کد خبر 909974
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
گواردیولا

سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی دلیل استفاده دوباره از روبان زردی که قبلاً برایش دردسرساز شده بود را توضیح داد.

به گزارش مشرق، کنفرانس خبری پیش از دربی شهر منچستر، فرصت خوبی شد تا پپ گواردیولا دوباره درباره روبان زردی که روی لباس خود می‌چسباند، توضیح دهد. اینکه این روبان یک نشان سیاسی بود و در حمایت از زندانیان سیاسی دستیگر شده به خاطر شرکت در کمپین‌های استقلال‌طلبی ایالت کاتالونیا، برای خیلی‌ها مشخص بود، اما گواردیولا هرگز صریحاً عقایدش را درباره این موضوع به شیوه‌ای که شب گذشته (شنبه) در کنفرانس ابراز کرد، بروز نداده بود.

گواردیولا که هشت ماه پیش به خاطر استفاده از این روبان حتی جریمه و توبیخ هم شده بود، شب گذشته دوباره با این روبان مقابل اصحاب رسانه ظاهر شد و درباره‌اش گفت: به من اجازه نمی‌دهند که در طول مسابقات از این روبان استفاده کنم و این را می‌دانم. چیزی که مرا ناراحت می‌کند این است که هنوز عده‌ای از مردم بعد از یکسال هنوز در زندان هستند و به چیزی متهم هستند که انجامش نداده‌اند. اگر آنها مستحق بودن در زندان هستند، من هم می‌توانستم زندانی باشم. یکسری افراد ناعادلانه به زندان افتاده‌اند و الان یک سال است که آنجا حبس هستند. آنها افرادی سیاسی نیستند و تنها جرم‌شان ابراز عقیده‌شان بوده است. به همین دلیل من با این روبان به آنها کمک می‌کنم.

گواردیولا ادامه داد: بعدها اتحادیه فوتبال مرا به خاطر استفاده از آن روبان مجازات کرد و من هم آن را پذیرفتم، اما من می‌توانم در کنفرانس خبری از این روبان استفاده کنم و به همین دلیل هم آن را می‌زنم. من دوست دارم که اگر روزی چنین اتفاقی برای من هم رخ داد و ناعادلانه به زندان افتادم هم بقیه به من کمک کنند. من همیشه این روبان را می‌زنم، مگر اینکه فراموش کنم یا آن را جا بگذارم.

دربی شهر منچستر امشب از ساعت 20 به وقت تهران در ورزشگاه اتحاد برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس