کد خبر 912246
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ظریف نمایه

جمعی از نمایندگان مجلس برای پاسخگویی ظریف درباره اظهارات اخیرش درباره پولشویی به هیأت رئیسه مجلس نامه‌ای نوشتند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی از نامه‌ جمعی از نمایندگان مجلس به هیأت رئیسه مجلس برای پاسخگوی ظریف درباره اظهارات اخیرش درخصوص پولشویی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

مافیای حاکم بر FATF متهم ۷۴ درصد پولشویی دنیا

ظریف: هیچ دستگاهی را متهم به پولشویی نکردم

وی در همین رابطه عنوان کرد: بر اساس این نامه، از محمدجواد طریف وزیر امورخارجه خواسته شده  در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی حاضر شده و نسبت به اظهارات اخیر خود درباره پولشویی پاسخگو بوده و توضیحات و مستندات لازم را ارائه کند.

متن نامه الزام پاسخگویی ظریف در مجلس برای اظهارات مربوط به پولشویی به شرح زیر است:

هیأت رئیسه محترم مجلس

با سلام

همانگونه که مستحضر می‌باشد جناب آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه ایران در مصاحبه اخیر خود با یکی از پایگاه‌های خبری داخلی عنوان کردند «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند» .

پرواضح است طرح اینگونه موضوعات ان هم بدون ارائه هیچگونه سند و مدرک از سوی عالی‌ترین مقام وزارت امور خارجه کشور درست در مقطعی که کشور عزیزمان به بهانه اعمال تحریم‌های ناجوان مردانه از سوی کشورهای سلطه گر متهم به اینگونه اقدامات می‌باشد جای تأمل جدی است و بهره‌برداری رسانه‌ها و مقامات خارجی از این سخنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثبت حداقل بی تدبیری و سوءمدیریت جناب ایشان می‌باشد.

این جانبان امضا کنندگان زیر به عنوان نمایندگان ایران در راستای سوگندی که به استناد اصل ۷۹ قانون اساسی در برابر قرآن کریم یاد کرده‌ایم این اظهارات را مغایر منافع و مصالح ملی و خلاف شأ ن وزیری که قانونا عهده دار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است می‌دانیم.

لذا درخواست رسیدگی به این اظهارات ناصواب و بی‌پایه و اساس را طبق ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    آب را گل نکنید
  • شایان GB ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    3 0
    هر کسی حرفی میزنه باید ثابت کنه . تهمت به نظام نباید با مماشات و پارتی بازی ماست مالی بشه!
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    باید برخورد سخت تر وقاطعانه تری صورت بگیردتا هرکس با سبک مغزی های خود نظام اسلامی را به لبه پرتگاه نبرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس