کد خبر 911656
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
خاشقجی

یک مقام مسئول در ترکیه مدعی شد که طبق اطلاعات جدید، سر جمال خاشقجی به ریاض پایتخت عربستان سعودی منتقل شده است.

به گزارش مشرق، یک مقام مسئول در ترکیه از اطلاعات جدیدی خبر داده که مقامات ترکیه درباره پرونده قتل جمال خاشقچی بدان دست یافته‌اند و نشان می‌دهد که سر این روزنامه‌نگار به عربستان سعودی منتقل شده است. 

وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» به نقل از یک مسئول ترکیه‌ای که نامش را فاش نکرد نوشت، اطلاعات جدیدی که مقامات ترکیه درباره سرنوشت جسد جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار معروف سعودی که در کنسولگری کشورش در استانبول به دست یک تیم ترور سعودی مرتبط با دفتر ولی‌عهد سعودی ترور شد، به دست آورده‌اند، نشان می دهد سر جمال به ریاض منتقل شده است. 

ببینید:

آیا این تصاویر لحظه تکه تکه کردن جسد خاشقجی است؟ (18+)

این مقام مسئول گفت: اطلاعات نشان می‌دهد که سر جمال خاشقچی (جدا شده) و به ریاض منتقل شده و سایر اجزای جسد او در ترکیه است. تیم تحقیق ترکیه، نمونه‌هایی به دست آورده که نشان می‌دهد جسد را از بین‌ برده‌اند اما مقامات ترکیه منتظر پاسخ رسمی مقامات سعودی هستند تا توضیح دهند که سرنوشت جسد چه شده و کجا و چطور [قاتلان] خود را از آن خلاص کرده‌اند». 

این مقام ترکیه‌ای توضیح داد «بعد از قتل و قطعه‌قطعه کردن جسد توسط تیم ترور سعودی، هنوز روشن نیست که سر جمال خاشقچی چطور به عربستان منتقل شده، از مسیر هوایی، زمینی یا دریایی».

این مسئول ترکیه‌ای به «ماهر مطرب» محافظ شخصی محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی اشاره کرد و گفت «ماهر مطلب، محافظ شخصی ولی‌عهد سعودی یکی از عناصر اصلی است که این جنایت را مرتکب شده‌اند. او گذرنامه دیپلماتیک دارد، برای همین، چمدان او هنگام ترک فرودگاه آتاتورک تفتیش نشد. همچنین هواپیمای اختصاصی که او را آورده بود به دلیل مصونیت دیپلماتیک، بازرسی نشد». 

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی که زمانی همکاری استخبارات عربستان بود و بعد از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، عربستان را به مقصد آمریکا ترک کرد، دوم اکتبر گذشته بعد از مراجعه دوم به کنسولگری سعودی در استانبول، دیگر از آنجا خارج نشد و بعد از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که او در آنجا کشته و تکه‌تکه شده است. هر چند عربستان در ابتدا اطلاع از سرنوشت او را انکار می‌کرد اما سرانجام سه هفته بعد تحت فشار افکار عمومی ناچار شد اذعان کند که خاشقچی در کنسولگری کشته شده است.

پنجشنبه گذشته، دادستانی سعودی در اطلاعیه‌ای جدید، سرانجام به تکه‌تکه شدن خاشچقی نیز اذعان کرد و مدعی شد که مسئولیت این پرونده بر عهده نایب رئیس سازمان اطلاعات سعودی یعنی «احمد عسیری» است که بعد از ماجرای خاشقچی، از سمت خود برکنار شده است. دادستانی سعودی اعلام کرد که تحت نظر نایب رئیس سازمان استخبارات تیمی برای بازگرداندن خاشقچی به ترکیه رفته و بعد از ناامیدی از بازگرداندن آن از طریق «مذاکره» و «زور» نهایتا سرتیم مأموریت به این نتیجه رسیده که او را بکشد.

عربستان هرگونه ارتباط میان این پرونده با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی را انکار می‌کند اما عاملان اصلی این پرونده، از نزدیکان محمد بن سلمان هستند. احمد عسیری فرد کاملا نزدیک به بن سلمان، سعود القطحانی مشاور دربار و ماهر مطرب محافظ شخصی محمد بن سلمان از جمله این افراد هستند. 

این منبع ترکیه‌ای همچنین اعلام کرد که «اطلاعات موجود نزد ترکیه که برخی سران جهانی و دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی نیز از آن مطلع شده‌اند، سبب شوکه شدن کسانی شده که از این اطلاعات با خبر شده‌اند زیرا جنایتی بسیار وحشیانه است... هنوز ترکیه اطلاعات بیشتری در اختیار دارد که از آن پرده بر نداشته است». 

این مسئول ترکیه‌ای در گفت‌وگو با الخلیج اونلاین توضیح داد که «اطلاعات مربوط به انتقال سر جمال به ریاض، دلیل محکومیتی جدید علیه ولی‌عهد سعودی محمد بن سلمان است بخصوص که تأکید می‌کند که ارسال سر جسد به ریاض و تسهیل رسیدن آن با دستورات از رده بالا بوده است...».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 0
    خخخخ
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 0
    اَه بابا حالم به هم خورد
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    اَه بابا حالم به هم خورد
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    خون مظلوم ملت یمن دامنگیر این حرامزاده های سعودی شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس