توسعه و نگهداری سامانه با تکیه‌بر تخصص و توانمندی‌های داخلی، بر عهده همکاران ما در سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:‌ سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی بزرگترین دارایی فاوایی سازمان امور مالیاتی کشور است و با عنایت به اهمیت و حساسیت اطلاعات سازمان امور مالیاتی برای نظام اقتصادی کشور، این سامانه به عنوان بخشی از سرمایه ملی سایبری کشور محسوب می‌شود. سامانه یکپارچه مالیاتی توسط شرکت بول فرانسه طراحی و تولید شده است، بنابراین ضروری بود که دانش فنی تغییر، توسعه و مدیریت بهره‌برداری از آن به طور کامل در اختیار همکاران سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال دانش مدیریت و توسعه سامانه مذکور در تمامی ابعاد و در قالب «سند رویکرد کلان انتقال دانش فنی» از طرف سازمان امور مالیاتی دنبال شد، افزود: همکاران توانمند ما در کنار متخصصین شرکت بول دانش و مهارت لازم برای توسعه و نگهداری این سامانه را فراگرفتند. میتوان به جرات عنوان کرد که هماکنون متخصصین مجرب سازمان امور مالیاتی تمامی امور مربوط به این سامانه را در اختیار دارند. 

با برگزاری مناقصه بین المللی برای پروژه طراحی و اجرای آزمایشی سامانه نرم افزار یکپارچه مالیاتی و انتخاب شرکت BULL S.A.S فرانسه به عنوان برنده، انعقاد قرارداد تا سال ۸۸ به تعویق افتاد اما در نهایت از سال ۸۹  زمینه اجرای قرارداد فراهم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    0 0
    اینم از گندهای جدید مدعیان تدبیر که معلوم شد بیسوادهای از روی *** بپر بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس