رادیو

سردار نقدی افزود: سردار نقدی حاکمیت انسان‌های بی سواد، خدعه گر، هرزه و جنایتکار بر ملت ایران را لکه های ننگی برشمرد که باید توسط انقلاب پاک شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - دکتر شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب با بیان اینکه رادیو انقلاب در راستای وحدت و همدلی ملت می‌تواند، روشنگر راه آینده باشد تصریح کرد:این رادیو با یادآوری نقاط قوت و تبیین آینده می‌تواند در یشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت صدا دکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی در آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب امروز یکشنبه  با حضور مسئولان و خانواده های شهدا در ساختمان شهدای رادیو راه اندازی شده بود ،در سخنانی با تجلیل از مدیران رادیو اظهار کرد: خانواده رادیو با همه سختی ها و مشکلات از هر طرح جدیدی استقبال کرده است و با نگاهی مشفقانه و مسئولیت پذیر با مسایل برخورد می کند.


وی ادامه داد: رادیو انقلاب هم محصول دیگری از همین خانواده است که رادیویی ها با جدیت برای این حوزه برنامه ریزی کردند و برنامه هایی تدارک دیدند.  
دکتر شاه‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش از مردم تشکر کرد که در فعالیتهای  رادیو مشارکت فعالی داشتند و از رادیو محرم، اربعین و فصلی به خوبی استقبال کردند.
معاون صدابا اشاره به مقاطعی از زندگی فردی و اجتماعی که تصمیم و اقداماتی گرفته می‌شود ، تصریح کرد: پیشرفت ها و اقدامات ارزشمند انقلاب اسلامی  با توجه به برخی تصمیمات گرفته شده است و ما نیاز داریم بعد از مدتی مروری بر گذشته داشته باشیم. ملت بزرگ ایران در چهار دهه پیش تصمیمی گرفت و اقدام بزرگی انجام داد که هدف از امامت امامان هم تشکیل چنین حکومت ها و تحقق آرمانهای دینی بوده است.


وی با بیان اینکه بانگاه به گذشته می توانیم نگاه قوت و سرافرازی خود، همچنین ناکامی‌ها و کاستی هارا پیدا کنیم ، متوجه وضعیت فعلی خود می‌شویم که در کجا ایستاده‌ایم و تکالیف امروز خود را در می‌یابیم ، تصریح کرد:در حال حاضر در مقطعی از تاریخ ایستاده‌ایم که بایستی با توجه به موضوع دستاوردهای انقلاب چشم انداز روشنی را ترسیم کرده و قدر بزرگترین سرمایه اجتماعی که همانا حضور همدلانه مردم است را در یابیم.شاه‌آبادی راه اندازی رادیو انقلاب را فرصتی برای استفاده از چهل سالگی انقلاب دانست و تصریح کرد:بزرگترین آسیبی که می‌تواند کشور را ازپای در آورد، این است که به  یکپارچگی و تصمیم های ملی خلل وارد شود.وی تصریح کرد:  آنچه هدف اصلی رسانه است وفاق ملی با تصمیمات ملی است و توجه به این نکته که ترجیح منفعت شخصی بر منافع ملی آغاز سقوط است.
حمید شاه آبادی افزود: طرح های مختلف تمام شبکه های رادیویی به این سمت و سواست که در دهه پنجم انقلاب بازگردیم به نکات قوت انقلاب که همان تقویت همبستگی و وحدت است‌.


نقص های اجرایی کشور را به پای انقلاب نگذاریم  


سردار  محمد رضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران  در ادامه این مراسم گفت: ممکن است امروز در عرصه های انتخابات، قانونگذاری و اجرایی نقص های باشد که این به انقلاب مربوط نیست و نتیجه تصمیم گیری خودمان است.    
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک حادثه است، حادثه ای عظیم که نقطه عطفی در تاریخ ملت هاست، یک حادثه استثنایی که تمام محاسبات داخلی و خارجی را دگرگون کرد.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران  افزود: انقلاب ایران تمام محاسبات و معادلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دنیا را دگرگون کرد، مناسبات و روابط بین الملل دستخوش تحولات بزرگی شد که همچنان ادامه دارد.
سردار نقدی اظهارکرد: در 40 سالگی انقلاب که خود مثل اصل انقلاب ارزشمند و استثنایی است چون با تمام ارزش های اولیه به چهل سالگی رسیده، دشمنان سعی دارند شیرینی انقلاب را با جنگ روانی و تصویرسازی های غلط به کام مردم تلخ کنند.
وی با ذکر مثال هایی از انقلاب های روسیه، چین، فرانسه، مصر و تونس و عمر کوتاه آنها پس از مرگ رهبران اولین آنها و انقلاب های داخلی از جمله انقلاب مشروطه گفت: به چهل سالگی رسیدن انقلاب بدون تکیه گاه قدرتی بیرونی یک افتخار است.
سردار نقدی افزود: ملت ما بر علیه تمام زشتی های دنیا ایستاد در حالیکه تمام قدرتهای شیطانی دنیا با تمام ظرفیت‌ها برای نابودی آن وارد عمل شدند، اما موفق نشدند، بنابراین عظمت انقلاب با حوادث کوچک امروز کشور قابل ارزیابی نیست و نمی‌ شود بر اساس گرانی یا افزایش و کاهش قیمت ارز و ظهور برخی مفسدان اقتصادی انقلاب را ارزیابی کرد.
وی گفت: یک کار بسیار بزرگ را باید در شان خود ارزیابی کرد، انقلاب اسلامی برکاتی را برای خود و جوامع اسلامی در برداشته که قرنها باید ارزیابی شود، یکی از برکات این انقلاب این است که ملت ایران را از چند سال خفقان و استبداد ستم شاهی نجات داد، چند هزار سال ملت ایران اسیر خفقان و دیکتاتوری فردی بود و با تمام عظمت فرهنگی و جوهر پاک اسیر مستبدان بود. چند هزار سال مبارزه برای آزادی در انقلاب اسلامی به نتیجه رسید.

سردار نقدی حاکمیت انسان‌های بی سواد، خدعه گر، هرزه و جنایتکار بر ملت ایران را لکه های ننگی برشمرد که باید توسط انقلاب پاک شود، خاندان پهلوی خاندان پلشت و کثیفی بودند که به اذعان خود و خاطراتشان قمارباز و گرفتار فسادهای اخلاقی و قاچاق مواد مخدر بودند، انقلاب اسلامی ملت را از چنین سیاهی ها و نکبت هایی نجات داده که لازم است قرن‌ها شکرگزاری کرد، انقلاب به این ملت آزادی داد و این ارزش بزرگ نباید با مسائلی چون گرانی ارزیابی شود.


وی ادامه داد: پهلوی رژیمی بود که حتی شاه آن هم حق رای نداشت و کشور در دست اجانب بود که تصمیماتش از سوی اجانب گرفته می شد، کشوری که بزرگترین صادر کننده نفت جهان بود و چهار برابر امروز صادرات نفت داشت در حالیکه جمعیتی یک سوم امروز داشت امت اکثر جمعیت کشور بی سواد بوده و بیماری های واگیردار رایج بود.
وی افزود: براساس آمار خود رژیم در سال 1357، 70 درصد مردم ایران در روستاها زندگی می‌کردند و روستا جایی بود که آب آشامیدنی، بهداشت و بقیه امکانات را نداشت و حتی از راه ماشین رو هم محروم بود.
سردار نقدی گفت: ممکن است امروز در عرصه های انتخابات، قانونگذاری و اجرایی نقص های باشد که این به انقلاب مربوط نیست و نتیجه تصمیم گیری خودمان است.
وی گفت: در این چهل ساله آزادی انقلاب پا برجا بوده است، نباید اسیر تصویرسازی‌های غلط باشیم چون دشمن سعی دارد از طریق فضای مجازی ما را از یک کشور موفق در حال پیشروی، کشور ناموفق در حال فروپاشی جلوه دهد.


معاون فرهنگی سپاه افزود: در تمام مولفه های قدرت انقلاب اسلامی در این چهل سال بالا آمده و دشمنان اصلی اش سقوط کرده‌اند هرچند سعی دارند با شگردهای عملیات روانی از انقلاب تصویر زشتی بسازند ، امروز جنگ اصلی جنگ رسانه‌هاست حتی ابزار جنگ اقتصادی رسانه و جنگ روانی است، آمریکا امروز اهرم دیگری برای فشار ندارد.


رادیو انقلاب پلی بین مردم و مسئولان علی رضا حبیبی دبیر ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معاونت صدا   و مدیر رادیو انقلاب گفت:  رادیو انقلاب  بر دو محور اساسی افتخار به گذشته و امید به آینده و سرافرازی انقلاب تلاش دارد ضمن معرفی ریشه های انقلاب و تحولاتش تا پیروزی انقلاب بپردازد.


علیرضا حبیبی اظهارکرد: بیان رویدادهای انقلاب پس از ۴ دهه و آستانه ورود به دهه پنجم به معرفی دستاوردها و خدمات صورت گرفته در راستای ارج نهادن به مردم از دیگر کارکردهای این شبکه رادیویی است.وی گفت: این شبکه رادیویی به صورت ۲۴ ساعته زنده در تهران و دیگر نقاط کشور و نیز از طریق اپلیکیشن رادیو به نشانی iranseda.ir و رادیو نماز از طریق تلویزیون از  ۲۰ آبان تا ماه های پایانی سال قابل دسترسی است.


حبیبی گفت: مردم به شکل شهروند مخاطب با ارائه دلنوشته ها، خاطرات، اشعار و ناگفتنی های انقلاب را با زبان با دیگر هموطنان از طریق این شبکه به اشتراک بگذارند.
دبیر ستاد ۴۰ سالگی انقلاب در رادیو افزود: رادیو انقلاب هنچنین پلی بین مردم و مسئولان است که سعی می کنند به تحولات و پیشرفت های کشور در این جنگ نابرابر رسانه ای بپردازند.


وی افزود: این شبکه رادیویی علاوه بر تولید محتواهای گوناگون در زمینه انقلاب به عرضه بسته های صوتی ارائه شده از سوی نهادهای گوناگون نیز می پردازد.
در این آیین از دو جلد کتاب «روز شمار انقلاب و اشارات انقلاب» که با همکاری مرکز پژوهش‌های اسلامی‌صدا و سیما تولید شده،رونمایی شد،. رونمایی از لوح برنامه‌های تولیدی "شنبه‌های انقلاب" با همکاری جنبش ملی پاسداشت انقلاب اسلامی، رونمایی از لوح تولیدات رادیویی شبکه‌های معاونت صدا، رونمایی از تولیدات جدید رادیو انقلاب و رونمایی از  لوح منتخب برنامه‌های مسابقه محور و تقدیر از خانواده های شهید اندرزگو و تهرانی مقدم از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

همچنین  از برنامه‌سازان مسابقه آنونس  عباس پیری از رادیو جوان  با آنونس«انقلاب‌ما»، متین السادات فیروزی از رادیو ایران با «چهل سال همراهی»، پویا الهامی از مرکز اصفهان  با «چهل سال اقتدار» سیده نجمه دیهیمی از مرکز یزد با «ما می‌توانیم»در بخش  بسته‌های کوتاه رادیویی مسعود رشیدی از مرکز یاسوج با «انقلاب ، پیشرفت و آبادانی»، راضیه حسینعلی رادیو ایران با «دستاورد»، سیده ناهید سعادتی از مرکز تبریز با«کار ما – سرمایه ما- کشور ما»  در بخش مینی فیچر مینا نیکا نیک از رادیو تهران با «کاپیتولاسیون»، سعید خلیل نژاد از رادیو جوان با «سمفونی ایران»، محسن خجسته از مرکز خراسان جنوبی با «برگی از تاریخ» در بخش گزارش کمال اخیش از اصفهان با برنامه «اولین حکومت نظامی»، محسن اسفندیاری از همدان با «عزت ملی» و روح الله رفیعی از اصفهان با «من ایرانی نیستم اما انقلابی‌ام» در بخش مستند بهرام نوری از گیلان با «ایستگاه چهلم»، مینا نیکانیک از تهران با مستند«هفده شهریور»، علیرضا محمد نیا از رادیو جوان با «یک مرد یک انقلاب»، مرتضی صداقتگو از رادیو فرهنگ با مستند «انقلاب در سرود اقوام» و مریم تقی زاده از یزد با مستند«هوای تازه» ودر بخش چند رسانه‌ای محمد علی یزدان دوست از مرکز مرکزی بتا موشن گرافی آموزش عالی و آرزو مددی از تهران با فتو کلیپ موسسه رویان تقدیر شد.


ضمن اینکه بر اساس ارزیابی‌های معاونت صدا برنامه «چلستون »با تهیه کنندگی حسن بنایی از  رادیو ایران  ، «گفتاورد»با کارشناس مجری پژمان کریمی از رادیو تهران،«کارنامه» به تهیه کنندگی مرجان قندی از رادیو سلامت،«پرسمان انقلاب» با کارشناس مجری رضا ملایی و اکبر طالبی نیا  از رادیو معارف،«در مسیر انقلاب»با تهیه کنندگی نادر بنی صفار از رادیو گفتگو،«ایران‌ما»با تهیه کنندگی سید مسعود نجات از رادیو ورزش ، «پیام خدمت» با تهیه کنندگی حسین رحمانیاز رادیو پیام و «عصر من» با تهیه کنندگی مهدی شاهرضایی از رادیو جوان شایسته تقدیر شدند.
قابل ذکر است  این مراسم که به همت روابط عمومی معاونت صدا و همکاری اداره کل مالی و اداری و فنی معاونت صدا برگزارشد،  به طور همزمان از رادیو انقلاب و گزیده‌هایی از آن از رادیو ایران، جوان، فرهنگ و پیام پخش شد.رادیو انقلاب با شعار « طنین صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی» از 20 آبان به مدت 4 ماه با موج FM95.5  مگاهرتز به صورت شبانه‌روز قابل دریافت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 1
    چیزی نگم بهتره
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 2
    بلی برای شماها شیرین بود برای ما که غصه شهدا مفقودان و جانبازان ووضع نابسامان مملکت رو می بینیم غیر از نارحتی و غم چیزی نداشته .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس