ظریف در مجلس

اگر ظریف آمریکایی بود و ادعای ناصحیح «پولشویی» را مطرح می‌کرد، چه اتفاقی رخ می‌داد؟!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«حنابندان» روحانی و اصلاح‌طلبان در شب ناکارآمدی شهرداری

حکم شهرداری «پیروز حناچی»، سومین شهردار انتخابی اصلاح‌طلبان طی یکسال و چندماه گذشته؛ بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، در روز چهارشنبه گذشته صادر شد.

این در حالیستکه در محافل سیاسی گفته می‌شود وزارتین کشور و اطلاعات برای تأیید حکم او ابهاماتی داشته‌اند و به عبارتی حاضر به ثبت امضا پای ورقه صلاحیت حناچی نبوده‌اند اما دست آخر با فشار ستاد دولت، این کار عملی شده است.

چه اینکه ساعاتی قبل از انتشار این خبر؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور بود که خبر داد حکم حناچی بزودی امضا می‌شود.[1]

جدای از اینکه واعظی از کجا خبر داشته که چالش چند روزه امضای حکم شهردار، چگونه و در کدام ساعت حل می‌شود! برخی رسانه‌ها نیز از این گزارش داده‌اند که یک نفر از ستاد دولت از وزارت اطلاعات خواسته است صلاحیت حناچی را تأیید کند و حضور برادر او در کادر سازمان منافقین را نادیده بگیرد.

کسی که قاعدتاً غیر از رئیس‌جمهور روحانی نمی‌تواند، باشد و خبر داشتن واعظی از صدور حکم حناچی نیز از همین روست.

*اگر تا امروز، محمد خاتمی، لیدر اصلاح‌طلبان بعنوان مقصّر اصلی ناکارآمدی شهرداری و شورای شهر پنجم تهران شناخته می‌شد؛ از این به بعد، کارنامه شهرداری تهران به نام رئیس جمهور روحانی هم نوشته خواهد شد.

در واقع، ستاد دولت با اصرار با امضای حکم حناچی و تأیید پر حاشیه‌ی آن، دچار یک هم‌خونی بیشتر با اصلاح‌طلبان شد.

بدیهیست که رئیس‌جمهور روحانی می‌توانست در روی کار آمدن دو شهردار قبلی منتخب شورای شهر، خود را بیگناه جلوه دهد و اثبات کند که نقشی در روی کار آمدن نجفی و افشانی و ناکارآمدی شهرداری نداشته است اما حالا و با صدور حکم حناچی از ناحیه ستاد اعتدال، این حلقه در ریز تا کلان عملکرد شهرداری اصلاح‌طلبان نیز دخیل می‌شود.

البته خیرخواهان و آگاهان سیاسی امیدوارند با انتخاب حناچی، تهران از حالت تعطیلی 2 ساله خارج شود و بتوان اثری از مدیریت اصلاح‌طلبان را در بزرگترین شهر ایران دید اما برخی تحلیلگران نیز معتقدند که مدیریت حناچی به دلیل حاشیه‌های پیش‌آمده از قوت لازم برخوردار نخواهد بود. ضمن اینکه این افراد از این می‌گویند که اساساً حلقه سخت اصلاحات بنا به دلایلی به دنبال ناراضی‌سازی مردم تهران است.[2]

***

اگر «ظریف» آمریکایی بود...

«حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری»، دادستان کل کشور به تازگی درباره پاسخ محمدجواد ظریف به دستور کتبی قوه قضائیه برای ارائه سند پولشویی گفته است: بنده وقتی مطالب ایشان را شنیدم بر اساس وظیفه و تکلیف، نامه‌ای نوشته و خواستم که مستندات را برای پیگیری به دادستانی کل ارسال نمایند.

به گزارش مشرق، او می‌افزاید:

یک نامه ۱۲ صفحه‌ای را چند روز قبل برای بنده فرستادند که یکسری بیانات خودشان را در آنجا باز توضیح داده بودند، همچنین حاوی مسایل دیگری بود که خیلی مرتبط با آنچه ما خواستیم نبود و درآخر هم اشاره کردند که دلیل و مستندی ندارم که بخواهم بفرستم و یکی دو مورد بوده که به آقای رییس جمهور داده‌ام.

منتظری با اشاره به اینکه نامه ۱۲ صفحه‌ای آقای وزیر محترم امور خارجه در پاسخ نامه بنده حاوی هیچ مستند و دلیل و مدرکی که قابل تعقیب باشد نبود، گفت: بنده منتظر هستم که از ناحیه ایشان و هر مقام اجرایی دیگری اگر مستندانی هست به ما ارسال شود و مطمئن باشند که ما تعقیب می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظارم این است که دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته و در مورد افرادی که ضربه به اقتصاد کشور میزنند، مدارک و دلایل را بفرستند تا بررسی شود.[3]

در همین حال، قرار است ظریف به منظور پیگیری طرح استیضاح خود بواسطه مواردی چون ناکارآمدی برجام و شکست چندسال مذاکره، بی نتیجه ماندن مذاکرات با اتحادیه اروپا و اظهاراتش درباره پولشویی، طی هفته جاری در مجلس حاضر شود.

چهره‌های اصلاح‌طلب و دولتی در دفاع از ظریف در مقابل پیامدهای ادعای ناصحیح وی، از عبارت‌هایی مثل «استیضاح ظریف به سود کشورهای معاند است»، «استیضاح‌کنندگان به فکر مصالح ملی نیستند» و «ظریف از استیضاح فرصتی برای منافع ملی خواهد ساخت»! استفاده کرده‌اند.

*جنجال اظهارات ظریف درباره وجود پولشویی کلان برخی نهادهای کشور[4] همچنان ادامه دارد و به نظر نمی‌رسد تا اجبار ظریف به عذرخواهی یا اثبات ادعاهایش تمامی داشته باشد.

این رخدادها و مسئله استیضاح ظریف در حالی است که طبق قوانین قوه قضائیه اگر یک مقام دولتی یا هر مقام دیگری ادعای فساد گسترده و رو کردن پرونده را داشته باشد بایستی توسط مقامات قضایی «احضار» شود و اسناد ادعای خود را ارائه کند.[5]

اتفاقی که هنوز درباره ظریف رخ نداده است.

گفتنیست، مسئله «ادعای دروغ» در فضای افکار عمومی و قانونی سایر کشورهای دنیا به شدت مذموم است و فرد ادعاکننده بایستی یا «عذرخواهی» کند یا اینکه از طرق قانونی مورد برخورد قرار گیرد.[6]

نگاهی به قوانین فدرال آمریکا در این زمینه و ایضا سرنوشت مقاماتی که مثل ظریف مرتکب ادعای دروغین شدند، نشان می‌دهد که بحث ادعای دروغ در کشورهای دیگر و از جمله آمریکا، نوعاً قابل منسی شدن و فراموشی نیست و بحث «گذاشتن و گذشتن» هرگز درباره آن رخ نمی‌دهد.

اتفاقی که برخی معتقدند در پیامد ادعای ناصحیح ظریف پیرامون پولشویی گسترده برخی نهادها در ایران ممکن است رخ دهد...

***

آموزش رفتار با دوست‌دختر در شبکه سلامت!

به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی نشر یافته که یک خانم کارشناس در برنامه تلویزیونی "حال خوب" در شبکه سلامت مشغول صحبت درباره آموزش به نوجوانان در تعامل با جنس مخالف است.

این خانم که گویا از پژوهشگران و استادان یک دانشگاه در استرالیا نیز هست، در بخشی از صحبت‌های خود تأکید می‌کند که بایستی به پسر و دختر آموزش داد که اگر دوستی از جنس مخالف داشتند بدون اجازه او، بدنش را لمس نکنند! نباید در دوستی همه مسائل را با هم قاطی کرد!

فرد مذکور همچنین با لحنی توجیه‌گرانه، در اشاره به دوستی با جنس مخالف از این می‌گوید که 120 نوع دوستی وجود دارد...

کارشناس اشاره شده از حجاب چادر برخوردار است.

مجری برنامه مذکور نیز در یکی از همین سلسله برنامه‌ها گفته است ابراز علاقه فرزند نوجوان ما به جنس مخالف جای شکر دارد زیرا نشان دهنده سلامت جنسی اوست!

*ما قضاوت درباره این رخداد و صحبت‌های مطرح شده در این برنامه تلویزیونی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

پیش از این نیز فردی به نام ف.ح در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون حذف «عشق» از ادبیات نوجوانان هشدار داده و خواستار ترویج «عاشقانه‌های پسران و دختران نوجوان» در ادبیات شده بود.[7]

برخی معتقدند این قبیل اباحه‌گری‌ها و ترویج رفتارهای خلاف شرع، می‌تواند ناشی از برخی توافقات خارجی صورت گرفته طی سال‌های اخیر نیز باشد.

گفتنیست، ترویج این مقولات غیر شرعی و چشم‌پوشی در قبال مفاسد رابطه حرام با جنس مخالف در یک برنامه تلویزیونی، در حالی صورت می‌گیرد که مدتی قبل‌تر؛ حضور یک خانم با روبند در یک برنامه تلویزیونی یا تأکید یک کارشناس زن بر احترام به همسر و شستن پاهای او در هنگام خستگی، موجی از جنجال را در رسانه‌های اصلاح‌طلب سبب‌ساز شد.

***

1_ http://www.irna.ir/fa/News/83115519

2_ mshrgh.ir/909500

3_ mshrgh.ir/915095

4_ mshrgh.ir/910512

5_ mshrgh.ir/912193

6_ http://af.farsnews.com/world/news/13960210000368

7_ https://www.farsnews.com/news/13931127001604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    81 12
    اینا خودشون شوت زده ان. فکر میکنن عموم مردمم همینطورن!
    • احمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      33 20
      مگه کسی هم تلویزیون نگاه میکنه؟ اونم شبکه سلامت
    • سروش IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      13 8
      از این مجری پرفسوری چیزهای دیگری هم دیده شده است، فقط جای تاسف برای امثال بنده است که چرا بیکاریم، اینا شده اند دانشمند.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      16 19
      میخواد خوشتون بیاد یا نه ۸۰ درصد جوانها بخاطر طرز فکر یا بخاطر فقر توان ازدواج ندارن همه هم نمیتونن با غلبه بر غرایضشون تارک دنیا بشن و چنین روابطی شکل میگیره پس چه بهتر که اموزش هم باشه
    • به IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰ IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      21 7
      میخواد خوشتون بیاد یا نه ۸۰ درصد کارمندها با حقوق ناچیز نمی توانند زندگی کنند همه هم نمیتونن تارک دنیا بشن و چنین روابطی شکل میگیره پس چه بهتر که به همان آنها رشوه گرفتن و اختلاس به طور اصولی اموزش هم باشه
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      5 13
      غرایز طبیعی چه ربطی به اختلاس داره؟ همه آدم های خوب که نمیتونن با ترک غرایز راهب و راهبه بشن اما همه آدم های خوب میتونن اختلاس نکنن.
    • یک جوان IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      2 2
      همین جبهه گرفتن ها همین نا اگاهی هزاران هزار مشکل ایجاد کرده چرا نمیخوایید قبول کنید که جامعه تغییر کرده بچه های تغییر کردن وباید بهشون همه اموزش ها داده شده، انواع بیماری های عفونی که تهدیدشون میکنه، اتفاقا مذهبی و غیر مذهبی نداره صدمات جبران ناپذیر ممکنه یه بچه یا نوجوان و یا حتی جوان خام رو تهدید کنه.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    31 7
    کارشناس اشاره شده از حجاب چادر برخوردار است! صدا و سیما
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      48 9
      سعدی علیه الرحمه می فرماید دشمن چو از همه حیلتی فرو ماند، سلسله دوستی بجنباند. پس آنگه بدوستی کارها کند که هیچ دشمن نتواند
  • SG ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    54 75
    ای مشرق روابط دختر. پسر. های نوجوان که داره موج میزنه شما مثل اینکه تو. این مملکت نیستین یه برنامه ای یه اموزشی چیزی باید باشه که بهشون یاد بده زندگی عشق عاشقی چیه خودشون رو معطل و. بدبخت هم نکنند شما به عنوان یه رسانه چه کردی تو این ضمینه ؟
    • SE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      41 10
      عمل حرام با شایع بودنش حلال نمی شود لذا سخنان ایشان سراسر خلاف شرع و مبتنی بر تفکرات لائیک است که رضایت طرف مقابل را برای به قول ایشان تاچ کردن و در واقع همان دستمالی کردن کافی می دانند ولی شرع مقدس جاری شدن نکاح را ملاک مجاز و حلال بودن میداند والا فعل حرام صورت گرفته است.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 1
      كاش خودت مي فهميدي چه گفتي
    • محمد باقری IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      18 17
      از داعشی های شیعه چه انتظارایی داری!!!!
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      5 2
      البته شما البته اما مردم اکثرا پادامن هستند
    • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      18 6
      حرام خدا را مرجع تقلید هم نمی تواند حلال کند گرچه بین مردم شایع هم باشد. زمانی که میشود درد را علاج کرد نمی توان بیمار را به بهانه راحت شدن کشت.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      11 34
      مشرقی ها همجنس گرا هستند و از دوستی با جنس مخالف نفرت دارند .
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      9 1
      جنابی که مشرقی ها را نواختی ، مخالفت با روابط جنسی حرام با جنس مخالف یعنی طرف داری از همجنس گرایی ؟! خب ارتباط با جنس مخالف از طریق ازدواج چه کسی منع کرده است ، اگر ازدواج دایم نمی شود موقت هم نمی شود ؟
  • GB ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    10 7
    صدا و سیم
  • یاس IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    54 34
    چشم بسته شروع کنید جنجال بسازید! الان همه به عنوان متخصص تعلیم وتربیت شروع به کارشناسی می کنند. حرف ایشون کاملا صحیحه. نحوه برخورد با نوجوانی رو توضیح می دهد که رابطه با جنس مخالف دارد. دوره نوجوانی دوره هیجان است و ایشون داره کنترل رفتار رو آموزش میدهد اون هم به یک نوجوان. خواهشا بفهمید. چشماتون رو روی واقعیت نبندید. بیش از 90 درصد نوجوانان پسر حداقل چند بار خودارضایی دارند. رابطه هم که تکلیفش مشخصه چرخی در خیابانها بزنید خواهید فهمید با پنهان کاری نمیشه پیشگیری کرد...
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      27 8
      وجود یک جرم یا خلاف شرع با به رسمیت شناختنش در رسانه ملی دوتا مسئله متفاوته. و البته دومی خیلی خیلی خطرناک تره. بفهم!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      14 5
      شما کلا حالتان خوب است؟!!!
    • yas IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      7 0
      کارشناس زنه دیگه!!ایشون داره میگه کار حرامی انجام میدید,کنترل شده وبا یه سری احترامات وآداب انجام بدید!!یواش یواش جلو برید!...ههههه-قابل پیش بینی بود! حقیقت اینه ,جامعه برای ارضای شهوت حلال وآسون ودر سن بلوغ ,نه آموزش وپرورش نتیجه بخشی داره ونه سبک زندگی رو اصلاح کرده ونه میتونه شهوت افسارگسیخته رو مدیریت کنه؛سکوت کرده وراهکار اصلاحی وواقع بینانه هم نمیده!!این یه بن بسته که کم کم ضد دین میشه! پسراهم حداقل ۹۰ درصدشون خودارضایی مستمر دارند! صدا وسیما رو فکر زنها ویا متاثر از زنها اشغال کرده!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    35 21
    آثار قرار داد ننگین 2030 بالاخره جاهایی خودش را نشان می دهد.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      5 15
      ۲۰۳۰ که اجرایی نشد این مسائل و تجاوزها هم از همین میاد
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 3
      ۲۰۳۰ روحش همینه ، داروی تشدید بیماری
  • فقط وطن IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    21 21
    این نوع نوع رفتار هاقبل از انقلاب بوده بعد از انقلاب هم بوده اگر کسی بگوید نیست دروغ گوی قرن باید لقبش داد پس چرا چیزی که وجود داره انکارش کنیم وبا انکار ان باعث معضلات وبی ناموسی مشکلات جنسی شویم چرا با اموزش خواهران ودختران خودمان را از بلایای اینده حفظ نکنیم
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      14 7
      خیر. ما انکار نمی کنیم. بلکه ازدواج زیر بیست سال را توصیه و تشویق می کنیم. نه این کارهای حرام را.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      12 6
      ازدواج زیر بیست سال؟با کدوم پول؟حتما با پول توجیبی که از پدر مادر میگیرن؟ به خدا شما خیلی از مردم فاصله دارید برای همین چنین تزهایی میدید
    • به IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰ IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 7
      خیلی ساده. کسی که زیر فشار جنسی است نباید دانشگاه برود. به جای شاخه نظری برود فنی حرفه ای و کاردانش. فارغ التحصیلان هنرستانها عموما بلافاصله جذب بازار کار می شوند و می توانند سریعا همان 18 سالگی ازدواج کنند.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      11 2
      اونی که میگه با کدام پول ؟ مگر اینها که ارتباط حرام دارند الآن چطور زندگی می گذرانند ؟ همانهایی که نون اونها را الآن می دهند یه عقد هم اضافه کنند تا کارشان حرام نباشد
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    11 20
    لعنت الله علیه
  • US ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    12 6
    اصلا چطور تونستی با یک نامحرم در انظار عمومی اینهم حرف بزنی؟ فکرت خرابه!
    • SE ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 0
      حالا خوبه انگیزه تاچ ایجاد نشده
  • عبدالله IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    21 16
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ زمان طاغوت (شاه ملعون) ، مردم با ایمان ، تلویزیون را تحریم کرده بودند. الان هم با این موارد خلاف شرع بسیاری که در تلویزیون وجود دارد خانواده های با ایمان بایستی تلویزیون را تا حدی که می توانند تحریم کنند. متاسفانه تلویزیون در خیلی از جاها به انحراف رفته است! هزار بار متاسفانه!!!
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    11 6
    فرموده رهبری درباره نفوذ الان رخ می نمایاند و ما چه دیر متوجه می شویم سعدی علیه الرحمه می فرماید دشمن چو از همه حیلتی فرو ماند، سلسله دوستی بجنباند. پس آنگه بدوستی کارها کند که هیچ دشمن نتواند این خانم بزرگ شده استرالیا هم با پوشیدن لباس دوست چنان ضربه ای زد که هیچ دشمنی نمی توانست بزند.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    18 15
    این خانم به اصطلاح کارششششششناس که مدام میگه بر اساس شواهد علمی ؟!!!!!!!!!نمی دونم توی کدوم ده استرالیا مدرک گرفته که مهمترین کتاب روانشناسی اجتماعی رو نخونده ایچنین گستاخانه نظر میده در کتاب روانشناسی اجتماعی الیوت ارونسون، نویسنده متذکر میشود که تحقیقات ثابت کرده که اموزشهای بهداشتی جنسی درباره دانشجویان هیچ اثری در جلوگیری از ایدز و ... نداشته است چرا که در لحظات شیطانی ، دانشجویان به این مسائل اهمیتی نمیدهند. اونوقت امثال این خانم در بدنه دولت هم چشم بسته به دنبال اجرای این که این موضوع غیرعلمی درمدارس هستند چرا که همانند این خانم ،چشم بسته سند 2030 رو امضا کردن سندی که حتی در ایالت های امریکا و المان حاضر به پذیرش ان نشده اند.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    13 10
    میگه شاید راضی نباشه!!!حالا اگه راضی بود چی؟تاچش کنه یا ماچش کنه؟البته از نظر این کارشناس؟! حتما صد و بیست مدل هم تاچ داریم.آب بد جوری داره سربالا میره...
  • قاسم IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    6 4
    حال نداشتم کلش نگاه کنم ولی چند دقیقه اولش خوب بود و اموزش میداد که به سمت این مسائل نره
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 2
    من از یکی از کارشناسا توی همین شبکه اموزش شنیدم که میگفت خودارضایی کودک ینی اینکه مغزش سالمه و مشکل نداره.. ولی باید کنترلش کنیم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    6 9
    به نظرمیرسه این خانم مشکل روانی داره و افسرده است ودرزندگی خودنیز مشکلاتی دارد
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    9 0
    بعضی حرفها شاید لازم باشه به جوان و نوجوان گفته بشه اما قطعا از یک تریبون عمومی درست نیست. باید خصوصی تر باشد و حرفی که به دختر زده میشه با حرفی که به پسر گفته میشود تفاوت دارد
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    5 7
    مشرق حیا کن.تو بچه مسلمان هستی و باید عفت کلام داسته باشی.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    13 16
    انصافا شما کجا تشریف دارید؟ واقعا این مطلب برای 1397 هست یا عصر انسانهای بدوی؟
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      8 5
      امر به معروف و نهی از منکر در رسانه، برای فراتر از سال 1397 و برای کسانی است که متوجه هستند در یک جامعه اسلامی نباید جرم را ولو در حالت فراگیر شدن به رسمیت شناخت.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      15 9
      اینکه واسه تو دوست دختر/پسر داشتن طبیعیه نشونه بدوی بودن ما حزب اللهیا نیست.
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      7 3
      اتفاقا این شمایید که به دوره انسانهای برهنه غارنشین با روابط آزاد جنسی بازگشته اید.
  • حسين IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    10 3
    لعنت خدا به هر چه غرب زده که هر چه.ميکشيم از دست آنهاست که مشتي ساده لوح و ابله اند. اميدوارم1400 دولتي انقلابي سر کار بيايد و تمام اين توافقات استعماري که در اين مدت 5 سال امضا شده مثل پالرمو و برجام و اف ای تی اف و 2030 و معاهده پاريس و... را پاره پوره کند که تمام اين توافقات براي تضعيف نظام و نهايتا تسلط آنان بر کشور است .خدا از سر تقصريات و خيانت هايتان نگذرد.
  • حسن IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    8 6
    زیر پوشش علمی بودن و تخصصی بودن کار شوم خود را جلو میبرند
  • AE ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    3 2
    درمورد حنا بندان تحلیل محکمی نبود .واقعیت این است که بین اینها بده وبستان شده.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 0
      مشرق هم بر پررنگ بودن همین بده بستان تأکید کرده.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    8 6
    آخه تو این مملکت اسلامی که اصلا و ابدا دوست دختر و دوست پسری وجود ندارد و این چی آموزش رفتاری میدهید؟!! اگه حرفهامو باور ندارید سری به کوچه ها، خیابانها، پارکها و کوه ها بزنید که در انبار عمومی هستند و باید شرم کنند و چشمانتان را خوب باز کنید ببینید اصلا دوست دختر، دوست پسر بازی میبینید؟!!
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 1
      هر چیزی وجود دارد باید تایید شود؟ پس اختلاس را هم قانونی کنید چون خیلی آمارش زیاد است!
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    7 3
    صدا و سیما این کارشناس ها رو کجا پیدا می کنه میاره؟کسی این سوال رو می تونه جواب بده
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    5 6
    به نظر من صحبت های این خانم در مورد گفتمان جنسی بین والدین و فرزندان است که به شدت در جامعه ما مغفول مانده ایشان نظر درستی دارن،که با گفتگوی سلامت محور. نه گفتگوی دین محور بین والدین و فرزندان پیشگیری کنیم از ابتلا نوجوان و جوان به خود ارضایی، این صحبتها قابل قبوله و به نظر من صحیح. الان نگاهی به جامعه بیندازیم که چرا تجاوز به پسران رو به فزونی ست، ایا یکی از خروجی های خود ارضایی لواط نمیباشد؟ کجای این جامعه ای که غالب جمعیتی ان جوان است از این صحبتها شده ، در مدارس، مساجد، خانواده، بین دوستان و ..... نکند که دوستان منکر وجود خودارضایی و زنا در جامعه هستند ؟ املای نانوشته غلظ ندارد، باید این مباحث مطرح شود در قالب آموزش جنسی، حال مکان این آموزشگاه را شما تعیین کنید اگر نیاز به آموزش را در جامعه احساس میکنید، مدرسه، تلویزیون، رادیو، مساجد، خانواده، و یا محیط نامناسب اینترنت و فضای مجازی؟
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      7 1
      خود فریبی کافی است. با ناهنجاری باید مبارزه کرد نه آنکه آن را پذیرفت. شما اگر بتوانید رشوه و اختلاس را هم قانونی کرده و به طور صحیح آموزش می دهید.
  • SE ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    10 4
    از نظر این خانم به ظاهر محجبه و مقید به دینذشرط مجاز بودن دستمالی کردن جنس مخالف رضایت طرف مقابل است نه محرمیت درست مثل غیر مسلمانان و ادیان دیگر بلک مانند تفکر لیبرالیسم و انسان مجوری و لائیک فقط رضایت جنس مخالف مهم است. اون آقایان هم بی حیاتر و بی غیرت تر از خانم به اصطلاح کارشناس با باورهای دینی حکم تایید میزنند. ترویج فساد در فالب اخلاق دینی در شبکه سیما با پول دولت اسلامی.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    12 6
    پدیده دوست دختر- دوست پسر به اندازه تاریخ انسان و بخاطر خواص انسان قدمت دارد پس بهتر است بجای انکار مساله و پاک کردن آن اصولی مورد توجه و آموزش قرار بگیرد که این وضعی که الان هست را شاهد نباشیم
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      9 3
      مگر در غرب کم آموزش دادن پس چرا هر روز شاهد ناهنجاریهای جدیدتر و حیرت آورتری هستیم
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      2 2
      گفتم آموزش نگفتم هر کاری غربیا کردنو موبومو اجرا کنیم. چیزی که الحمدالله زیاد داریم کارشناس فرهنگی و ... است که الان وقتشه نشون بدن چدر کار بلدن
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 2
      عزیزجان، شهوت آموزش پذیر نیست، آموزش صحیحش دوری کردن از منابع شهوت انگیز تا زمان ازدواجه، البته اگه مشرق منتشر کنه
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 1
    پرده ها کنار خواهد رفت.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 0
    مدیران فرهنگی که درگیر روزمرگی خودشون هستند، سن روابط پایین آمده حالا تو قبول نداشته باش، فرقی در ماجرا نمیکنه؛ حداقل از هیچکاری انجام ندادن عزیزان فرهنگی که بهتره! میگیم یه کاری شد یا به یه چیزی فکر کردیم!!!
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    7 1
    از این دولت تنها کاری که بر می اید و موفق میشود ایجاد مراکز فساد و فحشا است که خودشان هم خیلی خوب انرا اداره می کنند و مشکلی پیش نمی اید اینها را چه به اداره مملکت اسلامی خدا نابودشان کند
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 6
    حرف بی منطقی نیست. واقع گرایانه است و نامنطبق بر ارزشها نیست.
    • SE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      7 1
      اختلاس و رشوه را هم قانونی کنید چون خیلی رایج است.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 0
    وقتی سازمان روانشناسی ، رییسش دستگیر میشه وقتی هنوز که هنوزه سازمان روانشناسی رییس نداره بعد ما چه توقعی از روانشناس بیچاره داریم ؟! اصلا چه کسی باید بر روانشناس ها نظارت کنه ؟ سازمان نظام روانشناسی بدون رییس ؟!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    6 1
    این همون سند ۲۰۳۰ نیست که تصویب نشده داره اجرا میشه؟؟؟؟ بسی جای تاسف
  • SE ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 1
    حرف کسانی که می گویند چون این رفتارها رایج است پس آن را آموزش دهید و به رسمیت بشناسید دقیقا مثل این است که چون اختلاس و دزدی و رد شدن از چراغ قرمز در این کشور رایج است آن را آموزش دهید و به رسمیت بشناسید!!
  • سید رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    3 2
    هرچند ؛ ناهنجاری های اجتماعی و روابط ناسالم در جامعه زیاد شده ، اما این دلیل نمی شود که رسانه های ملی و عمومی ؛ اقدام به قبح زدایی و ترویج این موارد کنند !!
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    1 2
    حالا یه حرفی زده، وقتی کارای دیگه تونو ماله میکشه خوبه؟
    • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 2
      بحث یک حرف نیست ! بحث پخش یک حرف از صدا و سیما است که باعث ترویج گسترده یک رویه غلط و ضداسلامی می شود.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    1 0
    خود ارضایی سالم و خود ارضایی نا سالم!!!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    2 1
    من با این که با حزب شما مخالف ام اما واقعا درست می گی چرا همه به شستن پا همسر ایراد می گیرن ؟ فکر می کنم واقعا همسرشون رو دوست ندارم مگر نه خود من ب عنوان ی خانم حاضر کسی که دوستش دارم این کار بکنم قبلا که این خانم این نگفته بود هم دوست داشتم این کار بکنم . حاضرام کتک بخورم ولی کنار کسی که دوست دارم باشم اما این ها عشق حالی‌شون نمیشه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    3 1
    اصلا مسئله حاشیه ای هست که میگه به پسرت یاد بده بدون رضایت تاچ نکنه ، والا مگه یه نفر اسکول الدوله باشه که جلو چش بزرگسال شروع به تاچ کردن دختر عمو یا هر خر دیگه ای کنه این رفتارهای بی پروا رو حتی توی خردسال هم نداریم . اصل مسئله اینه که مفهوم جمله اینه اگر رضایت بود حله پسرررر گلم دختر عموت یا نعوذب الله خواهرتم بود تاچ کن . لعنت بر شیاطین انس وجنی . این تربیت شدگان غرب رو بندازید بیرون چادرررر هم واسه من سر کرده فکر کرده مردم نمیفهمن ، این چادر حکم همون عمامه هایی رو داره که الان روی سر شیخ کلید و شیخ فتنه ست .
  • سوسان IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    9 2
    آموزش درستیه و باید به تمام نوجوانها یاد داده بشه انحراف جنسی در بدو بلوغ تمام زندگی فرد رو نابود میکنه
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 5
      پس به هر کارمند در زمان استخدام باید روش صحیح دریافت رشوه را آموزش داد.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    9 1
    من جوون از دوران دانشگاه سعی کردم دوست دختر نداشته باشم به خودم فشار آوردم که نشه ولی الان هم نمیتونم ازدواج کنم به خاطر شرایط اقتصادی آون دنیا هم قراره برم جهنم به خاطر خود ارضایی اینم شد زندگی
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      6 9
      همین ناامیدی تو از رحمت خدا گناهی بزرگتر است از تمام خود ارضایی هایت. اولا در توبه باز است. ثانیا راه حل ساده ای دارد. دست از تماشای زنان و دختران مردم و دیدن فیلمها و تصاویر مستهجن بردار تا خود به خود ببینی دچار خود ارضایی نخواهی شد/.
  • سالمی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    9 2
    ایشون به وافعیت جامعه ما اشاره دارد چرا انکار می کنیم
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      1 8
      واقعیت را بایستی درمان کرد یا تشدید ؟ بجای کانالیزه کردن روابط نامشروع ، به والدین یاد داده شود تا ازدواج را آسان بگیرند ؟ نمی شود دختر و پسرها ازدواج بکنند و کنار پدر و مادرهای خودشون زندگی کنند ، الآن ابزار متنوع جلوگیری از بارداری وجود ندارد ؟ تا هنگام فراهم شدن امکانات پچه دار شدن باداری را تاخیر بیاندازند
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 4
      کسی انکار نمی کند. اما راه مبارزه با ناهنجاری به رسمیت شناختن آن نیست. رشوه در ایران بیداد می کند. چرا آن را به رسمیت نمی شناسید؟ آخر با این حقوقای کارمندی که نمی شود زندگی کرد!
  • حسين IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 4
    همه كساني كه نظر دادند در خصوص صحبتهاي اون خانم ابتدا دوران 15سالگي به بعد خود به صورت كامل به خاطر بياورند
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 0
      کافر همه را به کیش خود پندارد!
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 0
      حسین آقا اشتباهات ما معیار عمل بعدی ها و نسل کنونیست ؟ یا باید از تجربه های غلط عبرت گرفت ؟
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 1
    حدود ده میلیون نفر ایرانی باتوجه به شرایط اقتصادی هیچ امیدی به ازدواج ندارن،شما بی غم ها از چی میگید
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 1
    متاسفانه جامعه ایرانی به شدت جنسی است و هیچ کدوم از مسئولین قدمی برای ازدواج جوانان که تنها چاره است برنمی دارند.
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      2 6
      یکی از گرفتاریهای کنونی ما بخصوص در شهرها کلاس ملاس گذاشتنه ، و گر نه خیلی از جوانان روستایی و حتی شهرهای کوچک با همان زندگی فقیرانه اردواج می کنند و با قناعت ادامه می دهند
  • علی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    6 8
    یکی بیاد این مهمان زن رو که کارشناسه ببره پیش یک دکتر روانشناس.
  • فرهنگی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    4 0
    مادرم خدا بیامرز 30سال قبل می گفت :دینداری در آخر الزمان خیلی سخت است بطوریکه بتوانی ذغال آتش را در کف دست نگهداری .الان با این افراد به ظاهر مسلمان وکارشناس چادری که فقط با ظاهر چادر مردم را گول می زنند می فهمم منظور مادرم خدا بیامرز چی بود . در آخر الزمان به اسم دین دین را می کوبند وتعریف دلخواسته از آن به مردم ارایه می دهند پس خیلی عجیب نیست که وقتی حضرت مهدی عح ظهور می کنند تمام این کج اندیشی ها وظواهر دروغین ولعابهایی را که برخی به اسم دین رواج دادهاند را نفی کرده ودین واقعی را همانطور که جدش حضرت محمد ص آورده بود ارایه می دهد .پس ای دینداران واقعی گول این شیطان صفتان را نخورید وآنچه دررسالات دینی ما واهل فن (فقها) می گویند را که همان برگرفته شده ار سیره عملی معصومین علیه السلام هست عمل نمایید که این برای اهل تقوی بهتر است
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 1
    به این کار میگن آسیب شناسی. همون چیزی که شما نمیخاید بفهمیدش
  • کوروش IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 1
    مشرق!تا کی امثال شما میخوان خودشون رو به نفهمی بزنن؟تا کی میخواید خودتون رو گول بزنید؟دوستی دختر و پسر الان از سن 14 سال شروع شده،چرا مثل کبک سرتون رو کردید زیر برف؟
  • gelimfarsh IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    عالی موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس