سردار قاآنی نمایه

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز انصارالله هرگاه اراده کند می‌تواند هر کشتی دشمن را مورد هدف قرار دهد که همه اینها نشان از قدرت اسلام و پیشرفت مقاومت در دنیا دارد.

به گزارش مشرق، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت یمن که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: جنگی که به مردم یمن تحمیل شد، را باید یکی از بی‌منطق‌ترین جنگ‌هایی است که تا به حال به یک ملت وارد شده است و این جنگ از جنگ تحمیلی که به ما تحمیل شد بی‌منطق‌تر است.

وی افزود: در یمن یک ملتی با دولتش حرف‌هایی داشت، اما در سال‌های گذشته آن دولت بی‌صلاحیت، ۶ جنگ با مردم به راه انداخت، در حالی که مردم سلاح در دست نداشتند اما دولت همه چیز داشت و با شکست آنها، سعودی ها به کمک دولت وقت یمن آمدند.

سردار قاآنی با اشاره به مذاکرات برای پایان دادن به این جنگ تصریح کرد: سر میز مذاکره یک توافق اجمالی صورت گرفت ولی یک کشور خارجی بدون هیچ منطقی فقط برای این که تسلط خودش را بر یمن به شکل دیگری حفظ کند، یک مرتبه وارد شد و رئیس جمهور یمن را بیچاره کرد و او را مجبور کرد تا استعفا دهد و سپس فرار کند. 

بیشتر بخوانید:

شلیک ۳ موشک بالستیک یمن به سمت نظامیان ارتش سعودی

شلیک ۳ موشک بالستیک یمن به جنوب عربستان

شلیک ۳ فروند موشک «زلزال-۱» به سمت مواضع سعودی‌ها +عکس

شلیک ۲ فروند موشک بالستیک یمن به جنوب عربستان

وی درخصوص دستیابی انصارالله به توان موشکی برای مقابله با دشمن، گفت: آنها در کوتاه‌ترین زمان به فن‌آوری ساخت دقیقترین موشک‌ها دست یافتند به طوری که می‌بینیم برخی موشک‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری آنها تنها با ۱۰ تا ۱۲ متر اختلاف به هدف اصابت می‌کند و این امکانات، همگی از طریق خود بچه‌های انصارالله به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان دو جنگ را به مردم یمن تحمیل کردند، گفت: اولین جنگ، جنگ نظامی بود و جنگ دوم که از آن جنگ نظامی سخت‌تر است، این بود که کشوری را که اداره‌اش را با ترفندهای مختلف به هم ریخته بودند را در شرایط سخت قرار دادند و از همه سلاح‌ها علیه آنها استفاده کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس اضافه کرد: یمنی‌ها نه ابزار لازم و نه تجربه کافی را نداشتند و برای همین مهاجمین به یمن فکر می‌کردند بزودی کار این ملت تمام خواهد شد اما نزدیک به۴ سال هست که این جنگ ادامه دارد.

قاآنی تاکید کرد: برخی خیانت‌هایی که سعودی‌ها به این مملکت یمن کردند و برخی جنایاتی که مرتکب شدند را حتی صهیونیست‌ها هم انجام ندادند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ما از این جنگی که به راه افتاده ناراحت بوده و هستیم اما خداوند در هر دوره از تاریخ، حوادث پیش می آورد تا برخی حقایق نمایان شود و اگر این جنگ رخ نمی داد دنیا نمی دانست که سعودی ها چه موجودات کثیفی هستند.

وی با بیان این که کشورهایی که حامی جنگ در یمن هستند از هیچ ابزار و امکاناتی که می‌توانستند پای کار بیاورند مضایقه نکردند، اضافه کرد: امروز هواپیماهای اسرائیلی در اختیار سعودی‌ها هستند تا مردم بی‌دفاع یمن را مورد تاخت و تاز قرار دهند. برخی از روزها بمباران‌هایی که در یمن انجام می‌شود از جنگ‌های مختلف کمتر نبوده است، سعودی‌ها چهل سال است که مخفیانه امکانات جمع کردند تا در ذهن و خیال خود تهدیدات را پاسخ بدهند، اما در جنگ یمن این امکانات را به میدان آوردند.

بیشتر بخوانید:

هدیه آل‌سعود برای کودکان یمنی +عکس

سازمان‌ملل: یمن در آستانه فاجعه عظیمی قرار دارد

پدرها این عکس را نبینند

سردار قاآنی با بیان این که روزی که حاکمان قبلی یمن کشور را رها کردند، یک سکوی موشک در یمن امکان شلیک نداشت، اظهار داشت: این سکوها یا بمباران شده بود و خراب شده بود یا قطعاتش را برده بودند، اما بچه‌های با همت و با اعتقاد و انگیزه یمنی پای کار ایستادند و هم جنگ نظامی را اداره کردند و هم کشورشان را علی‌رغم محاصره توانستند حفظ کنند.

جانشین فرمانده نیروی قدس عنوان کرد: امروز همه کسانی که به مسائل امنیتی آشنا هستند قبول دارند امنیت بخشی از یمن که در دست انصارالله است بیشتر از بخش‌هایی است که در دست و کنترل دولت منصور هادی است.

وی، انصارالله را یک قدرت در منطقه عنوان کرد و افزود: این ادعا که ما [جمهوری اسلامی] در دریای سرخ دخالت می‌کنیم، درست نیست. همین بچه‌های انصارالله هستند که جنگ را اداره می‌کنند.

قاآنی خاطرنشان کرد: امروز انصارالله هرگاه اراده کند می‌تواند هر کشتی دشمن را مورد هدف قرار دهد که همه اینها نشان از قدرت اسلام و پیشرفت مقاومت در دنیا دارد و اگر نبود روحیه مقاومت و ایستادگی و استحکام بر مدار اسلام هیچ وقت یمنی‌ها نمی‌توانستند در یک ظرف زمانی به این پیشرفت‌ها دست پیدا کنند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: امریکا و کشورهایی که پشت این جنگ هستند هر روز به اشکال مختلف پوشش هایی را برای تحمیل دیدگاه هایشان علیه ملت یمن ایجاد می کنند و اخیرا نیز ژست گرفته اند که جنگ باید تا یک ماه آینده متوقف شود اما اینطور نیست که کشورهایی که اراده کرده اند جنگ راه بیندازند هر گاه دلشان خواست آنرا به پایان برسانند.

سردار قاآنی نیروهای مبارز یمنی را مدافع شرف و عزت این ملت دانست و تاکید کرد: این نیروها هستند که تعیین می کنند جنگ چگونه به پایان برسد و می توانند اثبات کنند که جنگی را که دیگران بر آنان­­ تحمیل کرده اند چگونه به پایان برسانند و اجازه نمی دهند نحوه پایان جنگ را نیز دیگران بر آنان تحمیل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    3 16
    مار توی آستین پرورش دادن ، عواقبی هم داره.. از ما گفتن بود.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      18 1
      راست گفتی باید از روز اول پدر هر چی فتنه گر رو در ایران در می آوردیم.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      0 0
      اگه براندازان ولیبرالهای جاسوس پرور درایران اعدام میشدن .ما نتنها چیزیرو ازدست نمیدادیم بلکه تحریمهای جدیدی درکار نبود وتورم 300 درصدهم تحمل نمیکردیم. اما افسوس که کوتاهی شد دراجرای احکام الهی
  • DE ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 3
    قاآنی: خطای موشک‌های ۵۰۰ کیلومتری یمنی‌ها ۱۰ تا ۱۲ متر است// بابا دمشون گرم ما میخواستیم بعد ازفریدون کنار بریم سید خندان اشتباهی افتادیم تو چاهِ بهار.
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 23
    یه بچه ۵ ساله ام میدونه شما تکنولوژی موشکو به انصارالله دادید یه شبه که موشک ساز نشدن اونجا دخالت میکنید دیگه خودتون علنا از شیعه سازی و تمدن اسلامی و ... دم میزنید دخالته دیگه مگه دخالت شاخ و دم داره الان ۸۰ درصد یمن دست سنیاس شما اون ۲۰ درصد شیعی رو شوروندید علیه اون ۸۰ درصد !
    • ali IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      14 1
      حرف مفت که سرطان نیست 55 درصد یمن شیعه هستن ، 45 درصد سنی دولت هم دست سنی ها بود شیعیان خودشون حکومت رو بدست آوردن در ضمن وقتی ریگی و القاعده و طالبان و داعش رو دور ما مسلح میکنند و میفرستن داخل ایران ، باید منتظر جواب ما هم می بودن که زیر گوششون تو عربستان همچین قدرتی شکل بگیره مشکل از خودشون بود ، چرا حمله کردن به لبنان و سوریه و عراق که ما مجبور بشیم اونجا حزب الله و دقاع وطنی و حشدالشعبی راه بندازیم ؟؟؟
    • پزمان IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      1 0
      بیدار شو بیدار شو صورتی به آب دیپلماسی روز دنیا بشور
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      7 1
      تو احتمالا" وهابی هستی. سنی هم نیستی. در الحدیده یمن که داره گورستان آل سعود و امارت میشه رزمندگان شیعه و سنی در کنار هم برعلیه متجاوز می جنگند. کاش به جای حرف زدن الکی، کمی مطالعه می کردی. کار آل سقوط تمومه. حرص نخور.
    • AU ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      11 1
      بریز اونجا که می سوزه
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    15 3
    سردار قاانی عزیز. فاصله اسرائیل تا یمن چند کیلومتر است؟ هواپیماهایی اسرائیلی چگونه این همه فاصله را می روند و برمی گردند؟ اگر در مملکت سعودی مستقر هستند، حداقل نام پایگاه ها را اعلام نمایید. اگر هم پهباد هستند که دیگر اسمش هواپیما نیست. من با مردم مظلوم یمن هستم ولی با سیاه نمایی موافق نیستم
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      2 1
      هواپیماهای اماراتی با سوختگیری هوایی توسط تانکرهای آمریکایی می روند و بر می گردند . صهیونیستها که بر و بچ آمریکایی ها هستند . تازه قرار نیست این همه راه خودشان را به زحمت بیاندازند . عربستان هم هواپیما دارد و هم فرودگاه . هواپیما هم که نباشه خلبان ها که می توانند باشند .
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    4 1
    یکی گفته شما تکنولوژی ساخت موشک رو به یمن دادید.!!! میشه بگی کشور مظلوم یمن که کاملا" در محاصره کفار و وهابیهاست چطور ایران تونسته موشک و تکنولوژی انتقال بده؟ اگه هم تونسته دم ایران گرم که جلو جنایتکاران و آدمکشهای وحشی رو گرفته.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    پولشو گرفتید یا صلواتی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس