کد خبر 916705
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کتاب جندی مکلف - کتابستان

با تورق کتاب «جُندی مُکلَّف» می شود فهمید شخصیت اصلی آن آزاده حسین اصغری است که در زمان حضور در کشور به عنوان محافظ شخصیت های مهم کشوری و لشگری خدمت می کرده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اواخر مردادماه امسال بود که کتاب «جندی مکلف» در فرهنگسرای ابن سینا رونمایی شد.

این کتاب اگر چه در سیستم پاییزه کتاب ثبت نشده و واجد تخفیف نبود، اما به فروش خوبی دست یافت و انتشارات کتابستان معرفت دومین چاپ از این کتاب را راونه بازار کرده است.

بیشتر بخوانیم:

پاسداری که مجبور شد به یک بسیجی دروغ بگوید + عکس

ضرغامی مطالعه چه کتابی را پیشنهاد کرد؟ +عکس

کتابِ یک نویسنده جنگ‌ندیده رونمایی شد

«جُندی مُکلَّف» در زبان عربی به معنای سرباز وظیفه است و با تورق کتاب «جُندی مُکلَّف» می شود فهمید شخصیت اصلی آن یعنی آزاده حسین اصغری که در زمان حضور در کشور به عنوان محافظ شخصیت های مهم کشوری و لشگری خدمت می کرده، وقتی در اردیبهشت ۱۳۶۵ و در فکه به اسارت بعثی ها در می آید، بنا داشته خودش را سربازی جا بزند که به اجبار به جبهه آمده. این تغییر عنوان فقط و فقط به این خاطر بوده که فشار کمتری به او وارد شده و خدای ناکرده زیر این فشارها مجبور به افشای اسرار کشور نشود.

کتاب «جُندی مُکلَّف» را محسن صالحی خواه که متولد ۱۳۷۲ است نوشته. او که خود را بیشتر خبرنگار می داند تا نویسنده، ضمن آشنا شدن با آزاده حسین اصغری مصمم می شود تا خاطرات او را ضبط کرده و در قالب کتابی منتشر کند.

این گفتگوها در ۱۲ ساعت انجام شده و به خاطر حساسیت های سیاسی و اجتماعی که نویسنده به برخی از آن ها در پیشگفتار اشاره کرده، فقط برشی ۴ ساله از زندگی راوی را در بر می گیرد؛ یعنی سال ۶۵ تا ۶۹ و زمان آزادی از زندان های بعثی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس