ظریف

انتقاد از اوضاع کشور امر جدیدی نیست، اما نه به گونه‌ای که یک مسأله فنی و داخلی را به یک موضوع جنجالی سیاسی برای سوءاستفاده بیگانگان تبدیل کند.

سرویس جهان مشرق- سخنگوی وزارت خارجه روز 23 آبان پیرامون سخنان اخیر دکتر ظریف در مورد حجم پولشویی در ایران اظهار کرد: آنچه از سوی جناب آقای دکتر ظریف در خصوص پولشویی بیان شد و متاسفانه بخشی از آن مورد بهره‌برداری‌های سوء و جناحی برخی افراد قرار گرفته است، تنها بیان صادقانه یکی از مشکلات و مسائل کشور است.

درباره اظهارات اخیر ظریف بیشتر بخوانید:

گِرای «ظریف» برای تحریم‌ بیشتر ایران

تهمت بزرگ ظریف به نظام

آقای ظریف متوجه هستید ... ؟!

مدعیان پولشویی گسترده اگر سند نیاورند، باید محاکمه شوند

توضیحات وزارت خارجه درباره سخنان ظریف در خصوص پولشویی

بهرام قاسمی گفت سخنان وزیر امور خارجه در این باب نه ادعایی جدید است و نه جنبه افشاگری داشته است، بلکه صرفا نگاهی واقع‌بینانه و آسیب‌شناسانه به یکی از  آفات جانبی این پدیده یعنی استفاده برخی از منابع مالی نامشروع برای فضاسازی و فشار روانی در برابر اقدامات قانونی و تدابیر شفافیت‌ساز دولت است.

اما نکته‌ای که مورد غفلت سخنگوی وزارت خارجه قرار گرفته، سواستفاده رسانه‌های بیگانه از سخنان وزیر است، امری که پیش از این نیز چندین بار از سوی دکتر ظریف تکرار شده و هر بار یک دعوای فنی و داخلی را به یک دعوای سیاسی و خارجی تبدیل کرده است. رسانه‌های بیگانه از این فرصت استفاده کرده و خود را دلسوز مردم و حامی دولت معرفی کردند! نکاتی که آنها از سخنان دکتر ظریف،‌ بیرون کشیده و به مخاطب ارائه کرده‌اند، نشان می‌دهد تا چه حد سخنرانی مسئولان نیازمند سخندانی است!

دویچه‌وله فارسی

دویچه وله که به فاصله سه روز، سخنانی از ظریف را منعکس کرد که مخاطبان آن با خواندن دو خبر در این فاصله محدود، ناخودآگاه سازمان بسیج و سپاه پاسداران را عامل اصلی پولشویی در کشور خواهد دانست.

خبر دویچه‌وله در روز 10 نوامبر از سخنان ظریف. به جملات زیر تیتر دقت کنید.
خبر دویچه‌وله در روز 13 نوامبر از سخنان ظریف. به جملات پایانی دقت کنید.
دویچه وله تمام واکنش‌ها حتی توضیحات سخنگوی وزارت خارجه را آنگونه که می‌خواهد روایت می‌کند

بغدادپست

مهم‌ترین قسمت از سخنان ظریف برای بغدادپست، ارتباط برخی کانال‌های رسانه‌ای با عوامل پولشویی بود. بغدادپست نوشت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران «عملیات پولشویی در ایران» را تأیید کرده و اضافه کرده که «کانال‌های خبریِ قدرتمندی»‌ از عاملان پولشویی پشتیبانی می‌کنند. بغدادپست مبلغ مورد ادعای ظریف را «هزاران میلیارد تومان» اعلام کرد و در انتها آورده که کاش ظریف هویت این افراد و مؤسسات را نیز فاش می‌کرد. ظاهراً برخی رسانه‌های بیگانه برای حمله بعدی آماده می‌شوند!

رادیو زمانه

پایگاه اینترنتی رادیو زمانه از سخنان وزیر امور خارجه ایران برای حمله به شورای نگهبان و برخی ائمه جمعه استفاده کرد. در خبری که رادیو زمانه منتشر کرده، بخش‌هایی از سخنان ظریف آورده شده و آن را اشاره تلویحی به شورای نگهبان و ائمه جمعه دانسته است.

رادیو زمانه در همان ابتدای خبر، تلویحاً شورای نگهبان را آلت دست عاملان پولشویی معرفی کرده است.
رادیو زمانه به بخشی از سخنان ظریف با عبارت «من هیچ دستگاهی را متهم نمی‌کنم»اشاره کرده، اما بلافاصله از امام جمعه مشهد به عنوان یکی از مخالفان نام برده است.

رادیو فردا

پایگاه اینترنتی رادیو فردا از سخنان دکتر ظریف برای تأکید بر حاکمیت دوگانه در ایران بهره برد و به گونه‌ای روایت کرد که گویی دولت دکتر حسن روحانی در مقابل یک دولت بزرگتر قرار دارد و هیچ کاری از دستش برنمی‌آید.

مهمترین بخش از سخنان دکتر ظریف از نگاه رادیو فردا، نحیف‌بودن دولت در مقابل «برخی نهادهای حکومتی» بود که کل بودجه وزارت خارجه تنها معادل یک مورد از فضاسازی رسانه‌ای علیه آن است.

بی‌بی‌سی فارسی

رسانه دولتی بی‌بی‌سی فارسی خبر سخنان دکتر ظریف را با این ایده منعکس کرد که تمام دعواهای سیاسی در داخل ایران، مخصوصاً از جانب کسانی که منتقد دولت هستند، در اصل بر سر پول است و باقی قضایا بهانه است. در واقع تیتر اصلی خبر از این قرار است:«مردم ایران! فریب منتقدان دولت را نخورید. آنها فقط به دنبال پول هستند».

با اینکه وزیر امور خارجه در سخنانش تأکید کرد نهاد خاصی را متهم نمی‌کند، اما بی‌بی سی فارسی بدون اشاره به این جملات، بلافاصله فهرستی از منتقدان دولت را برای مخاطب خود ردیف کرد تا بداند فریب چه کسانی را نباید بخورد!

بی‌بی‌سی فارسی با تنظیم خبر خود به شکلی که تصویر مشاهده می‌کنید، به مخاطب خود القا می‌کند همه «امامان جمعه، چهره‌های حکومتی از جمله فرماندهان سپاه و جمعی از نمایندگان مجلس» هیچ یک دلسوز کشور نیستند و فقط به دنبال منافع مالی و پول هستند؛ کسانی که در شرایط کنونی کشور و وجود مشکلات اقتصادی در زندگی مردم، یک قلم معامله‌شان 30 هزار میلیارد تومان است!

جمع‌بندی

دکتر ظریف در سخنان خود مدعی شده‌اند ممکن است کدهایی در مورد عملیات پول‌شویی در ایران در اختیار داشته باشند. بدیهی است این داده‌ها و اسناد باید از مجاری خود در نهادهای نظارتی و قوه قضائیه پیگیری شود و کسی حق ندارد جایی که منافع مردم و مصالح کشور در میان است با فساد در هر نهادی که وجود داشته باشد، مدارا کند، زیرا نتیجه تلخ آن تمایل برخی گروه‌های سیاسی به استمداد از قدرت‌های خارجی و بازشدن پای آنها به دعواهای داخلی است.

وقتی مقابله با عوامل فساد یک ضرورت است، طبیعتاً انتقاد از عاملان پولشویی نیز حق هر شهروندی است. با این حال سخن‌گفتن از این موضوع با یک رسانه و متهم‌کردن تلویحی نهادها و اشاره مستقیم به وجود باند رسانه‌ای از سوی یک مقام رسمی ایرانی و آنهم وزیر امور خارجه، نیازمند دقت، تفکر پیش از سخن و دوری از شائبه سیاسی‌کاری است.

منابع

https://www.thebaghdadpost.com/en/Story/33152/Zarif-confirms-presence-of-money-laundering-operations-in-Iran

https://www.dw.com/fa-ir/iran/a-46272181

https://www.isna.ir/news/97082311123

https://www.radiozamaneh.com/419480

https://www.radiofarda.com/a/iran-fm-minister-reacts-to-resistance-against-fatf/29596099.html

http://www.bbc.com/persian/iran-46178141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • US ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    53 22
    آقای روحانی می گن الان وقت تسویه حساب سیاسی نیست و بی کفایتی های دولت رو های لایت نکنید ولی ماشالا خودشون و نیرو های تحت امرشون از محمود صادقی تا ظریف از هیچ فرصتی برای کوبیدن جریان انقلابی فروگذار نمیکنن
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      22 12
      کوبیدن جریان انقلابی ...! داداش کار از این ها بالاتر رفته اینا حتی منافع ملی رو هم درک نمی کنند ... فرمون اگه همین جوری دست اینا باشه کشور در باتلاق فقر و بیکاری و تعطیلی اقتصاد و از اونور هم چوب حراج بر قدرت استراتژیک (هسته ای و موشکی) از طرف دیگه هم تضعیف در منطقه و در نتیجه جنگ و تجزیه کشور نتیجشون خواهد شد
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      20 14
      جون کشور قانون مبارزه با پولشویی دارد پس ایشون به عنوان یک فرد مطلع یا باید اسناد رو تحویل دادگاه دهند یا به دلیل نشر اکاذیب محاکمه شود یا استیضاح
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      6 8
      دقیقا.. والبته مثل همیشه هیچ غلطی نمیتونن بکنن
  • نابودگر ایرانستان IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    23 27
    از همین الان گفته باشم در صورت هر گونه تجاوز نظامی به کشور بنده به ارتش طرف مقابل میپیوندم پس رو من یکی حساب باز نکنید .
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      3 6
      پولتو بگیر مزدور
    • ایرانی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      1 5
      ها مشرق از این جور نظرات بودار خوشت میاد زود میچاپی ولی یه نظر منطقی باشه کلا ردش میکنی!!!
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      0 1
      تو این وسط چی میگی برو .....توبخور
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    18 14
    سوء استفاده یا هماهنگی؟ مشرق بگرد ببین باز کجا دولت سوتی داده یا خراب کاری کرده که باز یه هفته بخاطر یه مسئله باید حاشیه فقط تو خبرگزاری ها باشه!!!
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      1 2
      مگه دولت دیوار سالمی هم گذاشته .....
  • RO ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    16 4
    ممنون از شما که خبر های رادیو های بیگاه راهم انعکاس دادید لطفا فضای بیشتری برای این کاردر نظر بگیرید.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      17 15
      مشرق همیشه با بیگانه هاست تازه فهمیدی
  • ظریف شریف IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    61 53
    ظریف کوروش کبیر عصر ماست .
    • ناشناس IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      22 3
      از قیاسش خنده آمد خلق را کو چوخود پنداشت صاحب دلق را کار پاکان را قیاس از خود مگیر گرچه باشد در نبشتن شیر شیر
    • امیر IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      9 11
      کوروشِ ظریف !!!!
    • DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      23 13
      کوروش کبیر به خارجیها باج هم میداده ؟
    • آجرلو IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      15 13
      يعني کوروش هم همانند ظريف سياست انفعالي و تسليمي داشت. مدام امتيازهاي يک‌جانبه و بي حساب و کتاب به دشمنانش مي‌داد. اين با خصوصيات ناصرالدين شاه و شاه‌سلطان حسين‌ها سازگار است. گوروش اين گونه نبوده ي مقدار مطالعه داشته باش.
    • GB ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      22 5
      کوروش در برابر حریف زانو نزد ولی ظریف در برابر ان عرب یک لا قبای امیر کویت زانو زد
  • GB ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    18 12
    اگر کار محاکمه و اجرای عدالت دست دولت بود که همین وحید مظلومین مفسد را می کردند مشاور اقتصادی
  • DE ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    21 13
    فقط آقای ظریف نیست که صحبتش تیتر رسانه های ضد ایرانی میشه . تمامی اصلاح طلبان همین هستند و از صحبتای این افراد بعنوان تبلیغات بر علیه نظام و برای ایجاد تشنج در مملکت استفاده میشود . من احتمال میدم که از صدتا اصلاح طلب فقط تعداد معدودی اصلاح طلب باشند و بقیه دست چپی و مجاهد و منافق و تجزیه طلب هستند که در پشت عبارت اصلاح طلب پنهان شده اند . این افراد باید دقیقاً شناسایی شوند و از ورود اینها به ادارات و وزارتخانه ها و مجلس جلوگیری کرد . این نمیشه که یکی بگه من اصلاح طلبم و همه قبول کنند .
    • CA ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      9 14
      میگن حرف بنداز وسط صاحبش برشمیداره . ظریف از پولشویی انتقاد کرده به شما برخورده
    • US ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      4 1
      ما ایرانیها همیشه یا اهل افراط بودیم یا اهل تفریط هیچ وقت به گفته قرآن معتدل نبودیم و حد وسط نداشتیم و بهمین خاطر همیشه از سوی بیگانگان مورد سوء استفاده قرار گرفتیم. (مشرق! میدونم درجش نمی کنی ولی گفتم خودت بدونی.)
    • US ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      4 1
      ما ایرانیها همیشه یا اهل افراط بودیم یا اهل تفریط هیچ وقت به گفته قرآن معتدل نبودیم و حد وسط نداشتیم و بهمین خاطر همیشه از سوی بیگانگان مورد سوء استفاده قرار گرفتیم. (مشرق! میدونم درجش نمی کنی ولی گفتم خودت بدونی.)
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    12 4
    دیگه نمی خنده نمیدونم چرا؟ مریضی و کسالتی دست داده؟! عایا
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    11 14
    ظریف یک واقعیت رو گفت منظورش هم فروشندگان مواد مخدر و مافیا و قاچاقچیان بین المللی و قاچاقچیان اعضای بدن بود، اما دشمن سواستفاده کرد
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    18 13
    متحجرین غیر از باور های غلط خود با هر امری دیگری بشدت مخالف هستند. لذا هر واقعیتی را که با باورهای غلط حتی همگون نیست می خواهند با بی رحمی و بی شرمی از بین ببرند
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    12 2
    ظریف خیلی راحت تر از من و شما شب می‌خوابه و ککش هم نمیگزه
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    7 2
    ظریف خیلی راحت تر از من و شما شب می‌خوابه و ککش هم نمیگزه
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    12 21
    ظریف باید مستندات خود را ارائه نماید و اگر ارائه نکرد یعنی تهمت دروغ به نظام زده و گرای تحریم به دشمن داده و باید محاکمه و مجازات بشود.
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    13 15
    این منافع هزاران میلیاردی مورد ادعای ظریف کجاست؟توباغ سیب و گلابی برجام که نیست؟
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      0 0
      چی می گیی محاکمه اسمش را نبر که باز اعلام جنک می کند بابا فاتحه مملکت را خوانده اند و هر کی به هرکی شده است این ها باید از مملکت در مجامع بین المل دفاع کنند خودمی شوند اب به اسیاب دشمن ریختن باید به کی بگیم خدایا
  • ناشناس IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    8 7
    گفته شده اصل وجود شیطان خیره و دعوتش به شر هست چون خداوند هیچ مجودی رو بی دلیل خلق نکرده و حتی در روایاتی داریم که شیطان به اذن الله دعوت به شر میکنه
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    12 8
    دو سال پایانی این دولت باید منتظر هنجار شکنی های بسیاری بود بخصوص که کدخدا هم از شروط خودش پایین نمیاد احتمالا در مجلس هم علی مطهری و ..برای انتخابات 1400 و زدن مخالفین اصلاح طلبان حریم هایی رو خواهند شکست...
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    15 8
    اینا جز "گند زدن" کاری بلد نیستن حالا هر جا و در هر سمتی باشن چه تو بانک مرکزی، چه تو شهرداری، چه در مجلس و در چه وزارت خارجه مثل این.... !!! تا دستگاه قضایی بر خورد قاطع با این افراد معلوم الحال نکنه، وضع همینه و کشور به سامان نخواهد رسید!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    5 7
    اینا جز "گند زدن" کاری بلد نیستن حالا هر جا و در هر سمتی باشن چه تو بانک مرکزی، چه تو شهرداری، چه در مجلس و در چه وزارت خارجه مثل این.... !!! تا دستگاه قضایی بر خورد قاطع با این افراد معلوم الحال نکنه، وضع همینه و کشور به سامان نخواهد رسید!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    11 9
    ظریف و روحانی هرکاری کردند که در ایران شورش بلوا راه بیفتد موفق نشدند. ناچار اینطور دارند خود را به آب و آتش می زنند. روحانی هم از مردم خواست که علیه مسوولان فریاد بزنند!
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    9 6
    معلوم نيست دولتي ها چه هدفي رو از اين حرفا دنبال ميكنن؟؟؟
  • بنده خدا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    20 13
    سخنان ایشان خلاف امنیت ملی و در کنار برجام خیانتی نابخشودنی است امید است علیه ایشان اعلام جرم شده و محاکمه شوند.
    • ناشناس IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      8 14
      جناب پرفسور چشم . انشالله محاکمه می شوند . شما لطفا خونسرد و باشید و حتما یه دوش آب گرم بگیرید .
  • آرش IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    10 5
    هنر این دولت همین است ! هوچی گری ، فضاسازی،حاشیه سازی! به جای پیشرفت وتوسعه کشور .دولتی که تنبل وناتوان باشه دست به چنین اقداماتی میزنه.خوب بود جناب ظریف اشاره ای هم به فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان .ودزدی برادر رییس جمهور وهمچنین عملکرد جناب سیف دربانک مرکزی اشاره ای میکردند!
  • محمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    16 3
    اینکه از رسانه های بیگانه بترسیم که مبادا نامی از ما بیاورند کار درستی نیست که آنها خود بهانه بدست خواهند آورد. اینکه هرکسی را که از نظام انتقاد کند به بهانه سوء استفاده دشمن خفه کنیم کار درستی نیست. اینکه مردم را به بهانه اینکه از نظام دلخور شوند نا محرم بدانیم کار درستی نیست .شاید فساد گسترده امروز نتیجه همین تفکر باشد. اگر ثابت شود سخن جناب ظریف نادرست بوده باید استیضاح شود .در غیر این صورت بهتر است تلاش کنیم تا فساد از بین برود که این موجب تقویت نظام می شود.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      10 8
      اظهاراتتان کاملا درست اما استیضاح برای خیانت نیست برای درست مدیریت نکردن است یک چنین اظهاراتی اگر خلاف واقع باشند جرم می باشند و مجازات مجرم استیضاح نیست.
    • ج،ر IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      0 0
      برفرض درستی گفته ظریف،باتوجه به جایگاه ومسئولیت وی از چنین اظهار نظری جز ایجاد هزینه ودادن گرا ودست آویز به دشمن درکمین نشسته،تفسیر دیگری هم می توان داشت.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    10 10
    دو سال قبل از توافق ننگین برجام، از نحوه مذاکرات این جماعت، با یکی از دوستان صحبت می کردم. آن دوست ادعا می کرد که ظریف خیلی ناقلا است و اصطلاحا سه برابر قد الانش زیر زمین پنهان شده است. خدا را شاهد می گیرم که به آن دوست گفتم ظریف هیچی نیست الکی بادش می کنند باور نمی کرد. افسوس دیر به باور رسید خیلی دیر
  • سید ابراهیم میرپورفرد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    16 17
    هر چند به سخنان و عملکردهای آقای ظریف انتقادهای بسیاری وارد است ولی در اینجا باید ریاست جمهور و نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی را مورد انتقاد جدی قرار داد که چنین بار سنگینی را بر دوش دکتر ظریف قرار داده اند زیرا جناب دکتر ظریف در دوران حساس انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در ایران حضور نداشته و در سیستم میلیتاریستی آمریکا و در زیر شدیدترین بمباران تبلیغاتی رژیم آمریکا دوران جوانی خود را سپری نمود و در چنین سیستمی تحصیل کرده و متاسفانه علی القاعده به نظر می رسد مثل اکثر مردم آمریکا ولی به نوعی دیگر ناخواسته هیمنه و برتری پوشالی آمریکا در او شکل و قوام گرفته وبه طور قطع و یقین نگاه مردمی که در ایران اسلامی چهار دهه به صورت ملموس با درنده خویی های رژیم فاسد آمریکا دست و پنجه نرم کرده اند با نگاه دکتر ظریف -که در برهه های حساس انقلاب اسلامی در ایران حضور نداشته -به دشمن متفاوت خواهد بود و لذا به نظر می رسد باید سکان دیپلماسی کشور در دست فردی قرار گیرد که نه تنها در تراز جمهوری اسلامی ایران بلکه در تراز انقلاب اسلامی باشد.
  • حسن IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    9 18
    متاسفیم ازداشتن وزیرخارجه ای که به نظامی که اوراوزیرکرده تهمت ناروامیزندوبه خون شهداتعرض میکند.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    8 11
    ایشان فکر انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است خیز بلندی برداشته اگر پولشو داریم به قوه قضاییه و مردم معرفی کنید نه به ال سعود و اسراییل
  • سربدار IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    5 7
    آقای محمد دولت شما با بحران زنده هست چون جواب به مردم ندارید اگر کسانی دیگر هم بحران درست نکنند شما خودتان درست می کنید جناب سیاستمدار همه چیز که واقعیت دارد را که نمی گویند چون زندگی شما با خانمت هم واقعیت دارد ولی هر واقعیتی را که نمی کویند و بعد از نه ماه بچه شما به دنیا می آید حجب و حیا خیلی خوب است و برای شما خیلی خوب است
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    15 15
    من اقدام ظریف را تحسین می کنم حتی اگر تمام رسانه های دنیا دربارش حرف بزنند...بالاخره ما باید مبارزه با فساد سیستماتیک را از یک جا شروع کنیم
    • سربدار IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      13 2
      مبارزه با فساد باید شروع شود ما منکر نیستیم مبارزه با فساد را من وشما باید شروع کنیم یا دولت و هیئت دولت ! عزیز این که داد هوار نمی خواهد چون عملکرد خیلی ضعیف هست بحران درست می کنند همه سرگرم باشند و به کسی جوابگو نباشند هشدار هوشیار هوشیار ای هموطن بیدار باش
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    13 8
    مشرق پولشویی توایران هست باید باور کنی و الا با این همه درآمد در کشور چرا باید اینقدر مردم فقیر باشند به خدا از تهران بیا بیرون سری به روستا های چهار محال و ........ بزن
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 0
      شما معنی پولشویی را نمی دانید.
  • هرمز IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    9 6
    الان باید گفت : رونالدو رو ول کنید،غنضفر رو بگیرید! ایشون با اون جمله "امریکا میتونه با یه بمب تاسیسات ما رو نابود کنه" خودشون رو بروز دادن و نیازی به اثباتش نیست. 6 سال آزگار که دستگاه دیپلماسی در چنته حضراته و خروجی ش شده این... چه خوش گفت "وندی شرمن" که اعضای تیم مذاکره تون حتی عبارات انگلیسی رو نمیدونستن! اون از شیخ حسن و فامیل و دور و بری هاش و اینم از وزراش...
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    8 10
    نمایندگان بی خود مملکت یه عرضه ای از خودتون نشون بدین این احمق رو استیضاح کنید
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    10 2
    چرا مجلس به وظیف خویش ورود پیدا نمی کند؟ چرا استیضاح نمی کنند؟ چرا سوال نمی کنند؟ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خوابش برده است؟
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    8 2
    چه کسانی از ترس مرگ خودکشی کردن؟! برجام چی بود؟!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    6 1
    با این کارها سر مردم گرم کردند که کسی از گرانی و سوء مدیریت شان حرفی نزنه این هم از سیاست شان هست وگرنه آنها خوب میتونند حرف بزنند
  • سربدار IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    9 1
    ریچارد نفیو، عضو سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسئولیت تحریم‌های ایران را بر عهده داشته است و عضو اصلی پشتیبان تحریم‌های ایران در تیم مذاکره‌کننده آمریکا بوده است، اخیرا کتابی با عنوان «هنر تحریم‌ها» -THE ART OF SANCTIONS- منتشر کرده است. نفیو در بخشی از کتاب خود می‌نویسد درحالی که تحریم‌های سختی را به ایران تحمیل کرده بودیم، از تحریم کالای لوکس خودداری کرده و حتی راه آن را باز گذاشته و ترغیب هم می‌کردیم! او درباره چرایی این تصمیم به دو علت ‌اشاره کرده و می‌نویسد اول آنکه واردات کالای لوکس نظیر اتومبیل‌های گران‌قیمت و ‌اشرافی، ارز موجود در کشور را به خارج از ایران منتقل می‌کرد و دوم اینکه وجود این کالای لوکس و ‌اشرافی در اختیار شماری از ثروتمندان می‌توانست مردم را نسبت به عدالت اجتماعی و اقتصادی در ایران دچار تردید کرده و نهایتا بی‌اعتمادی آنان به مسئولان ایرانی را به دنبال داشته باشد!
  • سربدار IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    8 1
    مارشال بیلینگزلی دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا و رئیس FATF در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکاصراحتاً اذعان کرده است که برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم پیشتر هم خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه داری امریکا گفته بود برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت تر کردن شزایط برای این کشور به حضور کامل FATFنیاز است.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    4 23
    دکتر ظریف محبوب دل ملت است.مااهل کوفه نیستیم ظریف تنها بماند.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      7 7
      ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب است .
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      1 2
      تنهای تنها هستید مردم ایران خائن منافع خودشان نیستند.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    7 2
    ظریف را باید با ظرافت استیضاح و محاکمه کرد همانطور که خودش با لبخند پدر مملکت را در آورد
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    2 2
    اگر خوشبینانه فکر کنیم امثال ظریف غضنفر های داخلی در مصاف با غرب در ایران است
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    5 2
    رییس قوه قضاییه مگر نگفتن هرکسی در هر جایی ادعایی کرد احضار میشه تا مستندات ارائه بده. بسم الله
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    آگاهانه یا نا آگاهانه بوده، نمیدانم اما متاسفانه مسئله مهم هرسخن جایی و هر نکته مکانی دارد را رعایت نکرده است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس