شیخ زکزاکی

مسلمانان نیجریه‌ای هوادار «شیخ ابراهیم زکزاکی» از رهبران مسلمانان این کشور تظاهراتی را برای آزادی سریع او برپا کردند.

به گزارش مشرق، مسلمانان نیجریه‌ای هوادار «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر مسلمانان این کشور روز شنبه تظاهراتی را در مرکز این کشور و برای آزاد فوری وی برپا کردند.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس. تی .وی» تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی در حمایت از زکزاکی، آزادی رهبر مسلمانان این کشور که از سال ۲۰۱۵ به این سو همراه همسر و برخی از یارانش با اتهام‌های بی‌پایه و اساس در زندان بوده و مورد ضرب شتم و اهانت قرار گرفته‌اند را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید:

مخالفت دادگاه نیجریه با آزادی شیخ زکزاکی

 شیخ ابرهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه (IMN) از دی ماه ۲۰۱۵ به این سو و به دنبال تهاجم پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه در زندان است. دادگاه عالی نیجریه در سال ۲۰۱۶ حکم به آزادی فوری زکزاکی را صادر کرد اما دولت این کشور تاکنون از پذیرش این مسئله سرباز زده است.

 به نوشته پرس.تی.وی، تظاهرات روز شنبه در اعتراض به حکم اوائل ماه جاری دادگاه شهر کادونا برای عدم آزادی سریع زکزاکی صورت گرفت.

وکیل مدافع رهبر مسلمانان نیجریه چندی قبل درباره این حکم گفته بود: «دادگاه از آزادی زکزاکی به قید وثیقه امتناع کرد.»

نظامیان نیجریه چند سال قبل نیز با حمله به هواداران زکزاکی ۳۴۷ نفر از آن‌ها را کشته و اجسادشان را در گورهای دسته جمعی دفن کردند. تاکنون چندین سازمان و گروه‌های مدافع حقوق بشر بین‌المللی از این اقدام ارتش نیجریه انتقاد کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    0 0
    زنده است هنوز؟!
  • حمید ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    0 0
    به کوری چشم دشمنان بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس