کد خبر 912747
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
محسن هاشمی: در حوزه فرهنگی از تبلیغات افراطی و حاشیه ساز جلوگیری شود

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و تبلیغی باید مدیریت شهری، تمرکز فعالیت‌های تبلیغی دینی خود را بر محوریت تعالیم پیامبر و مهمترین نماد اسلام که مسجدالحرام و کعبه می‌باشد متمرکز کند، گفت: از تبلیغات افراطی و حاشیه ساز جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی در آغاز یکصدوسومین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد رسول اکرم (ص) اظهار کرد: امروز به روایت اهل سنت، میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) است، که به پیشنهاد مرحوم آیت الله منتظری و موافقت امام خمینی ، آغاز هفته وحدت نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

امکان برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای‌شهر در خصوص حناچی

وی افزود: ولادت احمد، بزرگترین موهبت الهی به انسانهاست، تولدی که درهای رحمت آسمان را به زمینیان گشود و مهربانی، مدارا و نیکی را در جامعه سخت و بی‌رحم بشر بشارت داد. پیام پیامبر اکرم(ص)، به وحدت رسیدن از کثرت بود، وحدتی که در پرستش، یکتاپرستی را بجای شرک نشاند، در جامعه توحیدی، برادری و برابری را جایگزین تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها کرد و در اخلاق، نهال یک‌رنگی و یگانگی را به جای ریاکاری، هزارچهرگی و کینه و اختلاف نشاند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پیام پیامبر اعظم، اگرچه 14 قرن قبل، به بشر رسید اما خاتم الانبیا بودن خصوصیتی است که موجب می شود این پیام، پیام عصر ما نیز باشد، خاطر نشان کرد: امروز پیام وحدت مهمترین نیاز جهان اسلام است، بزرگترین مانع وحدت نیز تعصب، دگم اندیشی و خود حق‌پنداری است.

هاشمی تصریح کرد: تا زمانی که همه مذاهب و فرق اسلامی، خود را حق محض بخوانند و دیگر مسلمانان را در گمراهی تصور کنند، آتش کینه‌ها و دشمنی‌ها خاموش نخواهد شد و شاهد این حقیقت تاسف بار هستیم که کشته شدن مسلمانان بدست یکدیگر صدها برابر تلفات جنگ مسلمانان با غیرمسلمانان است.

وی با طرح این سوال که چرا با وجود آنکه سیره پیامبر که به سایر ادیان، آزادی پایبندی، رفتارهای علنی و تبلیغ دینی غیر از اسلام را در مدینه النبی می داد امروز برای پیروان مذاهب اسلامی در اقلیت، اعم از شیعه و سنی در بسیاری از جوامع اسلامی ممکن نیست؟ تاکید کرد: شعار اصلی پیامبر و مهمترین پیام اسلام که "لااله الا الله" و توحید است امروز در جهان اسلام تحت‌الشعاع نمادهای مذهبی و افراط گرایانه در دین قرار گرفته است، در حالیکه اسلام برادری و برابری را در پذیرفتن توحید، نبوت و معاد منحصر می کند و اختلافات مذهبی را بعنوان عاملی برای شقاق وتفرقه در جوامع اسلامی به رسمیت نمی‌شناسد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: امروز که دشمنان جهان اسلام، با محوریت اسراییل و عاملیت دولت ترامپ، توطئه‌ای جامع را علیه اسلام ناب محمدی به اجرا گذاشته اند، جا دارد سیاست تنش زدایی در جهان اسلام را تقویت کنیم.

هاشمی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و تبلیغی نیز مناسب است مدیریت شهری، تمرکز فعالیت‌های تبلیغی دینی خود را بر محوریت تعالیم پیامبر و مهمترین نماد اسلام که مسجدالحرام و کعبه می‌باشد متمرکز کند و از تبلیغات افراطی و حاشیه ساز جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: هفته وحدت زمان مناسبی است سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی، برنامه‌های ویژه‌ای نیز پیش‌بینی کنند تا مودت و برادری، فضای تهران را اخلاقی‌تر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس