کد خبر 910511
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
حسین شریعتمداری نمایه

اکنون جای این سؤال است که آیا اظهارات نسنجیده جنابعالی متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به پولشویی برای تامین مالی تروریست‌ها نیست؟

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان « آقای ظریف متوجه هستید که... ؟!» به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با یکی از پایگاههای خبری در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF  اشاره کرد و در انتقاد از سخنان محمد جواد ظریف در این مصاحبه نوشت:

 آقای ظریف در مصاحبه با یک سایت خبری و در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF گفت: پولشویی در کشور ما یک واقعیت است و کسانی که هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌کنند به راحتی ده‌ها میلیارد هم برای مخالفت با پولشویی هزینه می‌کنند! ایشان در بخش دیگری از مصاحبه خود بدون آنکه از هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی نام ببرد ادعا کرد که آنها فقط در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی کرده‌اند! اظهارات آقای ظریف بلافاصله با عنوان «در ایران پولشویی گسترده انجام می‌شود»! به تیتر اول خبرگزاری‌های آمریکایی و اروپایی و سایت‌های خبری ضدانقلاب تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

میزان اثرگذاری FATF بر روابط بانکی بین‌المللی

درباره اظهارات دیروز آقای ظریف ‌اشاره به چند نکته و مطالبه پاسخ ایشان ضروری است؛


۱- جناب ظریف! چرا دقیقا هنگامی که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در کشورمان یقه چاک می‌دهند و فشار می‌آورند، جنابعالی ایران اسلامی را به پولشویی گسترده متهم می‌کنید؟! جنابعالی در حالی که آمریکا اصرار داشت با ترساندن ملت از سایه جنگ اهداف خود را به ایران تحمیل کند، فرموده بودید آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام تاسیسات نظامی ما را نابود کند! و با این اظهارنظر خود، آن‌هم از جایگاه وزیر امور خارجه به کمک آمریکا در تهدید نظامی علیه مردم وطنتان رفته بودید و نمونه‌های دیگری از این دست که تاکنون از جانب شما بی‌پاسخ مانده است!

۲- فرموده‌اید در ایران هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌شود و کسانی یا کسی در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی کرده است! خب! چرا این پولشویان - به قول خودتان- صدها هزار میلیاردی را به مردم و مخصوصا به مراجع قضایی معرفی نمی‌کنید؟! اگر ادعایتان واقعیت دارد، خودداری شما از معرفی آنان خیانت به ملت و نظام و همدستی با پولشویان است! نیست؟! 

۳- ممکن است بفرمایید که خودداری شما از معرفی کلان‌پولشویان به علت ترس از آنهاست! در این صورت وقتی جنابعالی از پولشویان در داخل کشور می‌ترسید چه تضمینی هست که در انجام ماموریت خود در وزارت خارجه از کمترین تهدید دشمنان وحشت نکنید و منافع ملت و کشورتان را در پی این وحشت و ترس، بر باد ندهید؟!

۴- این چه دولتی است که در سیستم بانکی آن هزاران میلیارد پولشویی صورت می‌پذیرد و این سیستم بانکی توان کشف آن را ندارد و برای مقابله با آن باید به بیگانگان متوسل شود (پذیرش FATF)! آیا این اظهارنظر جنابعالی تخریب دولت و اعتراف به ناکارآمدی آن نیست؟! دولتی که خود یکی از اعضای اصلی آن هستید؟! 

۵- آقای رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده است که همه توان دولت را برای مقابله با مفسدان اقتصادی که پولشویی یکی از مصادیق آن است به کار می‌گیرد. آیا به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید که عوامل هزاران میلیارد پولشویی را به ایشان معرفی نمی‌کنید؟! اگر به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید در کابینه ایشان چه می‌کنید و اگر اعتماد دارید چرا پولشویان را معرفی نمی‌کنید؟!

۶- از چهار لایحه FATF، لایحه موسوم به مقابله با تامین مالی تروریسم CFT  که اصلی‌ترین آنهاست از سوی شورای نگهبان رد شده است. همان لایحه‌ای که جنابعالی اصرار فراوانی بر تصویب آن داشتید. اکنون جای این سؤال است که آیا اظهارات نسنجیده جنابعالی متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به پولشویی برای تامین مالی تروریست‌ها نیست؟! یعنی دقیقا همان که آمریکا و اسرائیل و اروپا همه‌روزه ایران اسلامی را به آن متهم می‌کنند! بیهوده نیست که اظهارات جنابعالی بلافاصله به تیتر اول رسانه‌های دشمن تبدیل شده و برایتان کف و سوت می‌زنند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    34 4
    خدا حفظت کنه حاج حسین
    • ايراني IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      12 0
      آقای ظریف متوجه هستید ... ؟! .................. ............... ............ نه
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      7 0
      آقای ظریف باید در اولین فرصت مدارک خود را دال بر وجود پولشویی آن هم به صورت گسترده به سازمان بازرسی کل کشور ارائه نماید در غیر این صورت باید به خاطر متهم نمودن ایران به پولشویی گسترده محاکمه و مورد سوال قرار گیرد. مردم مسائل داخلی خودشون رو خودشون حل می کنند این آقا رفته به همسایه ها میگه اون هم همسایه هایی که میخوان سر به تن ما نباشه و دنبال بهانه می گردن. احتمالا آمریکا دنبال بهانه میگشته پیدا نمیکرده ظریف گفته چند تا بهانه بدیم دستش تا مشغول باشه. واقعا که صد رحمت به ابوموسی اشعری که در زمان خودش خیلی بهتر از این عمل کرد.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    22 1
    در حالت بسیار خوشبینانه معنی حرفهای ظریف این است که ما خودمان توان برخورد با فساد را نداریم. آمریکای بزرگ لطف کند و بر ما منت بگذارد و فساد در ایران را ریشه کن کند!
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    24 2
    من اصولگرا نیستم ولی خدایی حرف حق رو باید شنید آفرین بر آقای شریعتمداری
  • جانباز CA ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    26 1
    آفرین بر حاج حسین شریعتمداری که مثل همیشه با دلایل مستند و متقن ، نسبت به روشن شدن مسائل خیانت و خیانت پیشگی آشکار ،موضع دلسوزانه گرفته اند...
  • ج IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    21 1
    باور کنیدبعضی موقع آدم احساس می کنه وزیرخارجه آمریکا این حرفهارازده
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    11 1
    توان کشف فساد هست . قدرت برخورد با عاملان فساد نیست.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 29
    چرت پرت گفته کیهان
  • احمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    24 1
    ظریف برای آمریکاست ولی برای ما گردن کلفته
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 3
    ظریف زنگ تفریح استکبار جهانی است!
  • سجاد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    11 1
    جرم کسیکه که علیه امنیت ملی حرف میزنه و چنین بازتاب داره چیه؟ وزیر و وکیل بودن، مصونیت قضایی میاره؟
  • سجاد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    7 1
    جرم کسیکه که علیه امنیت ملی حرف میزنه و چنین بازتاب داره چیه؟ وزیر و وکیل بودن، مصونیت قضایی میاره؟
  • GB ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    5 15
    نه اقای ظزیف متوجه نیست . ففط شما متوجهید که در همه زمینه ها اظهارنظر میکنید . راستی گفته بودید امریکا از برجام خارج نمیشه ولی شد . گفته بودید ایران تحریم بشه نفت میشه بشکه ای 200 دلار . دیگه چخبر ؟
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      17 0
      خبر اینکه شما زیر پرچم بیگانه نظر میزاری ،معلومه چقدر غیرت ملی داری وحرفت حقه !
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      0 0
      از پرچمت معلومه کی هستیو کجات میسوزه. کسی نظر نداد. فقط چندتا سوال ساده است؟ چرا ترسیدین؟
  • DE ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 0
    بالاخره یک روزی جمهوری اسلامی ایران مجبور خواهد شد کسانیکه در خارج تحصیل کرده اند را از کل سیاست خود بیرون بیندازد مخصوصا از وزارت امور خارجه.آقای ظریف گیج تر و منگ تر از آنست که بفهمد چه میگوید و گفته اش چقدر آبروی ایران را میبرد.او اگر ساکت باشد و فقط خودکار پرت کند بسیار مفید تر است.به جان جان کریه باور کن.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    16 1
    «جناب ظریف! چرا دقیقا هنگامی که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در کشورمان یقه چاک می‌دهند و فشار می‌آورند، جنابعالی ایران اسلامی را به پولشویی گسترده متهم می‌کنید؟!» ... به همون دلیلی که درست وسط مذاکرات هسته ای، رییسش گفت: «خزانه کشور خالیه»!
  • AU ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    13 1
    امیدوارم اینا یادمون بمونه و دست از هیجان و تعصب و سطحی نگری در کلیه انتخابات ها برداریم. این دولت و مجلس و شورای شهر را که فقط به منافع شخصی و جناحی و باقی ماندن در قدرت فکر می کنند را خودمان سر کار آوردیم. چون نیک نظر کرد و پر خویش در او دید گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست.
  • مصطفي IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    11 0
    حرف حساب جواب نداره . واقعا چرا تا الان اصلاح طلبان که داعيه دار مبارزه با فساد هستند سکوت کرده اند.
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    12 0
    باور کردن اینکه این دولت جاهلانه عمل می کنه واقعا سخته، در برخی موارد باید مطمئن بود که جز قصد و غرض در کار نیست.
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    12 0
    وزیر در رویای غرب.
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    13 0
    عاقبت وزیر یهویی همین است.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    0 14
    خفه
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    18 0
    ملت که از افتاااااااااااااااااااااب تابان برجام فقط افتاب پرستان رنگ عوض کنش را دیدند. حالا مردم برقصند و برقصانند که امد بهار جانانشان
  • عباس IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    10 0
    منظورش داداش فریدون و داداش مهدی بوده
  • سرباز IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 0
    احسنت/كيه كه بفهمه....
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    6 0
    متاسفانه برای رسیدن به هدفشان از هر ابزار و وسیله ای استفاده میکنند و اصلا به فکر منافع ملی نیستند.آقای ظریف چرا باید در حالی که در جنگ همه جانبه اقتصادی و رسانه ای و غیره با دشمن هستیم اطلاعات اقتصادی کشور را به دشمن بدهیم؟؟؟؟؟در ازای دریافت چه چیزی باید اینگونه به دشمن امتیاز بدهیم؟؟؟مگر نه اینکه تعهدات برجامی را تمام و کمال انجام دایم در ازای وعده های نسیه دشمن؟؟؟!!!!!!!!!!!!!تا کی باید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم تا وقتی که مملکت نابود شود و مثل کشورهای جنگ زده اطرافمان شویم؟؟؟؟!!!!!چرا به عنوان وزیر خارجه ایران در راستای منافع ایران عمل نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا همش برای دشمن کار میکنید شما وزیر خارجه ایران هستید یا اروپا و یا امریکا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لعنت به همه ی کسانی که شیطان بزرگ را کدخدا میپندارند و خود و کشور خود را کوچک و ضعیف میپندارند و هیچ ایمانی به ظرفیت های داخلی کشور ندارند.بر آن باش پیوسته تا میهنت /سرافراز گردد بر دشمنت
  • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    18 2
    ظریف قاجاری ترین وزیر امور خارجه ایران از دوران احمدشاه قاجار تا کنون!!!!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    18 1
    زنده باد استاد شریعتمداری
  • محمدی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    11 0
    آقای ظریف در مصاحبه با یک سایت خبری و در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF گفت: پولشویی در کشور ما یک واقعیت است و کسانی که هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌کنند به راحتی ده‌ها میلیارد هم برای مخالفت با پولشویی هزینه می‌کنند! ایا نباید مدعی العموم از حیثیت مردم و نظام علیه ظریف شکایت کند/
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    10 1
    معلوم نیست این ظریف وزیر خارجه ی ایرانه یا وزیر خارجه امریکا
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 0
    کسی شک داشته باشه که این ظریف دنبال منافع ملی نیست واقعا جای تاسف داره اقای ظریف لطفا کمتر دنبال منافع امریکا باشید،ممنون
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 0
    حاج حسین جان اگه این متوجه نیست پس چه کسی متوجه هست؟!! اف ای اف تی که تصویب نشد اینها اون روی سگی شون داره بالا میزنه!
  • حسین IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    5 18
    اقای شریعت مدار شما وکیلی؟؟؟ قاضی هستی؟؟؟ چیکاره ای ای که تو همه زمینه ها تخصص داری و دخالت میکنی درکل هم به سمت یه جهت غش میکنی؟
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 1
      تو نخوان ما مطالب سردار قلم را با جان و دل می خوانیم و حمایت می کنیم
    • سرباز IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      0 0
      مشدی انتظار داری به ظریف بگه به به؟
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    11 0
    خاک بر سر خائنان و درود بر حاج حسین شریعتمداری با این قلم و این هم منطق و استدلال.
  • مرتضیsk IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    1 1
    انشاالله اینبارهم ظریف از روی وطن دوستی صحبتی نمودن
  • US ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    1 0
    نمیدونم چرا این حرف را زد . شاید چیز خورش کردند و اگرنه هیچ کس گرای تحریم را به دشمن مسلحش نمیدهد
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    1 0
    متاسفانه دوباره ظریف هم در گفته های دیپلماتیک نکات ظریف را رعایت نکرد که نکرد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس