مکارم شیرازی نمایه

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از تجار و کسبه به فکر مال اندوزی خود بوده و داد مردم از بی انصافی آنها بلند است، گفت: چرا در کشور اسلامی باید تعزیرات وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه به دلیل کم بودن گوش شنوا قصد نداشتم در درس امروز درباره مسائل روز سخنی بگویم، بیان کرد: وقتی حرف حساب را به کسانی بگویی که گوش شنوا ندارند، از ارزش سخن کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه داد مردم از بی انصافی برخی از تجار و کسبه بلند است، بیان کرد: هر روز قیمت اجناس گران شده و به فکر مردم نیستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید یک کشور اسلامی تعزیرات وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید یک کاسب و تاجر مسلمان بدون وجود تعزیرات به کار خود بپردازد در حالی که مشاهده شده است به مامور تعزیرات گفته اند جریمه را پرداخت می کنیم ولی حاضر به کاهش قیمت خود نیستیم.

وی با بیان اینکه ما مسلمان بوده پیرو امیرمومنان علی(ع) هستیم، خاطرنشان کرد: جامعه ای پیشرفت می کند که در آن افراد به فکر یکدیگر باشند و اگر هر کسی بخواهد به فکر مال اندوزی برای خود باشد جامعه پیشرفت نمی‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی با بین اینکه در اخبار آمده بود شخصی 30 هزار میلیارد تومان به جیب زده است، تصریح کرد: همه باید بدانیم که روزی می آید که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

وی در ادامه روایتی از نبی مکرم اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: تواضع در برابر همه امری پسندیده است ولی در برابر علم، عالم، متعلم و معلم تواضع اهمیت بیشتری دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مباحث اخلاق اسلامی در پیشرفت امور موثر است، خاطرنشان کرد: تواضع بین استاد و شاگرد موجب می‌شود که محافل علمی رونق یابد.

وی با ذکر خاطره ای از یکی از اساتید خود اظهار کرد: استادی داشتم که در زمستان کیسه بزرگی از خرده چوب پرده و به کلاس آورد تا شاگردان گرم شوند؛ بین استاد و شاگرد باید چنین ارتباطی وجود داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی یکی دیگر از مسائل مرتبط با تواضع بین شاگرد و استاد را پذیرفتن حرف شاگرد در صورت متقن بودن از سوی استاد دانست و یادآور شد: ما اساتیدی داشتیم که در کنار پذیرش اشکالات این نظرات را دنبال کرده و آن را قبول می کردند و امیدواریم چنین سنتی در حوزه‌های علمیه همچنان پررنگ باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بهرام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    10 0
    گوش شنوا در کشور کم است؟؟ اصن گوش شنوایی وجود ندارد که کم باشد یا زیاد. کدوم گوش شنوا؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 0
    با سلام محضر استاد امیدواریم تذکرات شما درباره مهریه جدی گرفته شود و مجلس محترم در باره مهریه قانون اسلامی و شرعی تصویب فرماید
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    4 0
    تعزیرات هست ولی بود ونبودش فرقی نمیکنه اگه نبود دلمون نمیسوخت
  • مسیح IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    4 0
    فکر کنم باید از چین وارد کنن
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    عوضش تا دلمون بخواد واعظ و موعظه کننده هست
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    آقاگوش کرچیه.....تواین مملکت اصلاانسان وجودنداره...داره اماکمممممم....والا اگه انسان وجودمیداشت وضعمون اینجوری نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس