منچسترسیتی

سرخیو آگوئرو به رکورد ۸ گل زده در دربی منچستر رسید.

به گزارش مشرق، در حساس ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس شب گذشته منچسترسیتی موفق شد با نتیجه ۳-۱ از سد منچستریونایتد بگذرد و جایگاه خود را در صدر جدول از لیورپول بازپس گیرد.

گل دوم این مسابقه را در دقیقه ۴۸ سرخیو آگوئرو روی پاس ریاض ماهرز وارد دروازه داوید ده‌خیا کرد تا با یکی از اسطوره های فوتبال انگلیس برابری کند.

این گل، هشتمین گل لیگ برتری آگوئرو در دربی های منچستر بود تا او در این زمینه با برترین گلزن تاریخ دربی منچستر در لیگ برتر یعنی وین رونی برابری کند. به این ترتیب او با زدن تنها یک گل دیگر می‌تواند به بهترین گلزن تاریخ این دربی در لیگ برتر تبدیل شود. 

آگوئرو اولین گل خود را در این دربی در اکتبر ۲۰۱۱ و در جریان پیروزی تاریخی ۶-۱ سیتی مقابل یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد به ثمر رساند. افزون بر این ۸ گل، آگوئرو یک گل هم در دیدار دو تیم در دور سوم جام حذفی فصل ۱۲-۲۰۱۱ به ثمر رسانده تا او را با مجموع ۹ گل در کنار بابی چارلتون به چهارمین گلزن برتر تاریخ این دربی تبدیل کند. 

وین رونی با ۱۱ گل در مجموع بهترین گلزن این دربی (با احتساب تمامی رقابت هاست) و جو هایس و فرانسیس لی، دو بازیکن سابق منچسترسیتی با ۱۰ گل در رده بعدی حضور دارند.

آگوئرو در حالی ۸ گل در لیگ برتر در مقابل منچستریونایتد به ثمر رسانده که تنها در مقابل دو تیم دیگر لیگ برتری موفق به زدن گل های بیشتری شده است. در حقیقت یونایتد بعد از نیوکاسل (۱۴) و تاتنهام (۱۰)، سومین تیم مورد علاقه آگوئرو در لیگ برتر بوده است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس