فدراسیون فوتبال

مسئول امور حقوقی و قراردادهای فدراسیون فوتبال گفت: قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به دو دلیل واضح شامل فدراسیون فوتبال نیست.

به گزارش مشرق، صفی الله فغانپور در این باره گفت: قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به دو دلیل واضح شامل فدراسیون فوتبال نمی شود. اول اینکه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از طریق مجمعی انتخاب می شوند که اکثریت قریب به اتفاق اعضای آن اشخاص حقیقی و غیردولتی هستند.در واقع، دولت و یا نهادهای دولتی در انتخاب اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هیچ نقشی ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: مورد دوم اینکه فدراسیون فوتبال ردیف بودجه در هیات دولت یا وزارت ورزش ندارد. برهمین اساس فدراسیون فوتبال در صورتی می تواند مشمول نهادهای عمومی غیردولتی شود که درصد مشخص و تعریف شده  بودجه آن را دولت تامین کند. در همین راستا وقتی فدراسیون فوتبال نه در هیات دولت و نه در وزارت ورزش ردیف بودجه ندارد، چطور می توانیم فدراسیون فوتبال را نهاد عمومی تلقی کنیم؟
 

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

راه حل نصیرزاده برای تعلیق نشدن فوتبال

مسئول امور حقوقی فدراسیون افزود: در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نهاد عمومی غیردولتی تعریف خاصی دارد. اولا اینکه آن نهاد یا موسسه باید کارهای عمومی عام المنفعه انجام دهد. ثانیا درصد بودجه مشخص آن نهاد یا موسسه از طرف دولت تامین شود. که در بحث فدراسیون فوتبال نه مثل شهرداری ها کارهای عمومی عام المنفعه انجام می دهد و نه از ردیف بودجه با عدد تعریف شده برای امورات خود از دولت می گیرد.

دکتر فغانپور در پایان افزود: بودجه فدراسیون فوتبال از طریق کمک های فیفا و AFC  همچنین از طریق تبلیغات محیطی و درآمدهای که از راه موفقیت های تیم ملی کسب می کنند بدست می آید. علی ایحال دلایل مختلف از جمله به دلایل فوق فدراسیون فوتبال را مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی شود.

منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس