کد خبر 917478
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
عکس/ روز سخت بیژن زنگنه در نشست اوپک

وزیر نفت درباره نتیجه مذاکرات فشرده وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک گفت: به آنچه تامین‎کننده منافع اوپک و ایران است، دست یافتیم.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (جمعه، ۱۶ آذرماه) در پایان دو روز مذاکرات فشرده میان وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک، پیش از ترک دبیرخانه اوپک در بین خبرنگاران حاضر شد و به این پرسش که آیا ایران از نتایج مذاکرات راضی است، پاسخ مثبت داد.

بیشتر بخوانید

تولید روزانه نفت 1.2 میلیون بشکه کاهش می‌یابد

زنگنه در پاسخ به خبرنگاران، معافیت ایران از مشارکت در توافق کاهش تولید را تایید کرد و در پاسخ به این سوال که آیا از کلمه معافیت در بیانیه پایانی استفاده شده است؟گفت: ایران از مشارکت در این توافق مستثنا شده و ما نامه معافیت را از اوپک دریافت می‎کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما از تماس دولت آمریکا با برخی اعضای اوپک ناخشنودید؟ عنوان کرد: بله. ما قبلا نیز تجربه چنین رفتارهایی را داشته‎ایم. اوپک نمی‎خواهد از بیرون از سازمان تحت فشار قرار گیرد. نمی‎دانم دولت آمریکا چه زمانی از این رویه درس می‎گیرد.

وزیر نفت مذاکرات را سخت و پیچیده توصیف کرد و در پاسخ به سوالی درباره تاثیرگذاری روسیه در حصول توافق امروز، گفت: روسیه در درون اوپک تأثیرگذار نیست، اما در مجموع در توافق بین اوپک و غیراوپک، نمی‎توان نقش مهم روسیه را نادیده گرفت.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که چرا مذاکرات دیروز منتج به توافق نشد؟ گفت: ما به زمان بیشتری احتیاج داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس