کد خبر 915944
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
افشین قطبی

در هجدهمین دوره لیگ برتر ۸ مربی که سابقه مربیگری در تیم ملی را دارند روی نیمکت تیم‌ها نشسته‌اند.

به گزارش مشرق، هجدهمین دوره لیگ برتر یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن هم حضور مربیانی است که سابقه مربیگری در تیم ملی را دارند. با حضور افشین قطبی در تیم فولاد خوزستان تقریبا جمع مربیان ملی لیگ برتر جمع شد و تعدادشان به ۸نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

چگونه «قلب شیر» آمریکایی به ایران ناامن برگشت؟! +عکس

۱- امیر قلعه‌نویی؛ مربیگری در تعلیق!

سرمربی تیم سپاهان که در جام ملت‌های آسیا هم هدایت تیم ملی را برعهده داشت و همواره نسبت به رفتار برخی رسانه‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی نسبت به خودش در زمان حضور در تیم ملی گلایه مند بود و هست. قلعه‌نویی تا همین چند وقت پیش هم می‌گفت در ضربات پنالتی به کره جنوبی باخته و پنالتی باخت محسوب نمی‌شود! او که در زمان کمیته انتقالی و تعلیق فوتبال ایران سرمربی تیم ملی بود اکنون تیمش را به صدر جدول لیگ رسانده است. امیرخان یکی از منتقدان کی‌روش محسوب می‌شود. لقب قلعه‌نویی در فوتبال ایران ژنرال است.

۲- برانکو ایوانکوویچ؛ پروفسور محبوب

برانکو هم در جام ملت‌ها و هم در جام جهانی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشته است. سرمربی سابق تیم ملی فصل گذشته پرسپولیس را در لیگ برتر قهرمان و در لیگ قهرمانان نایب قهرمان آسیا کرد. برانکو با پرسپولیس اکنون در رده چهارم جدول است البته با دو بازی کمتر نسبت به سایر رقبا. هیچکس در توانایی و دانش فنی پرفسور برانکو شک ندارد البته او مدت‌هاست با کی‌روش و دستیارانش درگیری رسانه‌ای پیدا کرده است! کی‌روش به کنایه برانکو را جانشین خودش هم در تیم ملی معرفی کرده است. به هر حال برانکو اکنون بدون تعارف یکی از محبوب‌ترین مربیان فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.

۳- وینفرد شفر؛ مربی تیم های ملی خارجی

شفر مربی آلمانی که فصل گذشته توانست محبوب قلب‌های آبی شود و تیمش را در جام حذفی هم قهرمان کرد با این حال در فصل جاری هنوز استقلال به تیم دلخواه او و هواداران استقلال تبدیل نشده است. شفر سرمربیگری تیم‌های ملی جامائیکا و کامرون را برعهده داشته است. این پیرمرد خونگرم ودوست داشتنی آلمانی خیلی تلاش کرد که خودش را به کی‌روش نزدیک کند اما در نهایت این مربی هم به جمع منتقدان کی روش پیوست! او در آخرین مصاحبه‌اش گفت که بکن باوئر هم در آلمان با مربیان باشگاهی سالی دو بار جلسه برگزار می‌کرد.

۴- علی دایی؛ اسطوره ملی

علی دایی سرمربی تیم سایپا که فصل گذشته تیمش را به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا رسانده بود در این فصل شرایط تیمش خیلی مناسب نیست و نارنجی پوشان تهرانی اکنون در رده هفتم جدول قرار گرفته‌اند. با این حال علی دایی سرمربی تیم ملی هم بود هرچند برخی معتقدند که علی دایی خیلی زود روی نیمکت سرمربی تیم ملی نشست ولی او یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران است که اکنون هم می‌گوید از سرمربی تیم ملی حمایت می‌کند و برایش هم فرقی نمی‌کند چه کسی هدایت تیم ملی را برعهده دارد!

۵- افشین قطبی؛ بازگشت امپراتور

افشین قطبی  بعد از علی دایی سرمربی تیم ملی ایران شد و در نهایت بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ از سمت خود کنار رفت. قطبی تیم پرسپولیس را به قهرمانی رساند آن هم در شرایطی که ۶ امتیاز از پرسپولیس کسر شده بود. قطبی با ادبیات خاص خود از جمله قلب شیر! وارد فوتبال ایران شد و اکنون نیز یک روز است که سرمربی تیم فولاد خوزستان شده است. هواداران پرسپولیس به او لقب افشین امپراتور را داده بودند.

۶- جواد نکونام؛ کاپیتان لالیگایی

جواد نکونام که برای مربیانی مثل قلعه‌نویی و افشین قطبی بازی کرده اکنون خودش سرمربی تیم نساجی مازندران است. او در مدت کوتاهی با کی‌روش در تیم ملی به عنوان مربی کار کرد. نکونام برای کی روش هم در تیم ملی بازی کرده است. کاپیتان سابق تیم ملی هیچ وقت علیه کی روش موضع تندی نگرفت. کاپیتان سابق تیم ملی را در فوتبال ایران با عنوان جواد لالیگایی می‌شناسند هرچند او در مربیگری هنوز به پختگی لازم نرسیده است.

۷- علی کریمی؛ ۸ شاکی

علی کریمی هم که یکی از برترین بازیکنان  فوتبال ایران و آسیا بود در این فصل هم به عنوان سرمربی سپیدرود در لیگ برتر فعالیت می‌کند این مربی هم مدت کوتاهی با کی‌روش در تیم ملی به عنوان همکار فعالیت داشت و یکباره از قید حضور در تیم ملی را زد! او هفتمین مربی ملی است که در لیگ برتر این فصل فعالیت می‌کند. ۸ شاکی و محبوب فوتبال ایران لقب جادوگر فوتبال اسیا را یدک می‌کشد.

۸- علیرضا منصوریان؛ دستیار ویژه کی‌روش

علیرضا منصوریان بارها خاطره‌ جاسوس‌بازی که از تیم ملی کره برای کی‌روش انجام داده را بیان کرده است. منصوریان که فصل گذشته سرمربی استقلال بود در این فصل با تیم ذوب آهن به لیگ برتر برگشته است. منصوریان سرمربی تیم امید ایران هم بود. او همواره از کی‌روش دفاع می‌کند.

به این ترتیب هدایت  نیمی از تیم‌های لیگ برتری فوتبال ما را مربیان سابق تیم ملی برعهده دارند و همین مساله می‌تواند بر جذابیت‌های فوتبال باشگاهی ایران اضافه کند. باید دید کی‌روش بعد از پایان کارش در تیم ملی به روش سایر مربیان ملی ما عمل می‌کند و با باشگاهی در ایران همکاری خواهد کرد یا او برای همیشه از ایران می‌رود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس