کد خبر 915869
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
تعزیرات: شاهد تخلفات بی‎سابقه شرکتهای لبنی هستیم/وزارت صنعت: رفتار خوبی با سربازان اقتصاد نداریم

در حالی تعزیرات از تخلفات بی سابقه شکتهای لبنی در خصوص کم فروشی و گران فروشی خبر می دهد که مدیرکل اقتصادی وزارت صنعت افزایش قیمت لبنیات را موجه می‌داند.

به گزارش مشرق، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۲۲ شرکت تولید فرآورده های لبنی در شعب این سازمان به جرم گران فروشی خبر داد.

سید یاسر رایگانی افزود: این شرکت ها در مجموع به پرداخت ۸۲۹ میلیارد ریال به عنوان جریمه گران فروشی محکوم شدند.

بیشتر بخوانید:

واکنش سخنگوی تعزیرات به گران‌فروشی نان

قیمت شیر دوباره گران شد

وی با بیان اینکه پرونده ۷ شرکت دیگر در شعب تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است گفت: در چند روز گذشته یک شرکت تولید فرآورده های لبنی به جرم گران فروشی به پرداخت ۲۹ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

رایگانی افزود: شاهد کم فروشی های بی سابقه در محصولات لبنی کشور هستیم و در این زمینه گزارش های بسیاری به سازمان تعزیرات حکومتی رسیده است.

مدیرکل اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: قیمت نهاده ها از ۳ هزار و ۲۰۰ تومان در پارسال به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در سال جاری افزایش یافته که بخشی از افزایش قیمت فرآورده های لبنی مرتبط با آن است.

محمدرضا کلامی افزود: افزایش هزینه های حمل و نقل هم از جمله عوامل بالا رفتن قیمت محصولات لبنی است.

وی گفت: متأسفانه با سربازان اقتصادی کشور خوب رفتار نمی کنیم.

دبیر انجمن صنفی گاوداران هم گفت: تولید شیر خام در کشور در ۸ ماهه اول سال به طور میانگین ۵/۷ درصد افزایش یافت و تولید شیر به اندازه مصرف کشور وجود دارد.

سید احمد مقدسی افزود: از تیر ماه تاکنون ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن جذب صنایع شیر خشک کشور می شود و به عبارتی رابطه تولید کنندگان شیر با تولید کنندگان شیر خشک مستقیم شده است.

وی گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد شیر تولیدی کشور صرف تولید شیر خشک می شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور هم گفت: ۷۰ درصد محصولات لبنی در صنایع بزرگ تولید می شوند که برای خرید هر لیتر شیر خام ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان می پردازند.

رضا باکری افزود: در سه ماهه بهار امسال هر ماه ۲ هزار و ۲۵۰ تن شیر خشک صادر شد و با افزایش قیمت ها روند دریافت شیر خام از تولید کنندگان معکوس شد.

وی گفت: در شهریور امسال کارخانجات صنایع لبنی کشور با ۳۰ درصد کسری دریافت شیر خام مواجه بودند که اکنون این کسری به ۲۰ درصد رسیده است.

باکری با بیان اینکه سال گذشته ۴۶۵ هزار تن محصولات لبنی از کشور صادر شد افزود: میزان صادرات در مهر به ۱۱ هزار تن و در آبان به ۱۰ هزار تن رسید و شاهد کاهش ۳۲ درصدی صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه آخرین قیمت مصوب ابلاغی در دوم مرداد امسال بود گفت: تا ستاد تنظیم بازار در ابلاغ قیمت جدید محصولات لبنی تأخیر داشته باشد شاهد ناهماهنگی ها در قیمت این محصولات هستیم.

باکری افزود: کم فروشی تخلف است و هر کارخانه ای که مرتکب آن شود باید با آن برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت: هیچ کارخانه تولید فرآورده های لبنی به هیچ عنوان حق کاستن از کیفیت محصولات تولیدی خود را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    9 0
    اقا باشه هشتاد و سه میلیارد تومن جریمه گرفتی ازشون به من مصرف کننده چی میرسه می ره تو حساب خودتون فایدش برای من چیه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    5 0
    باید از بی تدبیری دولت و مسئولین و خود تعزیرات انتقاد کرد که عرضه ندارند کار کنند وجلوی تخلفات را بگیرند.... شرکت صباح در دو ماه گذشته به صورت چند روز یک با پنیر خود را گران کرده---- خودم خریدم پنیر 400گر می را از 4800 -5700--5800 -5900-6000-6200-6300-6500-5700-6800-6900-7000-7200---- واقعا اگر دنیا به این وضع بخندد جا ندارد--- آخه چرا مسئولین این دولت اینقدر بی عرضه هستند......الان قیمت پنیر 400 گرمی صباح 7200 است تا فردا نمی دانم--- خودتون بروید تحقیق کنید
    • دانیال DE ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      0 0
      سلام صحبت ایشون کاملا دروغه محضه من خودم مغازه دارم این شرکت فقط یک بار گرون کرد اونم از ۶۲۰۰ جدیدش شد ۷۲۰۰ بازم دمش گرم سود مارو انقد خوب گذاشته که ما همیشه هزار تومن زیر قیمت مییدیم مثله الان داریم ۶۰۰۰هزار تومن میدیدم شرکتهای دیگه سود مارو که کمتر کردن مصرف کنندش گرونتر بیشتر از ۱۰%سود نمیدن این حرف منو امتحان کنید از ی مغازه دار بپرسید مرسی
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    5 0
    خوب خیلی جالب است با گران فروشی چندین هزار میلیارد سود از مردم بینوا می گیرند بعدا تعزیرات می رود مقداری را ازشان می گیرد
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    2 0
    گران شدن لبنیات فقط سودتولیدکننده نیست بلکه باکمترکردن وزنشان هم دوطرفه سودمی برند.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    يه مشت زر مفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس