کد خبر 910520
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
آتش‌سوزی کالیفرنیا

آتش سوزی اخیر جنگل‌های کالیفرنیا یکی از سهمگین‌ترین آتش سوزی‌های اخیر تاریخ آمریکا بود. چند لحظه تصور کنید اگر این آتش سوزی در ایران رخ می‌داد چه اتفاقی می‌افتاد؟

به گزارش مشرق، آتش‌سوزی اخیر کالیفرنیا را می شود یکی از وحشتناک‌ترین آتش سوزی‌های تاریخ چندساله این ایالت دانست. تا جایی که چیزی نزدیک به بیش از ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان را ناچار به تخلیه این منطقه کرده و نزدیک به ده ها هزار هکتار زمین را سوزانده است. تا به الان ۳۱ کشته برجای گذاشته  و از سرنوشت چیزی نزدیک به ۲۲۸ نفر خبری دردست نیست.

آتشی که حتی به جان خانه های مجلل سوپر استارها  و لوکیشن‌های فیلم‌های هالیوودی هم افتاده و حتی تلاش شبانه روزی حدود هشت هزار نفر آتش نشان هم تا به الان موفق به مهار آن نشده‌ اتفاقی که کافی است فقط برای چند لحظه آن را در مقیاس و جغرافیای خودمان تصور کنیم و چند لحظه بی تدبیری و غافلگیری بهت آور ستاد مدیریت بحران و مدیران را در شرایط بحرانی کنار بگذاریم و فقط به نقش مردم و رسانه‌هایی فکر کنیم که قرار است نبض افکار عمومی و نحوه برخورد با این اتفاق را در دست بگیرد. 

از پست و استوری های پیاپی سلبریتی‌ها و مردم عادی که بی خبر از همه جا اخبار درست و غلط را در جا بدون آگاهی برای هم فروارد می کنند تا رسانه‌های فارسی زبان آن ور آبی که همیشه حتی از کوچکترین اتفاقات هم، بزرگترین فجایع داخلی را می‌سازند.  در نهایت  بعضا تعداد تکذیبیه اخبار دروغ از خود اخبار درست هم جلو می‌زند. ساز و کاری که موقع رخ دادن بلاهای طبیعی به جای بهبود بخشیدن به شرایط و ترزیق آرامش به جامعه شروع به بزرگنمایی هایی بیش از اندازه می‌کند و کار به جایی می‌رسد که رفته رفته از ما  ناامیدترین ملت جهان را می سازد که در کانون برخورد با همه بلاهای طبیعی و غیر طبیعی قرار گرفته.

در حالی که تجربه نشان داده فارغ از ضعفهای همیشگی مسئولان یک کشور در هر جای جهان،  گذر ازیک بحران تا حدی زیادی به آمادگی ذهنی و مدیریت رسانه‌هایی بستگی دارد که تصمیم می‌گیرند غیر از اغراق‌های بیش از اندازه و القای نا امیدی شرایطی برای عبور از حوادث طبیعی و غیر طبیعی فراهم کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    52 0
    اگر خدایی ناکرده این اتفاق در ایران رخ میداد الان هزینه سگ بازی و اروپاگردی چند سال سلبریتی ها از کمکهای مردم در میومد
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      15 4
      زلزله کرمانشاه = هارپ پلاسکو= عدم مدیریت شهری و مشکوک به بمب گزاری سانچی = حمله موشکی چین از فاصله نزدیک سقوط هواپیما و .... کلا ما یک تصادف رانندگی را هم مشکوک میدانیم ذات ما اینطوره چووون سواد رسانه ای خیلی ها ضعیفه و باید مهناز و باران لیدر باشند
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      7 1
      مهناز و ترانه و تهمینه و باران خیلی وقته لیدر شما هستند عزیزم که اگر اینطور نبود هر روز شاهد بیحیایی و لجن پراکنی و بی ابرو کردن مردم و سکوت مرگ امثال شما نبودیم
  • تمشکال IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    35 3
    یک بار توفان کاترینا روی دست ترامپ هزینه می گذارد این بار آتش کالیفرنیا دستان کثیف او را می سوزاند و هزینه سنگین تری به جای می گذارد . آقای ترامپ نه تنها باد آورده را باد می برد بلکه چوب خدا هم صدا ندارد پس مطمئن باش این بادها همیشه وزان است و این چوب ها همیشه سبز !!
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    34 0
    جهت اطلاع آقای پرویزپرستویی خانم مهنازافشار آقای امیرجعفری آقای رضاصادقی آقای علی کریمی آقای حمیدفرخ نژاد ووووووووو
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    5 24
    ما خوبیم امریکاییها مدیریتشون ضعیفه مدیریت ما ایرانو اباد کرده و تا بحرانی پیش میاد یک ساعته رفع میشه
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      32 0
      خوب مسخره كردي اما نگفتي اگر اين اتفاق در ايران مي افتاد چي ميشد و الان چرا آمريكاجونتون نميتونه قضيه رو جمع كنه؟
    • مسعود IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      0 0
      مگه بعد از یکسال زلزله کرمانشاه مردم اونجا سامون گرفتن ؟ اصلا مگه مردم عادی ایران به زندگیشون میرسن ؟ اگه سیاستمداران ما به فکرمون بودن که الان نصف مردم ایران سبد کالا نمیگرفتن !!!!
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    24 1
    در آمریکا رسانه ها موظف هستند نقاط مثبت را بولد کنند و نقاط منفی را یا سانسور کنند و یا در حاشیه پوشش دهند. در ایران وضعیت کاملا بر عکس است.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    23 0
    بسیار بسیار عالی نوشتی مشرق جان . دقیقا همینطوره . مردم کشورهای دیگر ، با بلایا و مصائب سعی می کنند با وقار و متانت و بردباری برخورد کنند ولی نمی دانم این چه مُد و جریانی است که در بین ما ایرانیها راه افتاده که هر حادثه یا اتفاقی را به شدید ترین و هیجانی ترین و افسارگسیخته ترین شکل ممکن ، عکس العمل نشان می دهیم !
  • حمید IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    32 0
    اگر ایران بود میگفتن چون مرگ بر امریکا میگیم این بلا سرمون اومده...حالا چی
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 0
      الان میگیم چون مرگ بر آمریکا گفتیم اینطوری شد دیگه :))))))
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    22 0
    اگر در ایران اتفاق می افتاد: 1. بنگاه سخن پاکنی ملکه دوزاری انگلیس روزی 4-5 برنامه تفسیری اجرا می کرد. مصاحبه با متخصصان آتش سوزی، تاثیر تحریم وسایل آتش نشانی، بررسی احتمال وقوع آتش سوزی ناشی از نارضایتی جامعه، مدیریت ضعیف کل نظام و ... 2. ربع پهلوی و منافقین بیانیه صادر می کردند؛ 3. سلبریتی ها ژست جنگل ستایانه می گرفتند و فریاد واحسرتا سر می دادند بدون اینکه یک سلط آب روی آتیش بریزند؛ 4. بقیه شبکه های دیگر هم مسئله را ناشی از بحران درونی نظام قلمداد می کردند و نتیجه تحریم ها می دانستند؛ 5. لشگر سایبری جیره خوار سعودی هم شایعه کشتن مخالفان رو ترتیب می دادند و...
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 14
    مطمئنا اینجا 31000کشته به جای میذاشت...
  • سیدمحمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    45 1
    سلام.خدا نصیب نکنه .خیلی وحشتناکه .اینا عذابه .اگر قرار باشه خدا در زمان ظهور اسلحه ها رو از کار بیندازه ودشمن رو نابود کنه این یک راهشه .قوم عاد وثمود ولوط هم با عذاب نابود شدن .الله اکبر یاعلی
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 0
    ایالت کالیفرنیا به ایالتی ضد ترامپ مشهور بود با این اتفاقات ترامپ باید از الکترالها و ارای این ایالت برای دور دوم ریاست جمهوری چشم پوشی بکنه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 0
    آره معلومه که ما خوبیم بدبخت دو سال پیش تو آمریکا توفان اومد هنوز هم خیلی هاشون گوشه خیابون می خوابن
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 0
    قابل توجه چهارتا اوباش و جیره خور آمریکا که این چهارتا درخت ما رو هم سوزاندن حالا ببینید تو کشور اربابتون شهر پشت شهر داره می سوزه این به اون در.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    1 2
    اگر ایران هم به اندازه آمریکا اراضی جنگلی و بیشه زارهای انبوه داشت قطعا بیشتر آتش‌سوزی میشد مثل آتش سوزی های اخیر هورالعظیم و مکرر جنگل های گلستان
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    0 0
    هرده سال یک زلزله هزاران کشته وخرابی درپی داره. اینکه امارها داده نشه دردی دوانمی کنه
  • DE ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    3 0
    اگر آتش‌سوزی کالیفرنیا در ایران اتفاق می‌افتاد! سریعا خاموشش میکردیم با همون آب آشامیدنی که بعد از فروپاشی کل تحریمها دریک روز و بالمره در ایران سیل راه انداخت.
  • ناشناس IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    3 0
    باور کنید این بلا به خاطر کارهای ظالمانه حاکمان ان کشور برسر آنها آمده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس