کد خبر 917658
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
 تعزیرات حکومتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران : وقتی به متخلفی به دلیل گرانی تذکر داده شد و جریمه می شود، باید قیمت ها را به حالت قبل باز گرداند در غیر اینصورت، این جرم محسوب می شود.

به گزارش مشرق، محمد علی اسفنانی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو یکی از مهمترین و بارزترین وظایف سازمان تعزیرات را ، مبارزه با گران فروشی برشمرد و افزود :هر زمان که گران فروشی رخ دهد، سازمان به وظایف ذاتی و سازمانی خودش عمل می کند.
وی گفت: متاسفانه شاهدیم بعضی افراد از فرصت های به وجود آمده سوء استفاده و به افزایش قیمت ها به صورت بی رویه و غیر قانونی اقدام می کنند که اخیرا نیز شاهد افزایش قیمت خیلی از کالاها بودیم که این موضوع در حوزه لبنیات چشمگیر بوده است.
بیشتر بخوانید:
بنا بر این شد که نحوه و جدیت برخورد نسبت به گذشته افزایش پیدا کند تا ثبات و آرامش به بازار به ویژه در زمینه لبنیات باز گردد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه برخی از متخلفان همچنان به تخلفات خود ادامه می دهند، اظهار داشت: وقتی به یک متخلف به دلیل گرانی تذکر داده شد و جریمه می شود، باید قیمت ها را به حالت قبل باز گرداند اما اگر این کار را انجام ندهد، این یک جرم نابخشودنی محسوب می شود که باید با آن برخورد شود.
وی اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات مهمی در چند وقت اخیر صورت گرفت و تعداد قابل توجهی از شرکت های متخلف به صورت مستمر توسط واحدهای گشت مورد بازرسی قرار گرفتند و تخلفات شان را صورت جلسه کردند و دو کار جدید را انجام داده اند و ضمن رسیدگی، دستور توقف فروش کالاهای گران را دادند. همچنین میزان جریمه در زمان اجرای حکم محاسبه می شود زیرا ممکن است فرایند رسیدگی طولانی شود و تا آن زمان گران فروشی ادامه داشته باشد که در این صورت زمان اجرای حکم، آخرین میزان گران فروشی لحاظ می شود.
اسفنانی در پاسخ به این سوال که آیا امکان توقف خط تولید در صورت تخلف وجود دارد، پاسخ داد: یکی از ابزارها همین موضوع است و اگر تذکر و جریمه جوابگو نبود و خواسته سازمان تعزیرات اجرایی نشد، مجبور می شویم اقدامات جدی تر از جمله توقف خط تولید را انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    2 0
    وقتی که مردم دادشون دربیاد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    3 0
    وقتی به مامور رشوه ندهند مجرمند و جریمه میشن
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    وقتی که موضوع رسانه ای شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس