کد خبر 915172
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
عراقچی نمایه

معاون وزیر خارجه ایران گفت: اروپا و سایر کشورهای متعاهد به برجام، باید بتوانند هر چه زودتر سازوکارهای لازم برای تامین منافع اقتصادی ایران را از این توافق تضمین کنند.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در بروکسل با «برونو واندر پلویم» قاﺋم مقام وزارت امور خارجه بلژیک دیدار و در خصوص اهم مساﺋل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری های بین المللی دو کشور گفتگو کرد. 

در این دیدار، قاﺋم مقام وزارت خارجه بلژیک بر تعهد مداوم این کشور و سایر کشورهای اروپایی بر دفاع از برجام و اعتبار آن تاکید کرد و این توافق را برای صلح و امنیت بین المللی بسیار مهم خواند.

بیشتر بخوانید:

اقرارهای نفر دوم/ چرا اظهارات اخیر عراقچی مهم است؟

عراقچی: تعلل در اجرای تعهدات، برجام را با چالش جدی مواجه خواهد کرد

وی گفت: ما در حال تلاش برای حفظ برجام هستیم و معتقدیم به رغم خروج آمریکا، این توافق بایستی با صبر و درایت لازم حفظ شود چون هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و بر همین اساس امیدوارم به زودی ساز و کار ویژه را ایجاد کنیم. 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار تاکید کرد: پیرو افزایش فشارهای غیر قانونی آمریکا و از بین رفتن توازن بین تعهدات و منافع جمهوری اسلامی ایران، عدم تحقق تعهدات اروپا و سایر طرفها برای مقابله با فشارها، نگرانی ها را نسبت به آینده برجام افزایش داده است.

وی افزود:اروپا و سایر کشورهای متعاهد به برجام، باید بتوانند هر چه زودتر ساز و کارهای لازم برای تامین منافع اقتصادی ایران از این توافق را تضمین کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    1 0
    جایگزین برجام غیرت ایرانی اسلامی است در قالب اقتصاد مقاومتی که شما مرد راهش نیستید قربان!
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 0
    چرا وجود داره شما خارج شدید از این پیمان و غنی سازی رو ببرید تا ۸۰ درصد می بینید که اروپا و آمریکا به راحتی با شرایط ایران کنار می یان
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 0
    بله ظاهر جمله سفید یا سیاه ، رنگ خاکستری وجود ندارد رو هم از ارباب امریکایی قدیمیشون یادگرفتن همون بوش پسر. اقای عراقچی برای مغزهای کوچک زنگ زده همانند یاران مختار در صحنه اخر هیچ راهی جز تسلیم و امان وجود ندارد و دیدیم برخورد دشمن مختار با کسانی را که به او پناه برده بودند. چه مخ های سرپست ها هستن که غیر از ذلت و تحقیر و حرف و حرف و حرف هیچچچچچچچچچچچچچ کاری از دستشون بر نمیاد چرا که نافشون را با مذاکره بستن.
  • محمـّ؁د IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    1 0
    ۱- شما در حال التماسید، نه تلاش! آمریکایی ها و اروپایی ها راحت نشستن دارن به ریش شما می خندن ٢- با خروج آمریکا از برجام، از متن توافق فقط پوستش باقی مونده! اروپا هم که اسمن در توافق هست و هیچ کاری جز شعار دادن و بیانیه دادن نمی کنه. شما رسما دارید برجام رو یکطرفه و بی هیچ امتیازی ادامه می دید و در جواب، طرف مقابل داره تحریم ها رو افزایش می ده و از شما زیاده خواهی می کنه ۳- البته که هیچ جایگزینی برای برجام وجود نداره چون کدوم توافق رو می تونستن با ایران امضا کنن که این همه امتیاز یکطرفه و دائمی از ایران بگیرن و خودشونم خیلی راحت بزنن زیر تعهدات شون و دست ایران هم به هیچ کجا بند نباشه! (اشاره به مکانیسم ماشه)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس