کد خبر 912231
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
محمد شریعتمداری نمایه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با توجه به مقدوراتی که در بودجه عمومی دارد تلاش می‌کند به دارندگان درآمدهای کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه، مساعدتی شود.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری امروز پیرامون جزئیات بسته‌های حمایتی اظهار کرد: دولت در حد مقدورات و توانایی‌هایی که در بودجه عمومی که ناشی از درآمدها منحصر به مالیات و یا فروش نفت است و امروز با یک سری محدودیت‌ها مواجه است، تلاش کرده در این شرایطی که بین سطح معیشتی مردم و حداقل دستمزد آنان فاصله وجود دارد، به دارندگان دارای درآمد ثابت که کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه درآمد دارند در حداقل ممکن یک مساعدت لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: این مساعدت‌ها در یک نوبت انجام نمی‌شود و ممکن است در نوبت‌های دیگر با توجه به توانایی دولت ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بسته حمایتی ۲۰۰هزارتومانی دولت به بازنشستگان پرداخت شد

جزئیات توزیع سبد حمایتی غیر نقدی کمیته امداد

مردم شماره کارت و رمز دوم خود را به ۵۰۰۰۴۹۹ ندهند

کلاهبرداران در کمین بسته‌های حمایتی دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: بسته‌های حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین‌ شده است.

وی ادامه داد: بسته‌های حمایتی تا به امروز به سازمان‌هایی چون کمیته امداد، بهزیستی و کلیه افرادی که در نوبت این سازمان‌های حمایتی هستند تعلق‌گرفته است و در قدم بعدی به کارمندان و بازنشستگان دولت و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و به‌ صورت متوسط ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر خانوار پرداخت می‌شود.

شریعتمداری در ادامه بیان کرد: پرداخت بسته حمایتی در قدم سوم برای سایر اقشار بیمه در نظر گرفته‌شده است که دارای درآمد زیر ۳ میلیون تومان هستند همچون بیمه‌شده کارگران، رانندگان، زنبورداران و غیره.

وی در خصوص کسانی که درآمد زیر ۳ میلیون تمام دارند و مشمول این طرح نشده‌اند، ابراز داشت: اگر کسانی بودند که درآمد زیر ۳ میلیون داشته‌اند و مشمول این طرح نشده بودند می‌توانند در زمانی که در آینده اعلام خواهد شد به دفاتر بهزیستی و کمیته امداد مراجعه و ثبت‌نام کنند و پس از بررسی پرونده و تأیید نهایی بسته حمایتی به آنان نیز پرداخت خواهد شد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح برنامه‌های این وزارت خانه در حوزه کار پرداخت و بیان کرد: یک برنامه اشتغال در قالب برنامه ۵ ساله ششم وجود دارد که در آن مطرح‌شده است، اگر سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، در کشور رشد مستمر ۸ درصدی متوسط در کشور اتفاق خواهد افتاد و طی آن ۰.۸ درصد هرسال از میزان بیکاری کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی امروز به‌گونه‌ای است این امر پیش‌بینی نمی‌شود بنابراین برای حل این مشکل باید راه‌های میانبری را پیش‌گرفته شود که یکی از آن‌ها تحت عنوان برنامه اشتغال فراگیر، تحت عنوان اشتغال روستایی برای روستاها و شهرها و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر و با اجازه مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار به‌تدریج از صندوق منابع ارزی برداشت خواهد شد و توسط ۴ بانک تبدیل به ریال خواهد شد.

شریعتمداری در پایان افزود: بعد از بررسی کمیته‌های اشتغال استانی به‌صورت غیرمتمرکز در اختیار افرادی قرار خواهد گرفته که به کار و تولید می‌پردازند، بنابراین یک اشتغال جدیدی از این محل ایجاد خواهد شد که این امر می‌تواند به‌عنوان یک میانبر تا فعالیت رسمی دولت در زمینه سرمایه‌گذاری به میزان ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در سال شکل بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 0
    اقا اون دسته از ادما اگر میخواستن به دفاتر بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند تا الان مرجعه کرده بودند!!!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    من نه کار دارم و نه بیمه به من هم روی یارانه ام پول بدهید
  • زهراناصری IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 0
    حودم سرپرست بیمه سلامت بیکار مستاجر بدون حمایت دولت
  • سیدعلی NL ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    1 0
    من ی کارگر بیکار مستاجر دوتا بچه دارم ک سوتغذیه دارن بخدا برین تحقیق کنید بخدا وضع اقتصادی خرابه بیمه سلامت روستاییان هستم تحت هیچ ارگانی نیستم تو روستا بایارانه سرکردن خیلی سخته اونم با کلی قرض خواهشا درست کنید برای من

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس