کد خبر 916129
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کتاب شاهین برآفتاب - شهید غلامعلی پیچک

مراسم رونمایی از کتاب «شاهین برآفتاب» حاوی زندگی و فعالیت‌های شهید غلامعلی پیچک در نخلستان اوج برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این مراسم، که با حضور خانواده و همرزمان شهید پیچک برگزار شده بود، سردار دینی ، معاون هماهنگ کننده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: در راستای گرامیداشت شهید پیچک مراسم روز ۲۲ آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: شهدای غرب کشور به ویژه سرپل ذهاب تا سومار آن طور که باید تاکنون یاد نشده‌اند و به نوعی مظلوم واقع شده‌اند، اما این کتاب توانسته است مظلومیت این شهدا را نشان دهد به ویژه آنکه مستند نوشته شده است.

سردار اسماعیل کوثری – جانشین قرارگاه ثارالله – نیز در این مراسم با اشاره به نحوه آشنایی خود با شهید غلامعلی پیچک و بیان چند خاطره، گفت: عملیات بازی‌دراز که شهید پیچک در آن به شهادت رسید با موفقیت کامل و در اوج همکاری ارتش و سپاه انجام شد. این عملیات در زمانی انجام شد که بنی‌صدر به ارتش تاکید کرده بود که به هیچ عنوان حتی یک فشنگ به سپاه تحویل ندهند. دراینجا باید یادی کنیم از شهید شیرودی خلبان هوانیروز ارتش که در این عملیات حماسه آفرید.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرماندهی و مدیریتی شهید غلامعلی پیچک، اظهار کرد: هرکس او را می‌دید فکر می‌کرد که او فرماندهی است که او ۳۰ سال سابقه فرماندهی دارد، اما ۲۱ سال بیشتر سن نداشت.

در ادامه، جواد کاموربخشایش با اشاره به ویژگی‌های کتاب «شاهین برآفتاب»، گفت: بعد از مطالعه این کتاب به یاد این افتادم که هدف از تدوین چنین کتاب‌هایی چیست. در واقع تبیین ابعاد پیدا و پنهان دفاع مقدس و تبیین ویژگی‌های انسان تراز و معیار انقلاب دفاع مقدس از جمله اهداف چنین کتاب‌هایی می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: تدوین زندگینامه یکی از پیچیده‌ترین گونه‌های ادبیات دفاع مقدس محسوب می‌شود که آقای گلعلی بابایی نویسنده کتاب به عنوان کسی که رئال می‌نویسد رخدادهای زندگی شهید پیچک را به صورت مستند روایت کرده است و بعد معرفت‌شناسی را به خوبی پیش روی مخاطب قرار داده است. در این کتاب ابعاد معرفتی شهید پیچک به مخاطب شناسانده شده و روایت‌های مختلف به خوبی بهم پیوند خورده است. در این کتاب با نبوغ خاصی که شهید پیچک از آن برخوردار بوده روبه‌رو می‌شویم. کتاب شاهین برافتاب اتفاق مبارکی در ادبیات دفاع مقدس محسوب می شود و در واقع شخصیت تازه‌ای را معرفی می‌کند.

در این مراسم گلعلی بابایی نویسنده این کتاب، اظهار کرد: پرداختن به زندگی شهدا کار مشکلی است و کار من هم مستندنگاری است نه قصه‌نویسی و هر آنچه می‌نویسم برایش سند دارم و البته باید در قبال کسانی که سوالی از من درباره چنین کتابی می‌کنند پاسخگو باشم. این کتاب در واقع حاصل یک کار جمعی بود چون قرار است یادواره‌ای برای شهید پیچک برگزار شود و دستندرکاران این یادواره تصمیم داشتند تا کتابی در این هم منتشر شود.

وی با اشاره به الگو قرارگرفتن عده‌ای توسط جوانان گفت: تعجب می‌کنم هنوز کسانی هستند که به فردی مثل چگوارا به عنوان الگو نگاه می‌کنند، در حالی که این فرد شاید نتواند انگشت کوچک شهیدی همچون پیچک باشد، متاسفانه بعضی اوقات دنبال الگوهایی هستیم که از آن ما نیستند و به ما تعلق ندارند.

در پایان مراسم ضمن تقدیر از مادر و همسر شهید غلامعلی پیچک،کتاب شاهین برآفتاب رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس