روزنامه

ادعای روزنامه اصلاحات در حالی است که خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه در سال ۸۸ نقش هیزم کشی برای آشوب و نا امنی را در خدمت نقشه براندازی اسلام و جمهوری اسلامی به نیابت از آمریکا و انجام داد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آقای ظریف! چرا رسانه‌های حامی تحریم برای شما سوت و کف می‌زنند؟!

ادعاهای بی‌اساس و بدون مدرک ظریف درباره پولشویی در ایران، رسانه‌های حامی تحریم را به وجد آورد.

بر همین اساس، سایت ضدانقلاب «دوویچه وله فارسی»-رسانه رسمی دولت آلمان- در مطلبی با عنوان «واکنش شدید تندروها به اظهارات ظریف درباره پولشویی در ایران» نوشت:

«اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر خارجه درباره "واقعیت" پولشویی گسترده در ایران با واکنش شدید تندروها و برخی نمایندگان اصولگرای مجلس، مواجه شده است».

این رسانه حامی تحریم در ادامه نوشت:

«تصویب لوایح مرتبط با سازمان میان‌دولتی "گروه ویژه اقدام مالی" موسوم به لوایح چهارگانه، نه تنها یکی از شروط این گروه برای خروج کامل ایران از "فهرست سیاه" خود است، بلکه اتحادیه اروپا نیز اجرایی شدن لوایح مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در ایران را از الزامات همکاری با جمهوری اسلامی برای نجات برجام عنوان کرده است.»

سایت ضدانقلاب «بی بی سی فارسی» نیز در گزارشی با عنوان

«ظریف: پولشویی گسترده در جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت است» نوشت: «محمدجواد، ظریف وزیر امور خارجه ایران، گفته است که پولشویی گسترده در این کشور یک واقعیت است و هشدار داده که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود "منافع اقتصادی" افراد است.»

سایت ضدانقلاب «زیتون» نیز در گزارشی با عنوان «محمدجواد ظریف تأیید کرد: پولشویی گسترده در جمهوری اسلامی» نوشت:

«محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه٬ «فضاسازی‌ها» علیه لوایح مرتبط با پول‌شویی در ایران را به دلیل «منافع اقتصادی ده‌ها هزار میلیارد تومانی» برخی افراد دانست».

سایت ضدانقلاب «ایران وایر» نیز در گزارشی نوشت: «سخنان "محمدجواد ظریف" درباره پول شویی گسترده در ایران با واکنش تند رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه رو شده است...او با تاکید بر این که برخی اشخاص که در ایران هزاران میلیارد تومان پول شویی می‌کنند، پشت پرده مخالفت‌ها و فضاسازی علیه لوایح مبارزه با پول شویی هستند، گفته است این افراد در یک مورد ۳۰ هزار میلیارد تومان پول شویی کرده‌اند».

این رسانه‌ها که یکی از کارویژه های اصلی آنها جاده صاف کنی برای تحریم مردم ایران است، از ادعاهای بی‌اساس و بدون مدرک ظریف به وجد آمده و برای او سوت و کف و هورا کشیده‌اند.

این رسانه‌های حامی تحریم، اظهارات ظریف را به عنوان یک «واقعیت»! جا زده و از اینکه یک مقام دولتی، اینچنین ایران را متهم کرده است، به شادمانی پرداخته‌اند.

آقای ظریف باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا رسانه‌های حامی تحریم برای او اینچنین سوت و کف می‌زنند؟!

همزمان با استقبال گسترده رسانه‌های معاند از ادعاهای بی اساس ظریف، روزنامه ایران-ارگان دولت- در گزارشی با عنوان «هجمه سخت به حقیقت ظریف» نوشت: «موج جدید حمله‌ها به محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان شروع شد؛ این بار بر سر اظهارات او درباره پولشویی گسترده در ایران...مخالفان دولت نسبت‌های مختلفی به سخنان او داده‌اند؛ از "آتو به دشمن" گرفته تا "تهمت به نظام".»

نکته قابل توجه همصدایی ارگان دولت با بی بی سی فارسی است، بی بی سی، ادعاهای ظریف را یک واقعیت و ارگان دولت نیز ادعاهای مذکور را یک حقیقت معرفی کرده است!

** خاتمی، فرزند فاضل و دانشور امام است!

روزنامه آرمان در سرمقاله امروز با عنوان «صلاحیت‌شناسی یاران امام ممنوع» نوشت:

«نقش امام خمینی در انقلاب و جایگاه ایشان به گونه‌ای بود که اساساً زاکانی‌ها در بهترین حالت ریزه‌خوار سفره اندیشه‌های امام می‌شدند و به میزانی که از این سفره تبعیت می‌کردند، می‌توانستند اعتبار کسب کنند. این افراد در خیلی از مقاطع حضور نداشتند و ردپایی از آنان در شرایط سخت نظام و انقلاب دیده نمی‌شود. اخیراً آقای علیرضا زاکانی گفته که رئیس دولت اصلاحات، هاشمی، احمدی‌نژاد، روحانی و سیدحسن‌خمینی در مقابل مکتب امام تعریف می‌شوند و آقای لاریجانی نیز در این مکتب لنگ می‌زند. متر و معیار خودش از مکتب امام را ارائه کرده و چهره‌های مهم و تاثیرگذار کشور را در این تقسیم‌بندی در مقابل مکتب امام معرفی کرده است. اینکه خودشان فکر کنند که معیار و شاخص شده‌اند و بر این اساس افرادی را از دایره بیرون می‌کنند، از کسانی بر می‌آید که با اندیشه امام آشنایی ندارند.»

«کسانی مانند رئیس‌دولت اصلاحات فرزندان فاضل و دانشور امام محسوب می‌شوند...در ادوار انتخابات گذشته سخن و نظر رئیس دولت اصلاحات مورد قبول مردم بود و همان هم باعث شد که مردم به لیست اصلاح‌طلبان رأی دهند. طبق کدام منطق ایشان در مکتب امام نیستند؟».

این روزنامه اصلاح طلب، مدعی شده است که خاتمی، فرزند فاضل و دانشور امام است! این ادعا در حالی است که خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه در سال ۸۸ نقش هیزم کشی برای آشوب و نا امنی را در خدمت نقشه براندازی اسلام و جمهوری اسلامی به نیابت از آمریکا و شرکای واشنگتن انجام داد.

فتنه گران در سال ۸۸ با آشوب و تضییع حق الناس، به بهانه دروغ تقلب که تهمت و ظلم به نظام اسلامی بود، حذف اسلام را در دستور کار قرار داده و ضمن پاره کردن تمثال امام خمینی (ره)، به ساحت مقدس امام حسین (ع) جسارت کردند.

فتنه گران با به آشوب کشیدن کشور، گرای تحریم‌های فلج کننده را به دشمن داده و تحسین مقامات رژیم کودک کش اسرائیل را برانگیختند.

** کارنامه شورای شهر تهران قابل دفاع نیست

روزنامه ابتکار در یادداشتی نوشت:

«تردیدی نیست که انتخاب سه شهردار در یک سال، کارنامه‌ای قابل دفاع برای شورای شهر تهران محسوب نمی‌شود... نماینده شورای اسلامی شهر تهران نباید فراموش کنند، کرسی نمایندگی در این شورا چون تیغ دولبه‌ای می‌تواند هر چه تاکنون رشته‌اند، پنبه کرده و حیات سیاسی آن‌ها را به مخاطره بیاندازد... شورای اسلامی شهر تهران و شهردار برآمده از نمایندگان این شورا، تنها در صورتی می‌توانند از این سنگر استفاده کرده و زمینه را برای پیروزی‌های آتی در دیگر ارکان قدرت مهیا کنند که بتوانند به وظایف ذاتی خود عمل کرده و در برابر انتقادهای احتمالی پاسخی قانع‌کننده، مبتنی بر حقیقت و قابل دفاع داشته باشند».

گفتنی است اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیروز برای سومین بار طی فعالیت ۱۵ ماهه خود برای تهران شهردار انتخاب کردند.

شاید بتوان برجسته‌ترین اقدام اعضای این دوره شورای شهر تهران را انتخاب سه شهردار به فاصله چند ماه یکبار ذکر کرد.

نباید فراموش کرد؛ کارنامه قابل قبولی که از دوران ۱۲ ساله قالیباف در شهرداری تهران به جای ماند و طی آن مردم تهران هر چند روز یک‌بار شاهد افتتاح پروژه‌ها، ساخت و توسعه قابل توجه خطوط و ایستگاه‌های مترو، بزرگراه‌ها و... و خدمات رسانی تازه در حوزه شهری بودند در شرایطی رقم خورد که در بخش زیادی از آن دولت‌های ناهمسو با شهرداری در رأس کار بودند، حال که شورای اصلاح‌طلب و شهردار مطلوبشان دولتی همسو با خود را شاهد هستند قطعاً توقع مردم بسیار بیشتر از گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    70 37
    خاتمی باغی بر انقلاب است و بین رهبر کبیر انقلاب امام خمینی ره و او هیچ سنخیتی نیست و این را باید بدانند که بچه ها انقلاب به هیچ قیمتی به هیچ قیمتی نخواهند گذاشت انقلاب به دست انان بیفتند .
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      13 4
      ظریف نایب است .
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      7 0
      طبق نقل قولهای معتبر از اشخاص صاحب نام در انقلاب خاتمی را حتی پدرش مرحوم آیت الله خاتمی قبول نداست و او را شخصیتی با ویژه گیهای فرنگی مآبی و لیبرالیستی میدانسته که در عمل هم چیزی غیر ازن از خاتمی دیده نشد ! از طنز های تلخ روزگار پس از عروج ملکوتی امام راحل (ره ) این است که حسن خمینی اشبه الناس میشود و خاتمی فرزند فاضل !!
    • سید IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      5 0
      روزی نامه آفتاب یزد که دفعتاً به یاد اندیشه های امام خمینی افتاده است خوب است که در باره رأی امام درباره آقای منتظری اعلام موضع کرده و نسبت به کسانی که پس از فوت امام در پی حمایت از منتظری برآمدند نظرش را اعلام کند که یکی از این افراد همین خاتمی فاضل و فضول است! اگر این جریده جرأتش را دارد و جر نمی زند! گوشه رینگ!!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    66 13
    خاتمی لعنه الله کیست؟ همان خاتمی که در برنامه ای زیرکانه و مدون هم منابع آب ایران را نابود کرد و هم مسکن سازی را متوقف کرد و هم ایران را به بزرگترین وارد کننده بنزین تبدیل کرد و هم رشد جمعیت را با تلاش پیگیر بشدت کاست و هم فساد و تباهی و ابتذال را بین جوانان ایران اشاعه داد. نساجی ایران را نابود کرد و در ازای همه اینها ایران را تا خرخره زیر بار قرضهای صندوق بین المللی پول درآورد و با آن قرضها رشد اقتصادی مصنوعی درست کرد. اما باز قیمت دلار را از 450 به 904 تومان رساند. همان کسی که به اسم اصلاح آمد ولی همه مدیران فاسد دوره هاشمی را ابقا کرد. همان خاتمی از شهریور 75 تبلیغات ریاست جمهوریش را علنا شروع کرد و احدی هم متعرضش نشد! همان کسی که با دروغ بنویسید خاتمی بخوانید ناطق مردم را تحریک به رای دادن به او کردند. همان کسی که دادگاه کرباسچی - که ظاهرا جرایمش همه مربوط دوره هاشمی بود- را به بحران ملی تبدیل کرد و تا توانست در دادگاه اخلال کرد تا جایی که قاضی پرونده عوض شد و هیچ کس هم نپرسید تو چرا از دادگاه کرباسچی می ترسی وقتی جرایم او مال دوره هاشمی است و به تو ربطی ندارد؟ همان کسی که فاجعه فتنه 18 تیر را رقم زد. همان 18 تیری که با سخنرانی انقلابی همین حسن روحانی در 23 تیر ختم شد. همان خاتمی که تقلب بزرگ انتخابات مجلس ششم را رقم زد! همان انتخاباتی که همین هاشمی بعد از بازشماری تنها یک سوم صندوقهای تهران از رتبه سی ام به رتبه بیستم بالا آمد!! همان انتخاباتی که رای کاندیداها به خودشان هم شمارش شد! همان انتخاباتی که صندوقهای تهرانش در بیابانهای ورامین پیدا شد. همان انتخاباتی که بعد از ابطالش در خلخال حامیان خاتمی مساجد و پایگاههای بسج را غارت کرده و به آتش کشیدند. همان خاتمی پررو و مدعی تحمل مخالف و آزادی بیان که حاضر به شرکت در مناظرات انتخاباتی سال 80نشد و با وجود تقاضای مستقیم دو نفر از رقبایش برای مناظره حتی زحمت جواب دادن به آنها را نداد. همان کسی که حتی تحمل انتقاد دانشجویان هم مسلک خود را نکرد و آنها را تهدید کرد از سالن بیرون می کند. همان عامل کرسنت و وارد کننده سانتیریفوژ آلوده..
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    45 10
    یکی از کارویژه های اصلی آنها جاده صاف کنی برای تحریم مردم ایران است
  • مقصود IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    26 5
    بی بی سی، ادعاهای ظریف را یک واقعیت و ارگان دولت نیز ادعاهای مذکور را یک حقیقت معرفی کرده است!
  • حی US ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    69 10
    این دولت زیاد گل به خودی می زند زیرا زمان بندی آنها برای تسلیم کشور به تاخیر افتاده است . وقتی روحانی منزلت رییس جمهور را اینقدر پایین آورده که حتی بد تر ازبنی صدر شده است اینها حق دارند نگران آینده شوند .زیرا باپایان دولت بی تدبیر باید جوابگو باشند .دیگر امکان زیر میز زدن ندارند .
  • مقصود IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    32 11
    /// کسانی مانند رئیس‌دولت اصلاحات فرزندان فاضل و دانشور امام محسوب می‌شوند؟؟؟؟؟؟؟/// امام موافق بی بندو باری بود؟ امام موافق کشف حجاب بود؟ امام موافق تسلیم بود؟ امام موافق دزدی و باندبازی بود؟ اما اهل معامله بود؟ ...
  • حی روزگار IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    34 0
    ردیدی نیست که انتخاب سه شهردار در یک سال، کارنامه‌ای قابل دفاع برای شورای شهر تهران محسوب نمی‌شود
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    5 46
    چقدر پررو و بی حیایی مشرق. حالم از این خبرای تفرقه افکنانه و یکجانبه نگرت بهم میخوره.
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      6 0
      ما هم حالمون از خاتمی و اذناب امریکا در کشور در هر جایگاهی به هم می خوره
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    26 1
    سران فتنه باید اعدام بشن
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    12 1
    سران فتنه نه سگان فتنه
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    23 1
    خاتمی هیچ نسبتی با امام ندارد
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    5 47
    درود بر خاتمی
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      4 1
      اینم اگر نگی چی داری بگی
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      12 1
      مرگ بر خاتمی مرگ بر فتنه گر
  • سید حسن IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    2 7
    فقط میتونم بگم خیییییییلی احمقی مشرق
    • زهرا IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      3 0
      افسادطلبان فقط بلدند ناسزا بگویند چون چیزی برای گفتن ندارند
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    6 0
    افرین مشرق
  • لشکری IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    2 17
    خاتمی عزیز فاضل و دانشور امام محسوب می‌شود...در ادوار انتخابات گذشته سخن و نظر رئیس دولت اصلاحات مورد قبول مردم بود و همان هم باعث شد که مردم به لیست اصلاح‌طلبان رأی دهند. طبق کدام منطق ایشان در مکتب امام نیستند؟خاتمی هنوز محبوب قلوب مردم ایران هست وخواهدبود.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      5 0
      اولا با کدام منطق هر کس مورد علاقه مردم باشد در خط امام است؟ ثانیا طرفداران خاتمی خودشان در مورد امام خمینی چه می گویند؟ فکر کرده اید نمی دانیم؟ ثالثا خاتمی حتی محبوبیت هم ندارد. آنکه محبوبیت دارد بی بی سی است. فکر کرده اید اگر لیستهای خاتمی با لیست مورد حمایت بی بی سی فرق داشت کدام رای می آورد؟ خاتمی مجبور است با بی بی سی همراهی کند تا خود را محبوب نشان دهد.
  • فرشاد IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    6 0
    کسی که توسط پدرش به امام گفته میشود که به محمد من کار فرهنگی ندهد که ایشان علقه مند فلسفه غرب است چطور می شود بشود شاگرد دانشور امام در اصل باید گفت .............
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    5 1
    لعن علی عدوک یاحسین خاتمی وکروبی ومیر حسین
  • محمد IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    5 0
    سلام درسال 1360 معلم بودم درروستایی به نام رکین. دوست معلمی داشتم به نام حسن کارگر که درسال 1363 به شهادت رسید. درهمان سال 1360 براثر مشکلات انقلاب دردفتر مدرسه که منزلمان هم محسوب می شد بحث هم می کردیم. یک روز بحث به جای باریکی کشید . بحث بود که محمد منتظری را امام تایید کرد وپدرش اورارد کرده بود. خدارحمت کند حسن کارگر را اوگفت محمد جان ما دراین روستا اطلاعات دست سوم به دستمان می رسد ولی آنچه من بدست آورده ام وای به حال انقلا ب از دست (خط 3 ) گفتم خط3 دیگر کیست گفت خط 3 یعنی خطی که آخوند لیبرال شود ویا روشنفکر غربی آخوند شود.برخی از این آخوندها که لیبرال شوند برمملکت حاکم خواهند شد آن وقت خودشان را از امام هم بالاتر می دانند. گفتم مثلا چه کسی گفت نمی دانم . ولی شایدهمین موسوی خوئینی ها همین ... . همین ... پرخاش کردم که بابا خوئینی ها که نماینده امام در مبحث لاله جاسوسی است . گفت این ها برای فردای خود برنامه ریزی می کنند. امروزه خط 3 را بهتر شناختیم . خدا شهید حسن کارگر را بیامرزد. که تازه می گفت : ما بدستمان خبر دست اول نمی رسد. اگر خبر دست اول می رسید چه پیش بینی هایی می کرد؟
  • حسین IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    3 1
    آیت الله منتظری که رهبر فقید انقلاب خود را در وی خلاصه میدیدند نه یکبار، نه دوبار بلکه چندین بار. باز هم وقتی منافع اسلام و انقلاب در میان آمد با وی چنان رفتاری را داشتند. خاتمی که جای خود دارد با این همه ایرادات آشکار و نهان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس