افشین قطبی

افشین قطبی، سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: خوزستان قطب فوتبال کشور است و این یک دلیل بزرگ برای آمدن من به اینجا بود و بدون شک تا آخرین لحظه، برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مبارزه می‌کنیم.

به گزارش مشرق، افشین قطبی که روز گذشته برای هدایت تیم فوتبال فولاد خوزستان وارد اهواز شده در نشست خبری این باشگاه گفت: خیلی خوشحال شدم که امروز در این استادیم بین‌المللی ( فولاد آرنا) شما را می‌بینیم. خوزستان قطب فوتبال کشور است و این یک دلیل بزرگ برای آمدن من به اینجا بود. بازیکنانی مثل کعبی در پرسپولیس داشتم و بعد از آن در تیم ملی جوانی مانند آرش افشین به تیم ما اضافه شد که آن موقع نمی‌دانستم که خوزستان قطب فوتبال کشور است. هم‌اکنون نیز رضایی برایم فیلمی از استادیوم فولاد را ارسال کرد که من این فیلم را 10 بار دیده‌ام و زمانی که دیدم ما ایرانی‌ها می‌توانیم چنین استادیومی را به این زیبایی بسازیم اشک از چشمانم بیرون آمد. باید از جناب آقای رضایی تشکر کنم بابت اینکه تلاش زیادی کرد تا من در اینجا باشم.

وی افزود: ما می‌توانیم یک ماشین فراری درست کنیم اما برای اینکه این ماشین بتواند قهرمان شود باید یک راننده خوب هم در اختیارش بگذاریم. فولاد نه تنها در ایران بلکه در آسیا هم روزی قهرمان خواهد شد چرا که در این استادیوم فولاد باید بهترین بازی‌ها را برگزار کند و همه آسیا ببینند که چنین استادیوم زیبایی در اهواز وجود دارد.

سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه برای قهرمانی فولاد به زمان نیاز است، عنوان کرد: این تیم در 14 بازی 15 امتیاز گرفته و این کار سختی است که بتوانیم در زمان کوتاه این مسیر را عوض کنیم اما ما باشگاه را به بهترین شکل ممکن خواهیم رساند. امتیازات زیادی از دست رفته اما زمانی که من در پرسپولیس بودم و 6 امتیاز از این تیم کسر شد همه گفتند دیگر کار تمام است. همان روز به تمرین پرسپولیس رفتم و انرژی مثبت زیادی داشتم. نصرتی به من گفت قهرمانی از دست رفته به او گفتم هیچ‌ چیز هنوز تمام نشده هنوز فرصت داریم و شک نکن که ما کارمان را به بهترین شکل تمام می‌کنیم. الان هم ایمان دارم که با کمک شما مسئولان باشگاه و بازیکنان تیم بتوانیم یک کار قشنگ انجام دهیم و سعی کنیم از جدول بالا بیاییم. انشاءالله این اتفاق رخ می‌دهد و من بسیار خوشحال هستم که اینجا حضور دارم. من در 7 کشور کار کردم اما دوباره به جایی که به دنیا آمده‌ام برگشتم و می‌خواهم باز موفق باشم.

بیشتر بخوانید:

چگونه «قلب شیر» آمریکایی به ایران ناامن برگشت؟! +عکس

قطبی خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت هیچ تصمیمی را به بدون بررسی اطلاعات نگرفته‌ام. هر تصمیمی که گرفته‌ام سعی کرده‌ام همه چیز را بررسی و ارزیابی کنم و بعد تصمیم بگیرم. احساس کردم که فولاد نیاز دارد که در آن یک کار بزرگ انجام دهیم. در بازی پیش رو باید به مصاف تراکتورسازی برویم. ما باید از این موقعیت استفاده کنیم و در این بازی امتیاز بگیریم. در این مدت من این فرصت را دارم که روی تیم کار کنم. به حرف همه گوش دهم و همه چیز را لمس کنم تا متوجه شوم که چه کارهایی باید انجام دهیم. سعی می‌کنیم بتوانیم از تراکتور امتیاز بگیریم و بعد از آن باید به دنبال بررسی بازیکنان و تغییراتی که اعمال خواهیم کرد برویم. به نظرم احتیاج داریم تیم بتواند محکم‌تر بازی کند و فشار بیشتری وارد کند. می‌خواهیم جذاب، سرعتی و با حملات زیاد فوتبال بازی کنیم. فکر می‌کنم اینطور همه فوتبال را بیشتر دوست خواهند داشت و باید در این باره تصمیمات مناسبی بگیریم. فکر می‌کنم در فوتبال حرفه‌ای روحیه و احساسات فضای تیم بسیار مهم است. همانطور که در 2 بازی اخیر تیم پرانرژی ظاهر شده و 4 امتیاز گرفته است و فکر می‌کنم در این 2 بازی بازیکنان پرانرژی‌تر شده‌اند. فکر می‌کنم نقطه بعدی این است که تیم باید نظم بیشتری داشته باشد و با سازماندهی بهتر بتوانیم در مواقع لازم به تیم انرژی تزریق کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار بعدی این تیم مقابل پرسپولیس تصریح کرد: این بسیار سخت است که دو بازی ابتدایی ما مقابل تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی است البته بسیار خوشحال می‌شوم که خیلی زود با پرسپولیس مصاف می‌کنیم و می‌توانم این تیم و هوادارانش را از نزدیک ببینم. امیدواریم که این بازی در ورزشگاه فولادآرنا برگزار شود. فکر می‌کنم اگر فولاد سازماندهی بیشتری داشته باشد و بازیکنان وظایفشان قبل از بازی به خوبی بدانند نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه این نشست خبری عنوان کرد: زمانی که با فولاد وارد مذاکره شدم قرار نشد که اینجا بیاییم و فقط بازی کنیم بلکه می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. نمی‌خواهم تلاش کنیم که فقط بخشی از جدول قرار بگیریم. برای همین به دنبال این خواهم بود که تیمی تشکیل دهیم که مردم بازی‌هایش را تماشا کنند و از دیدن مسابقات آن لذت ببرند. همانطور که در زمانی که من در پرسپولیس بودم استقلالی‌ها بازی‌های پرسپولیس را نگاه می‌کردند و دوست داشتند. تلاش می‌کنم در فولاد هم همین اتفاق رخ بدهد و هواداران همه تیم‌ها بازی‌های فولاد را نگاه کنند.

قطبی درباره فضای فوتبال ایران گفت: بعد از ایران به شرق آسیا رفتم و در جاهای دیگر نیز مربیگری کردم اما هیچ جای دنیا مانند مردم ایران عشق به فوتبال را ندیده‌ام حتی در اروپا برای همین احساس می‌کنم اگر کسی یک بازی خوب از یک تیم ببیند هوادار آن تیم خواهد شد. این برای فولاد طول نخواهد کشید البته برای این امر ما به مهره‌هایی هم نیاز داریم و امیدوارم بازیکنانی که احتیاج هستند جذب شوند. استادیوم اختصاصی فولاد این لیاقت را دارد بهترین بازیها با حضور بهترین بازیکنان در آن برگزار شود.

وی ادامه داد: وقتی وارد فرودگاه اهواز شدم و صدای هواداران را شنیدم، احساس‌شان را لمس کردم و قلبم شُل شد. به خدا نگاه کردم و از او تشکر کردم که من را اینجا گذاشت. در این زمان بود که فهمیدم باید اینجا باشم. در پرسپولیس هم همین طور بود. ما کارمند خدا هستیم. ما مربیان تلاش می‌کنیم کارهای بزرگتری انجام دهیم. چون می‌توانیم مردم را با فوتبال شاد کنیم.

سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به دیدار حساس تیمش با پرسپولیس در هفته هفدهم لیگ برتر تصریح کرد: بازی پرسپولیس - فولاد برای من خیلی احساسی خواهد بود و برای دو باشگاه اهمیت زیادی خواهد داشت. پرسپولیس در کورس قهرمانی است و تلاش می‌کنیم در جدول بالا بیاییم. شک نکنید پرسپولیس خیلی حرفه‌ای است و ما تلاش می‌کنیم این تیم را شکست دهیم. پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و در بازی با این تیم باید خیلی تلاش کنیم.

قطبی به ذکر خاطره‌ای از یکی از هواداران پرسپولیس پرداخت و گفت: به یاد دارم زمانی که در شهری با همسرم می‌رفتم، یک فرد حدود دو، سه کیلومتر من را دنبال کرد. همسرم از من پرسید او را می‌شناسی که من گفتم نه. این فرد، یک پیرمرد جنتلمن بود که به چشمانم نگاه کرد و اشک ریخت. با گریه او، من هم اشک ریختم. او به من گفت هنوز گل دقیقه 96 (بازی پرسپولیس - سپاهان که به قهرمانی پرسپولیس انجامید) را در یاد دارم و از این صحنه خیلی شاد شدم. پس از این اتفاق، عاشق فوتبال شدم. این احساسات به من انرژی می‌دهد و من برای این انرژی کار می‌کنم. هواداران فولاد هم همین احساس را دارند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد سطح لیگ برتر ایران در مقایسه با کشورهای برتر فوتبال آسیا و نیز، حضور تیم‌های قدرتمندی چون تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر خاطرنشان کرد: لیگ برتر ایران یکی از بهترین لیگ‌های آسیاست. با این حال ژاپن از لحاظ فوتبالی در آسیا بهترین است که این به خاطر نظم لیگ برتر این کشور و سازماندهی‌شان است. امسال لیگ برتر ایران را از بیرون نگاه کردم. مربیان و بازیکنان بسیار خوبی در تیم‌ها فعالیت می‌کنند. کیفیت چمن ورزشگاه‌ها خیلی بهتر و تعداد هواداران در ورزشگاه‌ها خیلی بیشتر شده است.

سرمربی فولاد خوزستان در ادامه افزود: وقتی این لیگ را از دور دیدم، به آن افتخار کردم. با یکی از مربیان هم صحبت کردم و به او گفتم به ایران بروم. او مرا تشویق کرد و گفت لیگ ایران خیلی خوب است. البته شما فولاد را به تیم‌های مورد نظر خود اضافه نکردید. فولاد به این لیست اضافه می‌شود و بدون شک تا آخرین لحظه، برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مبارزه می‌کنیم.

قطبی با بیان اینکه در همه جای دنیا، شمال و جنوب یک کشور تفاوت می‌کند، اظهار داشت: در ایران هر چقدر که به جنوب کشور حرکت می‌کنیم، مردم خونگرم‌تر و بازیکنان باسرعت‌تر، تکنیکی‌تر و احساسی‌تر هستند. چیزی که برای من آسان حواهد بود، انگیزه دادن به بازیکنان است. چون اعتماد به نفس بازیکنان با یک لبخند، دست پشت سر آنها کشیدن یا ایمان به آنها بالا می‌رود. این کار همیشه برای من آسان بوده است.

وی با اشاره به نتایج ضعیف فولاد در دیدارهای اخیر این تیم گفت: در چند بازی اخیر بازیکنان خیلی تلاش کردند، اما خیلی از اوقات پُست‌های خود را نگه نمی‌دارند و فضاها را به خوبی پوشش نمی‌دهند. در امر هجومی هم بازیکنان در جایگاهی که باید باشند، نیستند که این به تمرین و آموزش لازم برمی‌گردد. بیشتر بازیکنان فولاد، بازیکنان خیابانی هستند و یاد گرفتند با خلاقیت و حرکات انفرادی، کارهای مثبت انجام دهند.

سرمربی فولاد خوزستان با بیان اینکه فوتبال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت کرده است، تصریح کرد: تا زمانی که با یک تیم بازی نکنید، نمی‌توانید پیروز شوید. تیم‌های چینی هزینه زیادی کرده‌اند، اما کاشیما آنتلرز به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید و نشان داد بهترین تیم آسیاست. چون یک تیم بود. فولاد چند دسته شده و من باید همه را یک تیم کنم. این هنر من است و این کار خیلی زود انجام می‌شود.

قطبی درباره حضور کوتاه مدتش در تیم‌های مختلف خاطرنشان کرد: من جایی نمی‌روم تا برای دو روز یا شش ماه در یک جا کار کنم. هر جا که بوده‌ام، تلاش کردم بسازم و چیزی را بهتر از قبل کنم. به خوزستان آمدم تا کار بزرگی انجام دهم. فولاد ابزار لازم را دارد و می‌شود اینجا چیزی ساخت. همه جا مشکل وجود دارد، اما وقتی مردم همدل هستند و عشق به فوتبال و خوزستان دارند، می‌شود همه چیز را درست کرد. من با باشگاه فولاد، قرارداد یک سال و نیمه بستم که اگر خوب کار کنیم، شاید این مدت به سه یا پنج سال طول بکشد. با این حال خداحافظی همیشه سخت است و نمی‌دانیم زمان آن چه زمانی فرا می‌رسد.

وی درخصوص معرفی دستیاران جدیدش در تیم فولاد اظهار داشت: زمانی زیادی تا دیدار مقابل تراکتورسازی نداریم. تا بازی مقابل تراکتورسازی، همه اعضای کادر فنی در تیم باقی می‌مانند و دو نفر از مربیان مد نظر من به کادر فنی اضافه می‌شوند. پس از این مسابقه، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و برای انجام تغییرات مورد نیاز با مدیران باشگاه صحبت می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 1
    خیلی رییز برای سپاهان هم کری خوند خخخ
  • NL ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 5
    حرف مفت نزن آقا جون به کارت برس.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    1 1
    بیچاره استقلالی ها.....خخخخخ
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    1 0
    جالبه یه ایرانی امریکایی توی شرایط افتضاح اقتصادی و تحریم و بدترین روابط با امریکا ژاپن رو ول می کنه میاد ایران!! چرا!؟
  • سعید IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    آقای قطبی اینجا خوزستان است نه تهران که در مورد سرخابی ها صحبت میکنی. تمرکزت بزار رو تیم بزرگ فولاد و در جهت رسانه های سرخابی حرکت نکن و گرنه زود از اهواز دیپورتت می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس