صوت/ سند ۲۰۳۰ و فاجعهٔ جنسی در یکی از مدارس تهران

سند ضدفرهنگی موسوم به ۲۰۳۰ متوقف شده یا در حال اجراست؟!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه رسالت ضمن طرح این سؤال و با انتشار چند جدول آموزشی دستگاه‌های دولتی می‌نویسد: نسخه پیچیده شده فرهنگ منحط غرب برای استحاله و نابودی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، آموزش و پرورش و تربیت و تعلیم ما که قرار بود لیبرالیسم را در همه ابعاد اخلاقی و آموزشی و پرورشی ما حاکم کند و دولت در پذیرش آن غفلت و در امضاء آن خبط و خطای بزرگی را مرتکب شده بود با نهیب مقام معظم رهبری متوقف اعلام شد. آیا این سند در عمل به گونه‌ای دیگر در حال اجراست؟ توجه و تدقیق در مراتب فاصله بین حرف و عمل دولت را در این رابطه به داوری و قضاوت مخاطب خواهد نشانید.

بیشتر بخوانید:

نسخه کیسینجر روی میز مجلس!

دروغی که درباره 2030 به شورای عالی انقلاب فرهنگی بستند!

هشدار بطحایی درباره اجرای طرح ۲۰۳۰ در مدارس


هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به استناد اصل ۱۳۸ و در اجرای ماده ۳ آیین‌نامه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده موضوع مصوبه به مورخ ۹۰/۶/۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ۴ بند و ۲ تبصره داشته است.


جدول مورد اشاره در مصوبه آموزش‌های خانواده حین ازدواج و پس از ازدواج را هم شامل می‌شد که حاوی نکاتی نه تنها مورد ایراد بلکه مورد تایید عامه هم می‌تواند باشد اما آن چه که در این مقال مورد ایراد است مربوط به آموزش‌های قبل از ازدواج، گروه هدف جوانان دانشجو و غیردانشجو می‌باشد.


علاوه بر مصوبه فوق دولت طی مصوبه‌ای دیگر به همان استناد و تاکید بر مصوبه مورخ ۹۰/۶/۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در سه بند تصویب و تکالیفی را برای وزارت ورزش و جوانان- وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور مقرر کرده است.


در لابه‌لای این برنامه‌ها بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاگر که در مورد برخی از ورزش‌ها  مثل فوتبال و کشتی مورد مخالفت مراجع و اندیشمندان قرار گرفته، گنجانیده شده است. اما مصوبه سوم بحث عدالت جنسیتی در ۴ بند در اجرای مصوبه شماره ۹۰/۷۰۵۶  مورخ ۹۰/۶/۲۱ شورای انقلاب فرهنگی اصدار یافته است.


سخن این است که آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی که دولت به ماهو معاونت امور زنان آن بانی صدور این گونه مصوبات شده در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها یا موضوعی به نام تفکیک امور جنسیتی تصمیمی اتخاذ کرده که مصوبه با استناد به آن چنین تصمیماتی را با چالش اصل ۱۳۸ اتخاذ نموده است؟


آیا در شرایطی که کاهش پول ملی و نرخ برابری ریال در برابر دلار از مرز ۱۰ هزار تومان هم گذشته و قوت‌لایموت و معیشت مردم را برهم زده و امنیت غذایی میلیون‌ها کودک و زن و بچه مردم را تهدید می‌کند، مشکل مردم بحث تفکیک جنسیتی است؟


پسران و دختران آماده به ازدواج چه کسانی هستند  و کدام گروه هدف را تشکیل می‌دهند؟  که در برنامه آموزش خانواده حین ازدواج در لابه‌لای جدول مصوبه شماره ۸۴۴۴۰ گنجانیده شده‌اند، دانشجو یا دانش‌آموز کدامیک یا هر دو؟


با رجوع به مصوبه مورخ سال ۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مشاهده می‌شود که اولا مصوبات دیگری داشته که باید به آن استناد شود ثانیا ستاد ملی زن و خانواده ستادی متشکل از هیئت وزیران نیست بلکه این ستاد اعضاء  دیگری دارد که عضو دولت نیستند که باید بر تصمیمات متخذه در این سه مصوبه مهر تایید بزنند. ثالثا وظایف این ستاد در ۵ مورد احصاء شده که اولین آن تنظیم سیاست‌های اجرایی و آیین‌نامه اجرایی به منظور تحقق سیاست‌ها، دستورات و اوامر مقام معظم رهبری است آیا برنامه‌های تدوین شده در این سه مصوبه در راستای دستورات و اوامر مقام معظم رهبری است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    6 0
    در آزمون اخیر استخدامی آموزش و پرورش در قسمت تست هوش و درک مطلب متنی آورده شده بود و باید با خوندن اون به سوالات پاسخ میدادی که کلیت مطلب این بود که باید دانش آموزان در دبستان تحت اموزش هیچ گونه مفاهیم دینی نباشند و بچه ها رو در یک فضای منفی بزرگ کرد تا اینکه خودشون در نوجوانی راه درست رو تشخیص بدن یعنی از دیدگاه اون متن هیچ موضوع مذهبی بدلیل ثقیل بودن نباید به بچه آموزش داده بشه که معلوم بود تهیه کننده متن کوچکترین قرابتی با مفاهیم اسلامی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس