اوپک نمایه

یک منبع آگاه از درون اوپک خبر داد که دقایقی قبل بالاخره اوپک توانست چراغ سبز ایران برای توافق کاهش روزانه ۸۰۰هزار بشکه‌ای نفت را که از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد، به دست آورد.

به گزارش مشرق، اوپک در نهایت بر کاهش تولید بسیار بیش از انتظار توافق کرد و این توافق قیمت نفت را پس از روزها مذاکرات دشوار در وین بالا برد.

بیشتر بخوانید

روسیه تولید نفت خود را کاهش می‌دهد

به گفته نمایندگان اوپک، توافق حاصل شد که در نهایت روزانه 1.2 میلیون بشکه تولید نفت کاهش یابد و سهم کشورهای غیراوپکی از این میزان 400 هزار بشکه در روز است.

این توافق پس از آن حاصل شد که ایران معافیت از کاهش تولید دریافت کرد زیرا این کشور به علت تحریم های آمریکا هم اکنون با کاهش شدید فروش محموله های نفتی خود مواجه است.

به دنبال این توافق قیمت نفت در بازارهای جهانی 4.7 درصد افزایش یافت.

وزیر نفت ایران گفته است از تصمیم اوپک خرسند است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    5 0
    ايران چه اختيار ويا قدرتي دارد ايران نمي تواند نفت بفروشد انوقت ميخواهد دستور بدهد مارچقدر بدبخت هستيم شما با اين دروغ ها مارا خر حساب كرديد خودتان خر هستيد
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    11 1
    اعضای اوپک توافق کردند میزان تولید نفت رو کاهش بدن و در نتیجه رشد نرخ نفت رو شاهد هستیم. نکته جالب توجه این که ایران از این توافق کاهشی معاف هست. موضوع به این مهمی رو مشرق منت گذاشته و در چهار خط کار کرده. حالا اگه چهار تا بشکه کاهش تولید داشتیم مشرق طومار انتقادی میزد. اسم خودتونم میزارید مسلمون؟ سیاست شما عین دیانت شماست دیگه آره؟
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      0 2
      شما خودتو رو ناراحت نکن، خودمون زحمت اپیک رو کم کردیم قبلا با برجام کی میاد ازمون نفت بخره
  • نادری IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 1
    از فردا شنبه تو بورس نفتی ها و پتروشیمی ها مثبت هستن حداقل تا یه هفته
  • AE ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    3 1
    نفت ایران قبلا کاهش پیدا کرده!!!!!! جاشو امریکا گرفته
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    3 3
    در مورد اجلاس دیروز اپک زنگنه موضوع اصلی ر ا مخفی کرده. در پایان همین نشست وزیر نفت عربستان صراحتا گفت اگر هر کدام از اعضا به هر دلیل نتوانند در حد سهمیه تولید کنند عربستان بجای آنها نفت بازار را تامین می کند. این چراغ سبز آشکار به امریکاست آنهم از اجلاس اپک. تصمیم گیری در اپک بر اساس اجماع است. اگر صحبت وزیر نفت عربستان بر خلاف مصوبات اپک است چرا وزیر نفت ما ساکت است و اگر تائید اپک را گرفته یعنی وزیر نفت ما این شرط را قبول کرده. روشنگری شود
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 1
    ایران که ماهی یک لیتر فروش بنزین ندارد چطور از سهمیه معاف است؟ خودتان را گیر آوردید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس