دانشگاه اصفهان

حواشی برنامه « من بهشتی هستم» با گذشت چند روز از این ماجرا ادامه دارد و به اعتقاد دانشجویان برخی همچنان سعی دارند با برجسته کردن این موضوع چهره‌ای بر خلاف واقعیت از دانشجویان انقلابی نشان دهند.

به گزارش مشرق، حواشی برنامه «من بهشتی هستم» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان با گذشت چند روز از این ماجرا همچنان ادامه دارد و به اعتقاد دانشجویان برخی رسانه‌ها و افراد همچنان سعی دارند با برجسته کردن این موضوع چهره‌ای بر خلاف واقعیت از دانشجویان انقلابی نشان دهند. بسیاری از دانشجویان انقلابی هم معتقدند روایت درستی از اتفاقات لغو برنامه « من بهشتی هستم» نشده و برخی تلاش می‌کنند با روایت نادرست از ماجرا دانشجویان انقلابی را به عنوان مقصر جلوه دهند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای لغو سخنرانی علیرضا بهشتی در اصفهان

* در برنامه « من بهشتی هستم» چه گذشت؟

به گفته یکی از دانشجویان مطلع تقریبا سه ماه پیش شهرداری و دانشگاه تصمیم می‌گیرند این برنامه را برگزار کنند و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار می‌شود تا این برنامه توسط انجمن اسلامی راه امید دانشگاه اصفهان که تشکلی اصلاح‌طلب است برگزار شود. 

این دانشجوی دانشگاه اصفهان ادامه می‌دهد: انجمن اسلامی راه امید در ابتدا قرار بود یک روز برنامه را برگزار کند که شهرداری فشار می‌آورد این برنامه به مدت سه روز برگزار شود. در ادامه قرار می‌شود 21 و 22 و 23 آبان برنامه برگزار شود و 9 سخنران هم برای این مراسم در نظر گرفته می‌شود که یکی از آنها علیرضا بهشتی است.

حضور علیرضا بهشتی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موجب اعتراض برخی از دانشجویان انقلابی دانشگاه می‌شود و دانشجویان با برگزاری تجمعی اعتراض خود را به این موضوع نشان می‌دهند، حرف دانشجویان این است که علیرضا بهشتی به عنوان یکی از محکومین امنیتی نباید در دانشگاه حضور یابد که با بی‌توجهی مسئولان دانشگاه روبرو می‌شوند.

دانشجویان انقلابی وقتی می بینند صدایشان به مسئولین دانشگاه نرسیده تصمیم می‌گیرند در مراسم به صورت مسالمت آمیز حاضر شده و از تریبون این برنامه اعتراض خود را اعلام کنند.

یکی از دانشجویان در این رابطه به فارس گفت: وقتی ما خواستیم وارد سالن برنامه شویم یکی از ماموران شهرداری و فردی که کیلدار خانه بهشتی بود از ورود ما جلوگیری کردند و حتی تعدادی از دانشجویان را هم کتک زدند. اینجا حراست دانشگاه ورودی اول را باز می‌کند و دانشجویان انقلابی وارد راهرو می‌شوند، در این زمان دانشجویان اصلاح طلب با دانشجویان انقلابی درگیر می‌شوند و این درگیری به سالن برنامه کشیده می‌شود و تعدادی از دانشجویان اصلاح طلب به همراه ماموران شهرداری دانشجویان انقلابی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

* دانشگاه علوم پزشکی هم مجوزی برای برنامه شهرداری نداده است

حجت‌الاسلام حسین جوادی عضو هیأت نظارت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با فارس با بیان این که این برنامه شهرداری هیچ مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی نداشته است، اظهار داشته است: همایش «من بهشتی هستم» از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هیچ مجوزی نداشته است، تنها مجوز این برنامه برای استفاده از سالن دکتر شریعتی بوده است که در اختیار همایش قرار گیرد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داده است: البته همین مجوز سالن برگزاری نیز با 2 امضا از 3 امضا اخذ شده است چرا که به شدت مخالف بودم اما 2 نفر دیگر هیأت نظارت در دانشگاه علوم پزشکی به استفاده از سالن رأی دادند و برنامه در سالن مذکور برگزار شد.

* اعتراض تشکل‌های دانشجویی به حضور عناصر فتنه در دانشگاه

دانشجویان انقلاب دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی قبل از برگزاری مراسم درباره حضور عناصر فتنه به دانشگاه خود هشدار داده بودند.

در همین راستا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشگاه، بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به حضور یکی از محکومان فتنه در دانشگاه اصفهان اعلام کردند.

در  بیانیه این تشکل‌های دانشجویی تاکید شده بود: حضور افرادی که سابقه‌ محکومیت در وقایع سال۸۸ را در کارنامه دارند، چه توجیهی دارد؟ چگونه از کسانی که در سال۸۸ در مقابل نظام ایستادند و در کنار منافقین، آن خسارات جبران ناپذیر را به کشور وارد کردند و اصل انقلاب و نظام را نشانه رفتند، می‌توان انتظار روایتگری شخصیتی را داشت که توسط همان منافقین به شهادت رسید و معتقد بود که "نگران نابودی انقلاب نخواهد بود چرا که در این صورت قبل از آن جان خود را در این راه فدا کرده است"؟ کسانی که حاضر به برائت از اهانت کنندگان به اصل ولایت فقیه نیستند، چگونه می‌توانند ترسیم گر شخصیتی باشند که تئوریسن تشکیلاتی نظام امام و امتی به شمار می‌فت؟

در ادامه بیانیه هم تصریح شد: ما دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اعتراض خود را به این برنامه اعلام می‌کنیم و متذکر می‌شویم که مسئله فتنه خط قرمز نظام و رهبری است که به هیچ وجه قابل مسامحه نیست و نسبت به آن کوتاه نخواهیم آمد. از مسئولین و دست اندرکار دانشگاه نیز انتظار می‌رود که با جلوگیری از ورود عناصر مسئله دار، محیط دانشگاه را آلوده به اقدامات سیاست زده نکنند و مانع از ایجاد تنش و التهاب در دانشگاه شوند.

* انتقاد به تبدیل شدن دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی به ابزاری برای شهرداری و احزاب سیاسی 

حامد فدایی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان درباره اتفاقات رخ داده به فارس گفته است: یک تشکل دانشجویی قصد برگزاری برنامه‌ای پیرامون شهید بهشتی را داشت اما با دخالت‌های شهرداری اصفهان و ضعف و وادادگی مسؤولان دانشگاه این برنامه به حاشیه رانده شد.

وی از تبدیل شدن دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی به ابزاری برای شهرداری و احزاب سیاسی جهت دستیابی به منافع حزبی انتقاد کرد و گفت: مجوز این برنامه به اسم شهید بهشتی گرفته شد اما سخنران برنامه به صراحت گفت این صحبت‌ها نظر خودم بوده و مطالعه‌ای بر روی شهید بهشتی نداشته‌ام.

فدایی همچنین تاکید کرد: در صورتی که مطالبات ما جهت عدم حضور فتنه‌گران تحقق نیابد این مطالبات در سطوح دیگری پیگیری خواهد شد که شاید خوشایند فضای آرام دانشگاه نباشد.

* چاقوکشی در مراسم دانشجویی! 

برخی از دانشجویان حاضر در مراسم هم از چاقوکشی برگزار کنندگان یا حامیان مراسم در این جلسه خبر داده‌اند و از مسؤولان دانشگاه خواسته‌اند تا این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

* فیلم درگیری دانشجویان در برنامه شهرداری اصفهان

اگرچه برخی از رسانه‌ها و جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند با بیان غیرواقعی ماجرا دانشجویان انقلابی را به عنوان برهم زننده برنامه نشان دهند اما انتشار برخی فیلم ها جزئیات تازه‌ای را از واقعیت موضوع نشان داد که در ادامه آنها را مشاهده کنید.

ابعاد تازه از درگیری با دانشجویان در برنامه شهرداری اصفهان

اولین تصاویر برخورد مأموران شهرداری با دانشجویان در دانشگاه اصفهان دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    25 8
    سهم رئیس نهاد چقدره این چندمین برنامه است که حضرت ایشون تایید میکنه بعدش میگه من تایید نکردم تا کی بچه های انقلابی باید هزینه نفوذیهای را بپردازند
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      0 0
      قرار بود، به گفته رهبر انقلاب، دانشگاه محلی برای آزاد اندیشی باشه، حالا هر کی می خواد باشه.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    5 18
    واقعا که با این شکل گزارش: دانشجوی انقلابی - متعهد در مقابل دانشجوی اصلاح طلب؟؟!! انگار که دارین فحش میدین. اگر برنامه مجوز داشته، انقلابیون چه حقی بر اخلال و بر هم زدن اون داشتن؟ چه کسی اساسا به انها حق می ده که لغو برنامه، حضور یا عدم حضور یک فرد رو بخواهند؟ بخصوص که سابقه این حرکتهای اعتراضی در مقایسهای کوچکتر و بزرگتر شبیه بالا رفتن ار دیوار سفارتخانه های مختلف بوده.
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      6 16
      چون جیره خواره نظامن فکر میکنن هرکاری بخوان میتونن بکنن چیزی شبیه به شعبون بی مخ قبل انقلاب
    • به IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷ IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      1 1
      به این مجوز که هیچ فرزندی حق کشتن مادر خود را ندارد. اصل دادن مجوز قانونی از طرف نظام به گروه های ضد نظام غیر قانونی است و مطلقا قابل اعتنا نیست.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    12 3
    شر و فساد از لیبرال ها میباره. کی میشه ملت از دست این طیف راحت بشن؟ خدا رو شکر با گذر زمان چهره خائنانه این افراد نمایان تر میشه.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    12 3
    دم دانشجوهای انقلابی گرم. دوره این عوضی هایی که زندگی مردم متوسط به پایین را با گران کردن ارز و سکه سخت کرده اند تموم میشه. مردم نان ندارند اینها توی دانشگاه از موسوی و کروبی و بقیه مجرمین حرف می زنند. برو فکر ملت باش. گفتار درمانی دیگه جواب نمی ده.
  • رئیس کیه؟ IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    6 1
    حالا می فهمی رئیس کیه کسگم صبر کن زیاد جوگیر شدی این دوره تموم می شه و دور می افته دست بچه های انقلابی اونوقت تماشایی قیافت خانم رئیس:)))))
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    9 0
    عیب نداره صابون ماموران قلچماق و لمپن شهرداری به قشر دانشجو هم بخوره تا بفهمن دست فروش ها و دوره گردان و...چی میکشن
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    6 10
    چرا شما دانشجویان به اصطلاح انقلابی و دلواپس از حرف زدن میترسید؟ بگذرید بهشتی و مطهری و حتی خاتمی سخنرانی کنند و شما و بقیه گوش دهید و در نهایت با عقلی که خدا به شما داده و با آن عقل دانشجو شده اید قضاوت نموده و حرفشان را یا فبول کنید یا رد کنید. چرا از شنیدن و حرف زدن افرادی با علایق سیاسی غیر از خودتان ترس دارید؟ صاحبان اندیشه بجای ترس از ایده های دیگران، از مواجهه با ایده های مخالف خوشحال هم میشوند.
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      2 3
      برای خودمون نمیترسیم از بابت گوسفندانی همچون شما نگرانیم که مغز فندوقیتون گمراه بشه
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      2 0
      فعلا که شما دانشجویان به اصطلاح اصلاح طلب از حرف زدن دانشجویان انقلابی می ترسید و مانع حضور اونا در مراسمی میشید که با عنوان دانشجویی برگزار میشه؟!!!
  • حسین PL ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    10 1
    باید دیکتاتوری و قانون گریزی و فریبکار بودن جماعت لیبرال جار زده بشه و برای اینها آبرو نگذاشت. اینها روی کم کاری رسانه ای نیروهای انقلابی مانور میدن. چهره های بین این لیبرالها هست که از هیچ جنایتی دریغ نمیکنند در راه رسیدن به اهدافشون و به همین دلیل چنین تعداد بالایی از اونها در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مشغول به کار شدند و در حقیقت نفوذ کردند. چهل سال از انقلاب گذشته و این تفاله ها باید معرفی بشن ترمزهای انقلاب باید جدا بشن که انقدر مردم اذیت نشن. تنها راه کار رسانه ای و روشنگری و آگاه سازی مردم هست.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    7 7
    والا باید دهنشونو آسفالت میکردن به اینا چه که چه مراسمی برگذار میشه مثل انگل تو همه چی فضولی میکنن
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      8 1
      مثل ارباب شما که میخواد بیاد توی مستراح منزل ما را هم بگرده که یه وقت بمب نسازیم
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    11 1
    ظاهرا تعداد روحانی نماهایی غیر معتقد به دین و تبعا نظام دینی داره بالا میره. مدیریت حوزه باید فکری به حال این وضعیت کنه. طرف هیچ یک از مبانی دینی رو در جلسات خصوصی میگه قبول ندارم بعد بودجه سازمان تبلیغات در اختیارش هست و همپالکی هاش هم صبح تا شب این جور بودجه هارو چماق میکنن تو سر بچه مسلمون های واقعی که در محرومیت کامل از جهت امکانات هستند.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    1 0
    قانونی که مصداق خودکشی نظام باشد قانون قابل اعتنایی نیست. کسی که این مجوز را صادر کرده است خودش یک نفوذی و ضد انقلاب است و باید اعدام شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس