حماه (4).jpg

تروریست های موجود در شمال استان حماه از چند محور به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی شمال سوریه حاکیست، نیروهای سوری در محور شهرک «زلین» در حومه شهرک راهبردی «محرده» موفق شدند گروهی از عناصر تروریستی موسوم به «کتائب العزه» را شناسایی کنند.

براساس گزارش منابع میدانی، تروریست ها درصدد بودند حملات گسترده‌ای را علیه مواضع و ایستگاه‌های دفاعی نیروهای ارتش سوریه در حومه شهرک «لطمانه» انجام دهند اما تحرکات آنان به طور کامل در این محور رصد شد.

از تحولات میدانی سوریه بیشتر بخوانید:

سوریه ۷ سال پس از بحران/ چند کیلومتر از خطوط مرزی زمینی و دریایی سوریه در اشغال است؟ + نقشه میدانی و تصاویر

به گفته منابع میدانی، نیروهای عملیاتی ارتش سوریه پس از شناسایی و رصد دقیق با پشتیبانی یگان توپخانه به سرعت وارد عمل شدند و پس از درگیری ها کوتاه موفق شدند تروریست ها را در این محور تار و مار کنند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین در این محور به سمت شهرک «لطمانه» متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ ۲۵ تن از تروریست ها در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

نیروهای ویژه ارتش سوریه در حومه روستای «تل ملح» هم موفق شدند گروهی از تروریست ها را شناسایی کنند و تجهیزات نظامی انبار شده آنان را در غرب شهرک های» الزکاه و حصرایا» در شمال استان حماه هدف قرار دادند و منهدم کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: گروه های تروریستی در این محور هم خود را برای حمله به مناطق جنوبی تحت کنترل ارتش سوریه آماده می کردند که با اقدام به موقع ناکام ماندند و ضربه مهلکی به آنان وارد آمد.

این منبع میدانی افزود: نیروهای اطلاعات عملیات در شمال استان حماه همچنین موفق شدند تحرکات چند گروه از عناصر تروریستی «حزب الترکستانی و هیات تحریر الشام» را در حومه شهرک های «تل الصخر، لطمانه و معرکبه» و شهر «مورک» رصد کنند.

وی اضافه کرد: این عناصر تروریستی درصدد بودند از چند محور به مواضع نیروهای ارتش سوریه حمله کنند اما پس از شناسایی دقیق با موشک و خمپاره هدف قرار گرفته شدند و عملیات آنان قبل از شروع خنثی شد؛ دهها تن از تروریست ها در جریان این حملات کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی هم منهدم شد.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای سوری مستقر در پایگاه «بریدیج» و ارتفاع «الحمامیات» در حومه شهر محرده، تحرکات تروریست های «کتائب العزه» را در روستای «الجنابره» و حومه روستای «تل الصخر» به صورت دقیق رصد کردند و آنان را با آتش توپخانه هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۱۵ تن از عناصر تروریستی در جریان این حملات کشته و زخمی شدند؛ تروریست های «کتائب العزه» از گروه تروریستی هیات تحریرالشام (جبهه النصره) پیروی می کنند.

به گزارش مشرق، گروهی دیگر از عناصر تروریستی در حومه شهرک «سکیک» توسط نیروهای سوری شناسایی کنند و تمامی آنان در یک عملیات دقیق به هلاکت رسیدند تا تلاش شان برای حملات شبانه ناکام بماند.

دهها تن از عناصر تروریستی حملات گسترده ای را در محور شهرک «زلاقیات» و مناطق حومه انجام دادند اما نیروهای ارتش سوریه در آماده باش بودند و پس از درگیری های چند ساعته  موفق به دفع حملات شدند.

به گفته منابع میدانی، ۳۰ تن از تروریست ها در این درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ حملات موشکی نیروهای ارتش علیه مواضع گروه های تروریستی در اطراف شهرک های «لحایا و معرکبه» منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از تروریست شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    13 4
    ال سقوط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس