کد خبر 911007
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
هوشنگ نصیرزاده

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: اگر رئیس فدراسیونی از سمتش استعفا بدهد هیچ محرویت یا تعلیقی گریبان ورزش ما را نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده در خصوص بحث کنار رفتن بازنشسته‌ها از فدراسیون‌های ورزشی به خصوص فوتبال و والیبال،‌گفت: در سال 73 مجلس شورای اسلامی مؤسسات عمومی غیردولتی را مشخص کرد که بنیاد شهید، تامین اجتماعی، فدراسیون‌های آماتور ورزشی، کمیته ملی المپیک، شهرداری‌ها و ... را شامل می‌شد اما همین مسئله غیردولتی همه را فریب می‌دهد اما وقتی مقابل کلمه غیردولتی کلمه اموال عمومی می‌آید یعنی اینکه اماکن دولتی را هم شامل می‌شود. در سال 78 مهرعلیزاده ماده 10 اساسنامه را عوض کرد. بر اساس همین علی‌آبادی در سال 85 دادکان را برکنار کرد که بعد فوتبال ایران تعلیق شد. در این بین فیفا تاکید دارد که نه دخالت دولت بلکه دخالت اشخاص ثالث یعنی هر کسی به جز فدراسیون در برکناری نقش داشته باشد تعلیق می‌کند.

وی ادامه داد:‌در سال 86 اساسنامه جدید تعلیق شد که در ماده اول آن آمده که فدراسیون یک تشکیلات غیردولتی و مستقل است و در 24 مرداد سال 86 این مسئله در هیأت دولت تصویب شد و در پایگاه ریاست اطلاع رسانی ریاست جمهوری هم این مسئله وجود دارد اما برخی می‌گویند اساسنامه فدراسیون فوتبال در فیفا تائید نشده اما اساسنامه ما در داخل مشکل دارد چرا که در نگاه فیفا یعنی از بیرون فدراسیون ما را غیردولتی و مستقل می‌بیند اما در داخل کشور عنوان می‌شود که با وجود مصوب شدن اساسنامه در هیأت  دولت اما برخی تشریفات آن مثل گرداندن در مجلس و انتشار در روزنامه رسمی انجام نشده اما من باید این را بگویم که در همه دنیا اداره ورزش دست بازنشسته‌هاست و می‌بینیم که موسفیدها در مجامع بین‌المللی ورزش کار می‌کنند. خود من اساسنامه فدراسیون کشتی و فدراسیون تیراندازی را نوشتم و حتی به خاطر آن به سوئیس هم رفتند اما عنوان شده اگر کسی از سمتش استعفا بدهد اتفاقی نمی‌افتد.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

سازمان اداری و استخدامی: تاج باید برود!

این کارشناس حقوقی که با برنامه «و اما ورزش» رادیو جوان صحبت می‌کرد در پاسخ به این سؤال که راه حل برون رفت از این شرایط چیست، اظهار داشت: اگر فشاری بیاورند که کسی پستش را ترک کند و به گوش فدراسیون بین‌المللی برسد عکس‌العمل از سوی فیفا صورت خواهد گرفت اما اگر استعفا بدهند مشکلی پیش نمی‌آید. همین روز گذشته که کنفدراسیون فوتبال آسیا مطلبی منتشر کرده بود یک هشدار بود. اساسنامه فدراسیون کشتی و تیراندازی هم تصویب هیأت دولت ندارند اما اینکه باید چطور عمل شود، نمی‌دانم اما نگاه بیرونی به تشکیلات ما این است که فدراسیون یک نهاد مستقل است.

نصیرزاده افزود:‌اگر این مصوبه ثبت روزنامه رسمی می‌شد مشکلی نداشتیم اما بهتر است که فرصت زمانی بدهند تا بتوانند در داخل اساسنامه مصوب را به جایی برسانند. اگر قرار بر جرح و تعدیل است حتی مجمع خودمان هم می‌تواند در اساسنامه این کار را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس