سرگئی لاوروف نمایه

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات اوکراینی به عواقب آتش بازی با روسیه توجه کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت که مقامات اوکراین باید به شدت به عواقب بازی با آتش توجه کنند.

لاوروف گفت: همانطور که می دانید، دیروز جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه و اوکراین، تشکیل شد. معتقدم که این جلسه برای همه مفید بود چرا که حقیقت را در مورد آنچه اتفاق افتاد را شنیدند. اما اساسا این مسئله نه به شورای امنیت، نه سازمان امنیت و همکاری اروپا، نه سازمان های دیگر بستگی دارد بلکه در حقیقت به حامیان رهبری اوکراین بستگی دارد و ما به آن ها در مورد چنین آتش بازی هایی هشدار می دهیم.

بیشتر بخوانید:

روسیه و اوکراین در آستانه درگیری نظامی قرار دارند؟

سه کشتی اوکراینی که تحت تصرف روس‌ها هستند+عکس

هشدار پوتین درباره اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین

وی همچنین اعلام کرد که در دیدار با همتای فرانسوی‌اش درباره موضوع سوریه و دستیابی به راه‌حلی سریع برای بحران این کشور گفتگو کرده است.

لاوروف افزود: مسکو با همکاری کشورهای عضو فرایند آستانه تلاش می‌کند تا هر چه سریعتر فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه مطابق با آنچه در کنگره گفتگوی مردمی سوریه در سوچی تصویب شده، آغاز شود.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد که با لودریان درباره برجام نیز گفتگو کرده و هر دو کشور موضع یکسانی در این رابطه دارند و موضع آن ها مبنی بر این است که ایران و دیگر طرف‌های باقیمانده در برجام باید به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند بمانند و فرایندهای لازم برای جلوگیری از نابودی این توافق پس از خروج آمریکا از آن را لحاظ کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس