کتاب پرواز از پنجره جنوبی - سوره مهر

آیین رونمایی کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» روایت سردار شهید علیرضا حاجی بابایی نوشته محمدرضا رضوی در سالن همایش‌های منطقه ۹ شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، آیین رونمایی کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» روایت سردار شهید علیرضا حاجی بابایی نوشته محمدرضا رضوی با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمیدرضا حاجی بابایی برادر شهید و نماینده مجلس شورای اسلامی و ... در سالن همایش‌های منطقه ۹ شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید علی مفاخریان شهردار منطقه ۹ با تشکر از حاضران گفت: در همه جای دنیا از سالروز جنگ‌هایشان به خوبی یاد نمی‌کنند اما ما دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و در دفاع مقدس افتخار داریم که این روزها را جشن بگیریم چون برخلاف تمامی جنگ‌های چند قرن اخیر حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم.

وی افزود: امروز توانسته‌ایم از دریای سیاه تا نزدیک مرزهای خاوری و باختری مرزهای فرهنگی کشورمان را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم و تسلط کشورمان را در منطقه افزایش دهیم و اینها به برکت خون شهداست.

در ادامه مراسم با حضور شهردار تهران و سایر مسئولان حاضر در جلسه کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» رونمایی شد و شهردار تهران نیز چند خط در لوح یادبود این کتاب به یادگار نوشت.

در این مراسم حمیدرضا حاجی بابایی – برادر شهید – به ذکر خاطراتی از آن شهید پرداخت و همچنین رضوی توضیحاتی درباره روند تهیه این کتاب ارائه داد.

گفتنی است کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» پیرامون زندگی سردار شهید علیرضا حاجی‌بابایی است که در فصل اول کتاب به زندگی سردار شهید علیرضا حاجی‌بابایی پرداخته شده است و در فصل دوم روایتی از فعالیت‌های انقلابی وی قبل از شروع جنگ تحمیلی و حضور این شهید بزرگوار در کردستان و مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب به رشته تحریر در آمده است.

در فصل‌های سوم و چهارم کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» به آغاز جنگ تحمیلی تا عملیات بازی دراز دوم و ۸ شهریور را شامل می‌شود. مقطعی که شهید حاجی‌بابایی به همراه پاسداران مظلوم در جبهه‌های سرپل ذهاب از پیشروی سپاه مکانیزه عراق، جلوگیری به عمل می‌آورند.

فصل پنجم کتاب نیز به عملیات مؤثر و جریان ساز ۱۱ شهریور، موسوم به عملیات شهیدان رجایی و باهنر می‌پردازد. این عملیات در مناطقی از سرپل ذهاب به وقوع پیوسته و شهید حاجی‌بابایی، فرماندهی یکی از مهم‌ترین محورهای آن را بر عهده داشته است.

فصل ششم کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» شامل وقایع بعد از عملیات ۱۱ شهریور، تا درگیری‌های تنگ کورک می‌گردد و فصل هفتم و هشتم موضوعات و حوادث جبهه‌های غربی کشور در زمستان سال ۶۰ و بهار سال ۶۱ را موردبررسی قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس