کد خبر 912276
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
سوئیس

تیم ملی سوئیس با پیروزی ۵-۲ مقابل بلژیک، به جمع چهار تیم پایانی رقابت های لیگ ملت های اروپا صعود کرد.

به گزارش مشرق، در این دیدار ابتدا این تیم بلژیک بود که با ۲ گل تورگان و هازارد پیش افتاد اما در ادامه سوئیس میزبان توانست ۵ بار به گل برسد و علاوه بر جبران شکست دیدار رفت، به جمع چهار تیم پایانی رقابت های لیگ ملت های اروپا صعود کند.

در این رابطه بیشتر بدانید:

تنها دو دقیقه از بازی سپری شده بود که بلژیک به گل اول رسید. حرکت ادن هازارد از سمت چپ و ارسال او به پشت محوطه جریمه سوئیس، با اشتباه مدافع حریف به تورگان هازارد رسید و او هم با یک ضربه هوشمندانه، حساب کار را ۱-۰ کرد.

در حالی که تیم میزبان به دنبال زدن گل تساوی بود، این بلژیکی ها بودند که در دقیقه ۱۷ به گل دوم رسیدند. روی یک ضدحمله سریع، توپ در سمت راست خط میانی بلژیک به تورگان هازارد رسید و او هم بعد از یک پیشروی خوب، با یک ضربه دقیق از پشت محوطه جریمه، گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

سوئیسی ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و در دقیقه ۲۵ صاحب یک ضربه پنالتی شدند. خطای ناصر شاذلی روی کوین امبابو باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. ریکاردو رودریگز پشت ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت تیبو کورتوا، دروازه را باز کرد.

۶ دقیقه بعد، سوئیسی ها توانستند کار را به تساوی بکشند. روی ارسال بلند رودریگز و ضربه سر ژردان شقیری، توپ مقابل دروازه به هریس صفروویچ رسید و او هم با یک بغل پای ساده، کار را تمام کرد.

در ادامه بلژیکی ها که برتری شان را از دست رفته می دیدند، پیش کشیدند اما این سوئیس بود که در آخرین دقیقه نیمه اول، به گل سوم رسیدند. روی یک ضدحمله سریع بود که توپ در نهایت با پاس عرضی ادمیلسون فرناندس به صفروویچ رسید و او هم با یک ضربه پای راست تماشایی، حساب کار را ۳-۲ کرد.

بازی برتر سوئیسی ها در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۶۲ بود که این تیم به گل چهارم رسید. روی ارسال تماشایی ژردان شقیری از سمت راست بود که نیکو الودی با ضربه سر، گل چهارم را به ثمر رساند.

بلژیکی ها که با این نتیجه، شانس صعود به نیمه نهایی را از دست می دادند، پیش کشیدند و حملات بیشتری روی دروازه سوئیس داشتند اما این تیم میزبان بود که در دقیقه ۸۴ به گل پنجم رسید. روی حرکت هوشمندانه شقیری و ارسال امبامبو، این صفروویچ بود که بین مدافعان بلژیک صاحب موقعیت شد و با یک ضربه سر، حساب کار را ۵-۲ کرد.

تلاش بلژیکی ها برای جبران نتیجه ثمری نداشت و سوئیس به لطف برتری ۶-۴ در مجموع دو دیدار، در جدول گروه بالاتر از بلژیک قرار گرفت و به جمع چهار تیم پایانی رقابت های لیگ اروپا راه پیدا کرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس