اخبار ویژه روزنامه ها

سیدعباس عراقچی گفت: درجریان مذاکرات با طرف‌های اروپایی، ایده‌ها و راهکارهای تازه و جدیدی از جمله در ارتباط با مدیریت بر این سامانه و ثبت آن در اروپا مطرح شده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****


کیهان

اشک تمساح برای مسکن مردم پس از ستایش از وزیر لیبرال


ارگان حزب کارگزاران با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت تصریح کرد دولت با این سیاست، پول نفت را به نام فقرا، به ثروتمندان می‌دهد. «سازندگی» که اخیرا با افتخار در تیتر اول خود، از آخوندی (وزیر مستعفی راه و شهرسازی) دفاع و با افتخار از وی به عنوان «لیبرال» یاد کرده بود، می‌نویسد: داشتن یک سقف خانه با توجه به افزایش قیمت مسکن یک کابوس شده است.


روزنامه سازندگی می‌نویسد: براساس برآورد بانک مرکزی طی هفت‌ماهه ابتدای امسال 19 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن به مردم ارائه شده است. این عدد تنها 5 درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود. اما چرا پرداخت این میزان تسهیلات تکانی اساسی به بازار مسکن نداده است؟ بهای هر مترمربع آپارتمان در تهران طی یک سال گذشته به طور متوسط 50 درصد رشد داشته است.

براین اساس میزان تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن به اندازه نیمی از قدرت خرید سال 96 بود و در واقع به قیمت سال گذشته، تنها 9/5 هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده است.


رئیس‌جمهور از بانک‌ها درخواست کرد که از بازار مسکن بیرون بروند ولی همچنان بانک‌ها پایشان در بازار مسکن محکم است. همزمان سیاست‌های خروج از رکود اقتصادی، بازار مسکن را عامل محرک برای نجات 700 صنعت وابسته ارزیابی کرده بود ولی در نیمه دوم سال 97 هم بازار مسکن در رکود است و هم شرایط کلی اقتصاد بیش از گذشته به هم ریخته است.

تجربه اجرای سیاست‌های خروج از رکود اقتصادی اثبات می‌کند که اقتصاد دچار بحران حضور «بروکرات‌های فاسد» یا «بروکرات‌های نارکارآمد»  شده است. اولی به قصد و دومی با جهل اقتصاد ایران را زمین‌گیر کرده‌اند و دولت هم بدون عمد مدام در کیسه آنها پول می‌ریزد.


نهادهای نظارتی هر اندازه سلطان سکه و دلار و... را به دار بکشند، ترسی در دل بخش بروکراتیک اقتصاد ایران ایجاد نمی‌شود، چرا که آنها به قانونی‌ترین شکل ممکن برنامه‌هایشان را پیش می‌برند.


ارگان حزب کارگزاران در گزارش یک صفحه‌ای خود، کمترین اشاره‌ای به مصادیق عملکرد امثال عباس آخوندی و سایر تکنوکرات‌های مدعی لیبرالیسم نکرد. آخوندی همواره به بی‌اعتنایی وزارت متبوعش نسبت به وضعیت بازار مسکن افتخار می‌کرد. در اثر همین سیاست، فقط در یک سال گذشته، 60 درصد از تولید مسکن کاسته شد و حداقل 91 درصد به قیمت مسکن اضافه گردید.

در همین دوره رانت‌خواران، سفته‌بازان، سوداگران و محتکران بازار مسکن، اقدام به سودجویی‌هایی هنگفت از قبل همین سوءمدیریت لیبرالی ‌کردند.

اروپا 8 ماه دروغ گفت حالا هم دروغ جدید تحویل می‌دهد


معاون سیاسی وزیر خارجه می‌گوید ایده‌های تازه اروپا برای تجارت با ایران در راه است.


سیدعباس عراقچی در مصاحبه با خبرگزاری کیودو ژاپن گفت: درجریان مذاکرات با طرف‌های اروپایی، ایده‌ها و راهکارهای تازه و جدیدی از جمله در ارتباط با مدیریت بر این سامانه و ثبت آن در اروپا مطرح شده است.


به گزارش ایرنا، عراقچی تاکید کرد می‌دانیم اروپا برای منزوی کردن ایران، تحت فشار آمریکا است اما خیلی مهم است که برجام بین ایران و طرف‌های دیگر حفظ شود.


معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه «مزایای اقتصادی برجام برای ایران کاهش یافته»، تاکید کرد: اگر این وضعیت ادامه یابد این توافق به «مرگ» نزدیک خواهد شد و تلاش‌های اروپا برای حراست از آن دیگر نتیجه‌بخش نخواهد بود.


وی با اشاره به اینکه در این مورد، تصمیم‌گیری برعهده اروپا است، ادامه داد: «اتحادیه اروپا باید روند تعاملات تجاری با ایران را تضمین کند» زیرا زمان به سرعت در حال سپری شدن و صبوری ما رو به پایان است.


درباره اظهارات اخیر آقای عراقچی، شایان ذکر است که وی در کنار آقای ظریف، به تهدید و سپس تهدید در حد لوث کردن اصل تهدید و هشدار و فراموش کردن آن معروف هستند.


از سوی دیگر باید از آقای عراقچی پرسید تکلیف بسته پرطمطراق و پرتبلیغات اصلی چه شد که حالا می‌فرمایند ایده‌های تازه‌ای در راه است؟! قریب 8 ماه است ترامپ از برجام خارج شده و از چند ماه قبل از آن هم زمزمه خروج آمریکا شنیده می‌شد. اروپایی‌ها در این دوره 8 ماهه یا یک ساله، کمترین تحرکی برای زنده نگه داشتن برجام (ولو زیر چادر اکسیژن) انجام ندادند. آنها ابتدا وعده کردند که یک «کانال ویژه مبادلات مالی با ایران» موسوم به ‌SPV راه‌اندازی می‌کنند. این کانال البته بخش کوچکی از تعهدات برجامی اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را شامل می‌شد و در حد مبادله نفت با کالا بود. اما همان نیز عملی نشد.


اروپایی‌ها در آستانه 13 آبان و بازگشت‌های جدید تحریم‌های آمریکا، با عقب‌نشینی از قول قبلی مدعی شدند کانال مورد اشاره را «به شکل نمادین» راه‌اندازی می‌کنند اما راه‌اندازی خود کانال برای مقابله با تحریم‌ها حداقل 2 ماه دیگر به تعویق می‌افتد.


پس از آن نیز خبرهایی منتشر شد حاکی از اینکه هیچ کشور اروپایی از جمله اتریش، لوکزامبورگ و بلژیک حاضر نشده‌اند میزبانی دفتر ‌SPV را بپذیرند. خبر پنهان در این اخبار آن بود که 3 کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس و فرانسه و آلمان) برخلاف رفتار منافقانه درباره ادعای پایبندی به برجام، کمترین عزم و تصمیمی برای به عهده گرفتن تعهدات خود ندارند و حاضر نیستند حتی میزبانی دفتر کذایی را برعهده بگیرند.


با این اوصاف، به نظر می‌رسد آنها آقای عراقچی و ظریف را سرکار گذاشته‌اند؛ اگر نگوییم که تیم وزارت خارجه خودشان دوست دارند واقعیت‌ها را نبینند و سرکار بروند. آقای عراقچی اخیرا سفری به چند کشور اروپایی داشت.

هشدار سایت حامی دولت درباره امید بی‌پایه به اروپا و دموکرات‌ها


یک سایت حامی دولت، از بی‌برنامگی و آرزواندیشی دولت روحانی انتقاد کرد.


«دیپلماسی ایرانی» وابسته به صادق خرازی، در یادداشتی به قلم حسین ملائک(سفیر اسبق ایران در چین) نوشت: شروع تحریم‌ها توسط آمریکا ستون اصلی سیاست خارجی دولت آقای روحانی را که بر اساس همکاری بین‌المللی تنظیم شده بود شکست و دولت تاکنون نتوانسته طرح جانشین را ارائه دهد. نزدیک به یک سال است که متفکرین نزدیک به حلقه تصمیم‌گیر، به امید یک امداد غیبی روز را به شب می‌کنند. اول امید به فشار مطبوعات و سیاست‌های داخلی بر ترامپ بود و انصافا هم ترامپ مسخره همه محافل شد اما سودی برای ایران نداشت.


بعد امید به انتخابات ماه نوامبر در آمریکا بود. تحلیلگران مربوطه چنان بااشتیاق آن تحولات را دنبال می‌کردند تو گویی کسی در حوزه انتخابیه آنها در حال رقابت است. انتخابات انجام شد اما زود همه متوجه این سوال شدند که مگر قرار است دموکرات‌ها در کنگره آمریکا برای ایران چه کنند؟ حالا این «امیدواران» خود را منتظر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهند و دل به جنگ‌های نوعا زرگری نمایندگان و سناتورهای آمریکایی با هم بسته‌اند. نهایتا سوالی که در مقابل آن بی‌جوابند آنکه بر فرض در انتخابات آتی آمریکا دموکرات‌ها پیروز شوند آیا تضمین شده که آنها به برجام برگشته و تحریم‌ها را لغو کنند؟


از طرف دیگر سیاست فشار بر اروپا برای جبران عدم حضور آمریکا در برجام نیز آب در هاون کوبیدن و سیاست بی‌نتیجه‌ای است که در اوج موفقیت منجر به فروش تا یک میلیون بشکه نفت در روز احتمالا در سه سال آینده خواهد شد. تیترهای مطبوعات داخلی در مصاحبه با مذاکره‌کنندگان بعد از جلسات بی‌نتیجه،‌ حاوی تهدیدات بی‌پایه و یا امیدهای واهی از همکاری اروپاست.


دولت به طور اساسی فاقد هرگونه نظام فکری و برنامه‌ریزی در سیاست خارجی است، اگرچه سعی دارد جور دیگری وانمود کند. همچون بخش اقتصادی دولت که روزانه با کاهش نرخ ارز، کری‌خوانی را شروع می‌کند و با افزایش آن انزوا را پیش می‌گیرد، دنبال روزمرگی است.

سؤال تحقیرآمیز CNN و پاسخ حقارت‌بار ترکی الفیصل


رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان گفت: کنار آمریکا زمانی که به شدت منفور بود ایستادیم و همچنان در کنار آمریکا هستیم.


ترکی الفیصل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، در پاسخ به این سؤال که واکنش شما به سخنان دونالد ترامپ مبنی بر اینکه «عربستان بدون حمایت واشنگتن، دو هفته بیشتر دوام نمی‌آورد! چیست؟»، گفت: عربستان هیچ‌گاه خود را در شرایطی قرار نمی‌دهد که باعث شود طرف دیگر در هر مسئله‌ای در موضع ضعف قرار گیرد. ما با آمریکا و هر کشور دیگری براساس رایزنی و گفت‌وگو عمل می‌کنیم و امیدواریم درباره منافع مشترک به توافق نظر دست پیدا کنیم.


وی خاطرنشان کرد: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم آمریکا در زمان حمله صدام حسین به کویت، در کنار ما ایستاد. آمریکا برای حمایت از عربستان قربانیانی داده است و ما از این مسئله به شدت قدردانی می‌کنیم و آن را به یاد خواهیم داشت و این مسئله یک عامل تاریخی باقی خواهد ماند.

اما ما هم در کنار آمریکا در زمانی که این کشور به شدت در خاورمیانه منفور بود در دهه‌های پنجاه، شصت و هفتاد ایستادیم و همچنان در کنار آمریکا ایستاده‌ایم و بار این دوستی با آمریکا را هم در برابر حملاتی که گروه‌های مخالف آمریکا در خاورمیانه داشتند، بر دوش کشیده‌ایم.

 



ایران

تکذیب شکنجه کارگر نیشکر هفت‌تپه


خبر اول اینکه، دادگستری خوزستان درخصوص خبر جعلی شکنجه کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: بدین وسیله به اطلاع عموم می‌رساند اخبار منتشره در اکانت‌های وابسته به بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی و سایر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بیگانگان دال بر خونریزی بر اثر شکنجه کارگر بازداشتی شرکت کاغذسازی هفت‌تپه، آقای اسماعیل بخشی و وخامت حال وی، در راستای تشویش اذهان عمومی و تخریب قوه قضائیه بوده و بشدت تکذیب می‌گردد.

لازم به ذکر است که متهم فوق‌الذکر در جریان رسیدگی مقدماتی از تمام حقوق قانونی برخوردار بوده و پنجشنبه ۸ آذرماه ۹۷ نیز با خانواده خود تماس تلفنی برقرار نموده است. تحقیقات از متهم به صورت مستقیم تحت نظر مقام قضایی در حال انجام و هرگونه خبری دال بر وخامت حال نامبرده بشدت تکذیب می‌گردد.

تهدید نظامی امریکا علیه ایران

خبر دیگر اینکه، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه امریکا، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «برایان هوک» با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس در قبال ایران گفت: «ما در این خصوص با ایرانی‌ها بسیار شفاف بوده‌ایم که زمانی که منافع‌مان به خطر بیفتد، در استفاده از گزینه نظامی درنگ نخواهیم کرد.من تصور می‌کنم که آنها این را درک می‌کنند. معتقدم که آنها این مسأله را با شفافیت تمام، درک خواهند کرد.»

وی که در کنفرانسی خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد، با تکرار برخی گزافه‌گویی‌ها ادامه داد: «سلاح‌های ایرانی مورد استفاده گروه‌هایی که به نیابت از این کشور در افغانستان، یمن، عراق و عربستان می‌جنگند، شناسایی شده است. در صورت انفعال برابر تهدید روزافزون ایران، ریسک تنش در منطقه بالا می‌رود.»

پاسخ نهضت آزادی به ادعای عبدالرضا داوری

شنیدیم که،دبیر کل نهضت آزادی ادعای عبدالرضا داوری را درباره اینکه عاملان ترور حسنعلی منصور عضو نهضت آزادی بودند کذب محض و تحریف اسناد تاریخی خواند. به‌گزارش خبرآنلاین عبدالرضا داوری اخیراً در توئیتی اعلام کرده که «برخلاف ادعای مؤتلفه، سه ضارب حسنعلی منصور یعنی نیک‌نژاد، صفار هرندی و بخارایی هرگز عضو مؤتلفه نبودند بلکه از نیروهای نهضت آزادی بودند.

آنان در مسجد هدایت، در کنار آیت‌الله طالقانی و نیروهای نزدیک به نهضت آزادی فعالیت می‌کردند.» محمد توسلی دبیرکل نهضت آزادی ایران ادعای عبدالرضا داوری را کذب محض خواند و گفت: اسناد تاریخی به وضوح نشان می‌دهد که این سه نفر از اعضای هیأت‌های مؤتلفه بودند.

در این زمینه شما را به اسناد تاریخی هیأت‌های مؤتلفه و دادگاه آنان بویژه خاطرات مرحوم حاج مهدی عراقی از اعضای فداییان اسلام در کتاب «ناگفته ها» ارجاع می دهم که به صراحت به پرونده مؤتلفه و زندان رفتن آنان در اثر همین ترور اشاره کرده است، ضمن اینکه در آن خاطرات هیچ گاه نامی از ارتباط آنان با نهضت آزادی ایران برده نشده است.



 

خراسان

هشدار کیفری به مسئولان درباره اطلاعات مردم

یک نهاد مسئول با ارسال بخشنامه ای برای تعدادی از ادارات دولتی به آن ها متذکر شده با توجه به این که با هدف توسعه دولت الکترونیک، وب سرویس های اطلاعات پایه شامل احراز هویت اشخاص حقیقی، شرکت ها و صحت سنجی کدپستی، از طرف نهادهای مربوط قابل واگذاری است، دستگاه ها توجه داشته باشند صرفا در حدود وظایف ذاتی و مرتبط با نوع فعالیت آن نهاد، مجاز به دریافت اطلاعات مذکور بوده و تخلف و تعدی از حدود اختیارات قانونی، علاوه بر مسئولیت جبران خسارت وارد شده، مستوجب تعقیب کیفری افراد خاطی خواهد بود.

چرخش عجیب دولت برای بازپرداخت وام صندوق توسعه ملی

در حالی که هیئت دولت در 23 آبان ماه امسال، موافقت کرده بود، مبلغ 500 میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی برای محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد و اصل و سود این تسهیلات از سال 1400 به صورت ارزی به صندوق مذکور باز گردد، بر اساس نامه روزهای اخیر یک مسئول هیئت دولت به اعضای کابینه، اعلام شده بر خلاف متن مصوبه اول، اصل و سود تسهیلات مذکور به صورت ریالی بازگردانده خواهد شد.

آرمان

انسداد فضای مجازی؛ نه مقدور و نه مطلوب!


شنیده شد که عزت‌ا... ضرغامی، در حساب توئیتری خود نوشت: «‌انسداد فضای مجازی نه مقدور است و نه مطلوب!  تاکید همواره رهبر انقلاب بر گسترش و استفاده صحیح از این ظرفیت عظیم در جهت اهداف ملی است.»

فرود اضطراری هواپیمای مرکل


شنیده شد که هواپیمای حامل صدراعظم آلمان که برای شرکت در نشست سران گروه20 به آرژانتین می‌رفت، به دلیل مشکلات فنی مجبور به فرود اضطراری شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هواپیمای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که به مقصد بوینس‌آیرس پایتخت آرژانتین برخاسته بود، مجبور به بازگشت و فرود اضطراری شد.

اظهارنظر صادقی درباره زندانیان مهریه


شنیده شد که محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توئیتری خود نوشت: «تذکر مشفقانه و اظهار نگرانی مجدد آیت‌ا... مکارم‌شیرازی درباره زندانیان بی‌گناه مهریه شایسته تقدیر است؛ روحانیت با صیانت از استقلال خود از حاکمیت می‌تواند نقش سنتی و تاریخی خود به عنوان پناه مردم بی پناه را بازیابی کند.»

بازداشت رئیس شورای‌شهر شریف‌آباد


شنیده شد که یک عضو شورای اسلامی استان تهران موضوع بازداشت رئیس شورای اسلامی شهر «شریف‌آباد» شهرستان پاکدشت را تایید کرد.

موسی رضازاده رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی استان تهران پنجشنبه‌شب گذشته گفت: موضوع بازداشت صحت دارد. وی افزود: اما درباره علت بازداشت در حال پیگیری هستیم زیرا هنوز برای ما علت دقیق آن محرز نشده است. رضازاده گفت: احتمال دارد که حتی بازداشت به دلایل شخصی یا خانوادگی هم بوده باشد.

غرق‌شدن مادر و 2 فرزند


شنیده شد که سخنگوی اورژانس کشور از غرق‌شدن سه نفر در یک استخر کشاورزی خبر داد.

مجتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه گفت: در روستای مسکانلو در شهرستان چناران یک مورد حادثه غرق‌شدگی در استخر کشاورزی به سامانه۱۱۵ اورژانس کشور اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد، اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه سه نفر شامل یک خانم ۳۵ساله و دو پسر ۱۱ و ۱۳ساله جان خود را از دست دادند.

تکذیب شکنجه یک زندانی


شنیده شد کهاستاندار خوزستان خبر وخامت حال اسماعیل بخشی یکی از معترضان جریان کارگری هفت‌تپه را تکذیب کرد و گفت: وی در سلامت کامل است.

غلامرضا شریعتی افزود: نامبرده به هیچ‌وجه شکنجه یا ضرب‌وجرح نشده و برای تکمیل تحقیقات و بررسی‌ها در اختیار دستگاه‌های مربوطه است.

وی گفت: پس از تکمیل تحقیقات از نامبرده گزارش نهایی به مردم ارائه می‌شود. برخی رسانه‌های معاند خارجی با جوسازی رسانه‌ای مدعی شکنجه فرد یادشده از سوی دستگاه امنیتی شده و از وخامت حال وی خبر دادند.

نظر جالب ده‌نمکی درباره آهنگران


شنیده شد که مسعود ده‌نمکی تصویری از خودش، ابراهیم حاتمی‌کیا و صادق آهنگران را در جشنواره فیلم مقاومت منتشر کرد و نوشت: «میزانسنی که خدا چید تا دو دوست خوبم را در کنارم ببینم و خاطرات دور برایم زنده شود، ابراهیم حاتمی‌کیا و حاج‌صادق آهنگران.

حاج‌صادق دوست و اسطوره دوران جنگ سخت و حاتمی‌کیا دوست دوران جنگ نرم برایم هستند. گرچه رأی و نظر و لطف مردم در انتخاب اخراجی‌ها و حقیر در چهلمین سال مقاومت برای من محترم است، اما ‌ای‌کاش به‌جای ما از حاج‌صادق تجلیل می‌شد چرا که او اصل هنر مقاومت است.»

ریزش سقف بیمارستان در حال ساخت


شنیده شد که رئیس آتش‌نشانی یاسوج گفت: ساعت ۱۰ و ۴۱دقیقه روز جمعه نهم آذرماه طی تماس تلفنی به ما گزارش شد که سقف یک ساختمان در حال ساخت بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج آوار شده و دو کارگر زیر آوار گیر افتاده بودند.

هاشم یوسفی تصریح کرد: سه اکیپ از دو ایستگاه آتش‌نشانی در نخستین فرصت به محل حادثه رسیدند که کارگران مصدوم را نجات دادند و پس از بیرون‌آوردن از زیر آوار تحویل اوژانس شدند.

رئیس آتش‌نشانی یاسوج افزود: حال عمومی کارگران زیرآوارمانده مناسب بود. یوسفی یادآور شد: تاکسی‌ها و شلوغی جلو در بیمارستان عملیات امدادرسانی را با کندی مواجه کرد که لازم است در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

مرگ عجیب در بیمارستان گناوه


شنیده شد که بیماری که چهارشنبه‌شب گذشته به کلینیک «شفا» شهرستان گناوه مراجعه کرده بود، بر اثر سقوط به چاله آسانسور این مرکز در دم جان باخت.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه با تایید این خبر گفت: طبق گزارش‌های اولیه این بیمار که مردی ۶۴‌ساله بود در حالی که قصد استفاده از آسانسور را داشت، با بازکردن آن در طبقه چهارم در حالی که کابین آن در طبقه پنجم گیر کرده بود، به درون چاله سقوط و فوت کرد.

ولی سیفی افزود: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است. دادستان عمومی و انقلاب گناوه نیز با حضور در محل حادثه، دستور مهروموم آسانسور را صادر کرد.

 پاسخ نماینده تهران به کامنت اعتراضی


شنیده شد که الیاس حضرتی در توئیترش با هشتگ استیضاح ظریف از امیدواری‌اش در روز استیضاح وزیر امورخارجه نوشت.

این روزها بحث استیضاح ظریف آنچنان داغ شده که کمتر کسی است از چندوچون آن خبر نداشته باشد.

حالا الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در حساب توئیتری‌اش می‌نویسد: امیدوارم بتوانم در استیضاح از ظریف دفاع کنم تا به موکلانم بگویم که ما قدر مردان رزم را می‌دانیم و به نسل آینده نشان دهم در زمانه‌ای که عده‌ای در کار ناامیدکردن مردم بودند صدایی در مجلس بودکه بگوید این رسمش نیست که درخانه ملت روی سرداری که در نبرد با دشمن یک‌تنه ایستاده، تیغ بکشیم.

وعده امارات به هند، به ضرر ایران


شنیده شد که سفیر امارات در هند گفت: این کشور و عربستان کسری واردات نفت هند ناشی از کاهش خرید نفت از ایران را جبران کرده‌اند و به این روند ادامه خواهند داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور گفت: قیمت نفت در بازار جهانی و بر مبنای تقاضا تعیین می‌شود و مطمئن هستم که حتی پس از اتمام مدت ۱۸۰روزه معافیت هند از تحریم‌های ایران، این کشور دلیلی برای نگرانی در تأمین نفت خود نخواهد داشت.

البنا گفت: حتی اگر این معافیت‌ها اتفاق نمی‌افتاد با رجوع به گذشته در دور قبلی تحریم‌ها، امارات و عربستان همواره محکم در کنار هند ایستاده و کسری نفت و سوخت این کشور را تامین کرده‌اند، بنابراین من فکر نمی‌کنم که نگرانی جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    8 7
    امریکا و اروپا سر هر کشوری کلاه گذاشتند ان کشور رشد کرد .
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    14 3
    چرا اسماعیل بخشی آزاد نمی شه؟ عجب مملکتیه!
    • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 0
      چون برادرش معاون اول نیست
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    2 0
    پاسخ نماینده تهران به کامنت اعتراضی ؛ این نمایندگان هم فهمیده اند که اصلاح طلبان حال به حالی هستند و اگر یک حرف را ده بار با یک دلیل عوض کنی این ها بازهم سر بالا نمی کند و سر پایین انداخته دنیال جلویی بله بله می کنند
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 6
    باید آماده یک جنگ بزرگ باشیم دیرو وزود
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 3
      خیلی وقته آماده ایم بزدل!
  • US ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    10 5
    این مقام امریکا ظاهرا نمیدونه ارتش امریکا توان جنگ با کشوری با وسعت و جمعیت و قدرت نظامی ایران رو نداره اگه بخواد برنده بشه با ید ملیاردها دلار هزینه کنه و پی تلفات هزاران سرباز رو به خودش بماله
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    9 0
    خوب ایران در زمان جنگ نفت نمی فروخت وضع مردم خیلی بهتر از حالا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس