اخبارویژه

رئیس صدا و سیما در مورد اینکه می‌گویند صدا و سیما افت کرده گفت: در حال حاضر صداوسیما بالای ۸۰ درصد از مخاطبان را به خود اختصاص داده و فضای مجازی ۲۰ درصد از مخاطبان را به خود اختصاص داده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

شورای شهر، کِی می‌خواهد به بی‌صداقتی با مردم پایان بدهد؟!


معنی «هر دم از این باغ بری می‌رسد» را می‌شود این روزها در فعل و انفعالات مدیریت شهرداری تهران بهتر و بیشتر مشاهده کرد. به نوشته روزنامه فرهیختگان تا همین چند روز پیش همه فکر می‌کردند محمدعلی نجفی، شهردار اول دوره پنجم مدیریت شهری تهران به‌خاطر مشکل قلبی دو بار استعفا داده و قید بهشت را زده است، اما بعد از پست اینستاگرامی فاطمه دانشور، عضو سابق شورای شهر تهران مشخص شد که مشکل قلبی بهانه بوده و نجفی تجدید فراش کرده و همسر جدید عامل اصلی و پشت‌پرده خروج شهردار سابق از مدیریت شهرداری بوده است.


این موضوع از چند جهت دوباره مدیریت شهری را به چالش می‌کشد؛ ابتدا صداقت و شفافیت است که به‌عنوان شعار اصلی شورای پنجمی‌ها از ابتدا مطرح بوده و حالا مشخص شد حداقل در این یک مورد و حداکثر در بسیاری دیگر از موارد این شعار خودشان را هم عملی نکردند و به دروغ بیماری قلبی (و موانع سیاسی برای کار!) را علت استعفای نجفی مطرح کردند.


موضوع دیگری که به‌عنوان چالش جدید برای شورای پنجمی‌ها مطرح می‌شود و رسانه‌ها هم قطعا آن را از قلم نمی‌اندازند، اضافه‌شدن یک بند دیگر به بندهای بررسی گزینه‌های شهردار سوم و جانشین افشانی است. تا غیر از همه اینها، تکرار اسم‌هایی که هیچ‌وقت نمی‌خواستند شهردار باشند در به‌اصطلاح لانگ‌لیست (لیست بلند) شورای شهری‌ها چه معنایی دارد؟حجت‌الله میرزایی، معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه شهری، سیدمحمدصادق خرازی و ابراهیم انصاری‌لاری از لیست 30 نفره نامزدهای معرفی‌شده از سوی شورای شهر انصراف دادند، این در حالی است که انصاری‌لاری و میرزایی در دفعات گذشته هم به‌عنوان گزینه شهرداری تهران معرفی شدند و همان‌موقع هم انصراف داده بودند.


حالا که شورا مشی بی‌صداقتی را در پیش گرفته و در ارتباط با خروج نجفی بیماری او را بهانه کرده است، حالا که افشانی با تمام تلاشش برای ماندن با آن همه وعده و وعید هم باید برود، بهتر است سومین شهردار تهران را سریع‌تر از دفعات گذشته انتخاب کنند و او هم مدیرانش را انتخاب کند تا بیش از این هم بر بدهی‌های چند هزار میلیاردی شهرداری اضافه نشود، هم چشم تهرانی‌ها بعد از یک‌سال به حضور یک شهردار مانا روشن شود، هم کلنگ پروژه‌ای جدید به زمین بخورد و نیمه‌کاره‌های قبلی هم به پایان برسد.
 


اکنون با نقض کامل برجام زمان اجرای قانون اقدام متقابل است


اگر واقعا به دنبال مقابله با بدعهدی آمریکا و تحریم‌های یک جانبه آن هستیم، باید مصوبه سال 94 مجلس را اجرایی کنیم.


روزنامه قدس در یادداشتی، ضمن طرح این سؤال که چرا مصوبه سال 94 مجلس درباره برجام پیگیری نمی‌شود؟ نوشت: آمریکا مدعی است تحریم‌های هسته‌ای را که در برجام به ظاهر لغو کرده بود، بار دیگر اجرا خواهد کرد. فارغ از جنگ روانی که ترامپ به راه انداخته است، این سوال مطرح می‌شود که اقدام متقابل در این زمینه چه باید باشد؟ برخی از نمایندگان مجلس طرح‌های سه‌گانه‌ای را در این زمینه مطرح کردند اما نکته‌ای که باید مورد توجه این نمایندگان  و افکار عمومی قرار بگیرد این است که ما خلأ طرح و قانون نداریم.


اگر واقعا به دنبال مقابله با بدعهدی آمریکا در برجام و تحریم‌های یکجانبه‌اش هستیم، باید مصوبات قانونی گذشته را پیگیری و عملیاتی کنیم. در مهرماه سال 94 مجلس ضمن تصویب برجام، جزئیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را به تصویب رساند و مقرر کرد که دولت در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در صورتی می‌تواند به شکل داوطلبانه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا کند که احکام و تکالیفی را رعایت کند.


در بند سوم این مصوبه آمده است: «دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد، به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد. شورای عالی امنیت ملی مرجع رسیدگی به این موضوع می‌باشد. دولت باید ظرف مدت چهار ماه برنامه خود را برای این منظور جهت تصویب به شورا ارائه نماید».


چند روز پس از این مصوبه هم رهبرمعظم انقلاب در نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره شروط پذیرش اعلام کردند: «در سراسر دوره 8 ساله، وضع هرگونه تحریم‌ در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه مجلس اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعالیت‌های برجام را متوقف کند.»


اجرای مصوبه سال 94  مجلس پیام دقیق‌تر و محکم‌تری به طرف غربی می‌دهد. بویژه آنکه اروپا در شرایط فعلی، بدعهدی کرده و صرفا وعده آینده را می‌دهد.


وقتی آمریکا از برجام بیرون رفته و اروپا هم اقدام عملی نکرده، دلیلی ندارد ایران نیز تعهدات خودش را به طور کامل و مو به مو انجام بدهد. منطق قانون مصوب مجلس هم همین بوده تا راه مقابله با بدعهدی یا کارشکنی آمریکا باز باشد. کاهش سطح تعهدات می‌تواند بسیار متنوع باشد، به طور نمونه بازرسی هسته‌ای را که اضافه بر تعهدات NPT  است، کاهش بدهیم یا لغو کنیم. در فردو به سرعت و قدرت شروع به نصب سانتریفیوژ و تزریق گاز کنیم یا محدودیت‌های تحقیقات هسته‌ای را برداریم.



بدون جدیت ما در خروج از برجام تعهدات اروپا عملی نخواهد شد


یک کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد تنها اهرم فشار برای واداشتن اروپا به انجام تعهداتش، خروج از برجام است.


دکتر فواد ایزدی در گفت‌وگو با الف درباره بدقولی‌های چندباره اروپا درباره راه‌اندازی ساز و کارهای تبادل مالی و بانکی گفت:  تنها اهرم فشار در مقابل غربی‌ها خروج از برجام است، ولی ما متاسفانه هیچ‌وقت از این فرصت استفاده نکردیم. نکته‌ای هم که وجود دارد این است که آنها تصور می‌کنند که ایران تحت هر شرایطی با اروپا یا بدون آنها در برجام ادامه خواهد داد که متاسفانه این ذهنیت ناشی از اظهارات نسنجیده برخی از مسئولین دولتی است.


در سفر آقای روحانی به نیویورک مشاهده شد که همواره در آنجا اعلام کردند که ایران در برجام خواهد ماند که در مقابل آمریکا هم همین رفتار را از خود نشان دادیم، قبل از اینکه ترامپ از برجام خارج شود، همواره عنوان می‌کردیم که بدون آمریکا نیز در برجام خواهیم ماند و هیچ تهدیدی از سوی ما صورت نگرفت و در حال حاضر هم این غربی‌ها هستند که ایران را محتاج برجام می‌دانند. لذا به خود اجازه می‌دهند تا هر طور که می‌خواهند رفتار کنند.


ایزدی افزود: دولت آقای روحانی باید تصمیم جدی در مورد برجام بگیرد، و اگر واقعا اروپایی‌ها نمی‌خواهند به وعده‌هایشان عمل کنند، باید از برجام خارج شویم، اما متاسفانه دولت چنین موضوعی را نمی‌خواهد و همواره مطرح می‌کند که در برجام خواهد ماند.


متاسفانه در داخل کشور عده‌ای پیام‌هایی را مبنی بر برجام دو و سه مطرح می‌کنند، یعنی اینکه دوباره با غربی‌ها مذاکره کنیم با وجود اینکه غربی‌ها اعتقادی به مذاکره ندارند و به دنبال امتیاز گرفتن از ایران هستند و ایران را محتاج مذاکره می‌دانند، لذا به هر اقدامی که می‌خواهند دست می‌زنند. در حال حاضر هم اروپایی‌ها هم اعتقاد دارند که ایران با وجود کارشکنی‌ها در برجام باقی خواهد ماند.
 


رفتار وزارت خارجه اروپای بدعهد را بدعادت کرده است


مرور عملکرد اروپا در چندماه اخیر، از بازی در زمین آمریکا برای فشار بیشتر بر ایران حکایت می‌کند.


روزنامه وطن‌امروز بااشاره به تکرار اتهامات تروریستی علیه ایران توسط چند کشور اروپایی نوشت: این بار قرعه به نام دانمارکی‌ها افتاده است تا به «نوک پیکان» حملات اروپا علیه کشورمان تبدیل شوند. صورت مسئله مانند همیشه از یک «ادعا» آغاز شده و در کسری از ثانیه، به «گزاره قطعی» تبدیل و سپس بر مبنای آن، «حکم» صادر شده است! این بازی نخ‌نمای اروپایی، حداقل برای ایرانیانی که سال‌هاست با چهره مزورانه سران اروپا روبه‌رو هستند، ناآشنا نیست!


 تیرماه امسال، شاهد سفر رئیس‌جمهور کشورمان به اتریش و سوییس بودیم. درست در حالی که آقای روحانی مشغول دیدار با سران اروپایی و رایزنی با آنها بود، شاهد مانور تبلیغاتی گسترده دستگاه‌های امنیتی و سیاسی غرب درباره ماجرای بمب‌گذاری در نشست منافقین کوردل در پاریس بودیم. آن زمان نیز مرز میان «ادعا»، «اتهام»، «جرم» و «مجازات» به‌گونه‌ای توسط مقامات ارشد اروپایی (آن هم به صورت عامدانه) خلط شد که ایران بلافاصله در ماجرای ساخته و پرداخته توسط کشورهای اروپایی، «مقصر مطلق» قلمداد شود.


 واقعیت امر این است که کشورهای اروپایی در گلوگاه‌های زمانی حساس، از جمله تیرماه و آبان‌ماه امسال ضمن مطرح کردن پرونده‌های امنیتی علیه کشورمان، از یک سو زمینه را جهت «امتیازدهی بیشتر ایران» در مذاکرات با خود آماده کرده و از سوی دیگر، نظر ایالات‌متحده آمریکا مبنی بر «اعمال فشارهای مستمر سیاسی علیه ایران» را تامین می‌کنند. در این باره میان دستگاه‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی هماهنگی کامل و همه‌جانبه‌ای وجود دارد. به عبارت بهتر، سخن گفتن از «رفتار مستقل امنیتی اروپا» در قبال ایران، ساده‌انگاری مطلق محسوب می‌شود!


بدون شک تکرار «کرشمه امنیتی مقامات اروپایی»، آن هم با چاشنی تهدید و تحریم ایران بیش از آنکه معلول بازی هماهنگ کاخ سفید و... قاره سبز باشد، مرهون سرمایه‌گذاری غیرقابل توجیه دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان روی بازیگران اروپایی و استقلال آنها از ایالات متحده آمریکاست! سکوت وزارت امور خارجه کشورمان در قبال دستگیری دیپلمات کشورمان در خاک اروپا، عدم بازخواست از مقامات اروپایی به دلیل تاخیر در ارائه بسته پیشنهادی اقتصادی، عدم مواجهه قاطعانه با اتهام‌زنی‌های متعدد امنیتی مقامات اروپایی علیه ایران و... جملگی پیامی به نام «نیاز ایران به اروپا» را به قاره سبز منتقل کرد، حال آنکه بنا به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ما اساسا نباید روی برجام اروپایی حساب باز می‌کردیم. زمانی که اروپا پیام «نیاز ایران» را از رفتار و گفتار مقامات وزارت امور خارجه کشورمان دریافت کرد، با وقاحتی بیشتر، اتهامات و تهدیدات خود علیه ایران را بسط و گسترش داد. هم‌اکنون مقامات اروپایی برای دومین بار طی ۴ ماه اخیر، دست به شانتاژ تبلیغاتی ـ امنیتی علیه کشورمان‌زده و تاخیر عامدانه خود در اجرای سازوکار ویژه مالی جهت مقابله حداقلی با تحریم‌های آمریکا را در ذیل انبوهی از اتهامات پنهان می‌سازند!
 


اعتماد: عباس آخوندی وزیری شکست خورده بود


یک روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به ژست‌های نظریه‌پردازانه وزیر مستعفی راه و شهرسازی نوشت: این اظهارات در حالی است که برنامه‌های آخوندی به شکست انجامیده است.


روزنامه اعتماد می‌نویسد: عباس آخوندی، وزیر مستعفی وزارت راه و شهرسازی که در پی اختلاف نظراتی با رئیس‌جمهور و برای فرار از استیضاح، استعفا داد، در تازه‌ترین اظهارنظر خود، به سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد تاخت و نبود نظریه راهبردی را دلایل نابسامانی بازارهای اقتصادی عنوان کرد. وی سه بار استیضاح شد که از این حیث رکورددار محسوب می‌شود.


افزایش 83 درصدی قیمت مسکن از شهریور پارسال تا شهریور امسال، انتقادات فراوانی را به سمت وزارت مسکن روانه کرد.


به نمایندگان مردم قول داد تا طرح نیمه کاره مسکن مهر را به پایان برساند و با همین وعده بود که در کنار چند وزیر دیگر توانست با رأی اعتماد از فیلتر مجلس عبور کند. اما بعد از رفتن به ساختمان شهید کلانتری، کوک‌ساز «مسکن مهر» تغییر کرد. آخوندی معتقد بود پروژه مسکن مهر، مزخرفی بیش نبوده است. این در حالی بود که نظر رئیس جمهور بر ادامه این طرح باید با سرعت بالایی انجام شده و در نتیجه هم تعداد زیادی واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شوند و هم اشتغالزایی بالایی با اجرای آن به وجود بیاید.


عباس آخوندی مأموریت اصلی خود را آواربرداری از مسکن تعریف کرده بود. در دوران وزارت او نام دو طرح به میان آمد؛ یکی مسکن اجتماعی که تنها در حد حرف باقی ماند و دیگری طرح بازآفرینی شهری که در اوایل دولت یازدهم کلید خورد. این طرح قرار بود به دلیل تمام طرح‌های شکست خورده ساماندهی بافت‌های فرسوده باشد.


آخرین اظهارات آخوندی در حالی طرح می‌شود که باید پرسید که سهم وزارت راه و شهرسازی و سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های این نهاد در ساختار کلی چه نقشی دارد.


به عنوان مثال افزایش قیمت واحدهای مسکونی تا چه میزان تحت تأثیر عوامل اقتصاد کلان و تا چه میزان تحت تأثیر سیاست‌گذاری نهاد مسئول بازار مسکن یعنی وزارت‌خانه بوده‌اند. با این تفاسیر بسیاری آخوندی را وزیر موفقی نمی‌دانستند و وعده‌هایش را صرفاً شعارهایی برای گرفتن رأی اعتماد تلقی می‌کردند. مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: وزیر مستعفی راه و شهرسازی در بخش مسکن موفق عمل نکرد و ما همچنان منتظر مسکن اجتماعی او هستیم. رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، وزیر مستعفی راه و شهرسازی از مسکن اجتماعی صحبت کرد، اما با گذشت زمان دیدیم که هیچ خبری از این پروژه نیست.


وی اظهار داشت: به هر حال مسکن مهر جو روانی رشد قیمت مسکن را تا حدودی کنترل کرد، بنابراین وقتی دولت وعده‌ای را به مردم می‌دهد باید آن را جامه عمل بپوشاند.

خراسان

دستور ویژه دولت درباره 4 مصوبه محرمانه


بر اساس نامه روزهای اخیر دولت به هشت عضو کابینه، اعلام شده در اجرای ماده 4 آیین نامه نگهداری اسناد سری و محرمانه دولت مصوب سال 1382، هیئت دولت تصمیم گرفته است با توجه به نبود ضرورت طبقه بندی مصوبه بهمن ماه سال 1396 خود با شماره 22848 و 3 اصلاحیه بعدی این تصمیم نامه که در سال های 96 و 97 ابلاغ شده، طبقه بندی مصوبات مذکور را از حالت محرمانه به عادی تغییر دهد.


معاونان یک سازمان دولتی همتراز معاون وزیر شدند


طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به سازمان اداری و استخدامی، اعلام شده حسب مجوز هیئت دولت که به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری مورد تایید قرار گرفته، از این پس معاونان سازمان ملی استاندارد ایران همتراز مقامات بند «هـ» ماده 71 این قانون یعنی معاونین وزرا با 14 هزار امتیاز خواهند شد.

ایران

آخرین وضعیت دو وکیل بازداشت شده


خبر اول اینکه، وکیل مدافع آرش کیخسروی گفت: با وجود تبدیل قرار بازداشت موقت موکلش به وثیقه، او همچنان در بازداشت است. ابوذر نصراللهی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: البته اعلام نشده که وثیقه را از ما نمی‌پذیرند بلکه گفته شده که در موقعیت بعدی برای پذیرش وثیقه با شما تماس می‌گیریم ولی تا این لحظه وثیقه را از ما قبول نکرده‌اند. نصراللهی در رابطه با قاسم شعله سعدی، وکیل دیگری که به همراه آرش کیخسروی بازداشت شده بود، توضیح داد: خانواده آقای شعله سعدی نیز به دادگاه مراجعه کرده‌اند ولی وثیقه آنها نیز پذیرفته نشده و همچنان در بازداشت قرار دارد. ابوذر نصراللهی 25 مهرماه، از صدور کیفرخواست برای آرش کیخسروی خبر داد و همچنین گفت که قرار بازداشت موقت موکلش فک و تبدیل به وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی شده است. آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری، ۲۷ مردادماه در پی حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی بازداشت شدند.
 

تحریم‌های نفتی ترامپ مانند پنیر سوئیسی است

خبر دیگر اینکه، رسانه عرب زبان «رای الیوم» تحریم‌های امریکا علیه ایران را به پنیر سوئیسی تشبیه کرد. به گزارش انتخاب، این رسانه نوشت: «دولت ترامپ وعده داد که به صورت کلی زندگی در ایران را فلج کرده و اجازه صادرات حتی یک بشکه نفت را به ایران ندهد، تا به این شکل آن را مجبور به پذیرش 12 شرط خود کند. اما اکنون، تحریم‌های امریکا به نحوی تمسخرآمیز ادامه دارد و در روزهای اول اجرایی شدن، تأثیر خود را از دست داده است.» رای الیوم ادامه داد: «پس از آنکه ایالات متحده به افغانستان اجازه داد واردات نفت ایران را ادامه داده و عراق به دلیل واردات برق ایران از هرگونه تحریمی معاف شد، به نظر می‌رسد دور دوم تحریم‌های امریکا در دو بخش نفتی و بانکی، مثل پنیر سوئیسی، پر از شکاف و تقریباً بی تأثیر خواهد بود!»


شکایت نسرین ستوده از رئیس زندان اوین

شنیدیم که ، نسرین ستوده، وکیل دادگستری که هم اکنون در زندان به سر می‌برد، از رئیس زندان اوین و معاون قضایی این زندان به خاطر صدور دستور ممنوع‌الملاقات شدنش شکایت کرد. پیام درفشان، وکیل مدافع وی روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: پرونده شکایت نسرین ستوده از رئیس و معاون قضایی زندان اوین در دادسرای کارکنان دولت پذیرفته و برای رسیدگی و به شعبه اول بازپرسی این دادسرا ارجاع شد. به گفته وی، او و دیگر وکیل نسرین ستوده پس از طرح شکایت در شعبه بازپرسی حاضر شدند و توضیحات خود را درباره غیرقانونی بودن اقدامات رئیس و معاون قضایی زندان اوین به بازپرس پرونده ارائه کردند. درفشان افزود: بازپرس پرونده پس از استماع توضیحات ما (وکیل پرونده) با اعلام انجام تحقیق، وقوع این امر غیرقانونی و غیرشرعی را مورد پیگرد کیفری قرار داد.

بازداشت پرویز کاظمی

یک خبر دیگر اینکه ، پرویز کاظمی، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد بازداشت و به اوین منتقل شد. روز گذشته یک منبع آگاه در قوه قضائیه در گفت وگو با ایرنا با تأیید این خبر گفت: این فرد دو روز پیش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شده است.کانال حامیان محمود احمدی‌نژاد نیز روز گذشته نوشت که کاظمی به اندرزگاه ٤ زندان اوین انتقال داده شده است.
کاظمی مدتی رئیس هیأت مدیره بانک سرمایه بود.

کنایه مهاجری به بازگشت فارس به تلگرام

دست آخر اینکه ، محمد مهاجری فعال سیاسی و رسانه ای اصولگرا در توئیتی به بازگشت خبرگزاری فارس به تلگرام واکنش نشان داد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت:«اینکه فلان رسانه اصولگرا اعلام کرده به جای  تلگرام که  فیلتر است از هاتگرام و  تلگرام طلایی استفاده می کند، بدجوری شبیه است به قصه قوم  بنی اسرائیل که وقتی از ماهیگیری در روز شنبه منع شدند، برکه ای ساختند و ماهی‌ها را  از نیل وارد آن کردند و سپس ماهی‌های برکه را یکشنبه شکار کردند!»

آرمان

آمار علی‌عسکری از مخاطبان صدا و سیما

رئیس صدا و سیما در مورد اینکه می‌گویند صدا و سیما افت کرده است گفت: در حال حاضر صدا و سیما بالای ۸۰ درصد از مخاطبان را به خود اختصاص داده و این در حالی است که فضای مجازی ۲۰ درصد از مخاطبان را به خود اختصاص داده است. علی عسکری تأکید کرد: در مباحث اجتماعی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی، ما جنبه‌های مثبت را در نظر می‌گیریم و در برنامه‌های خود آن را لحاظ می‌کنیم.

شکایت نسرین ستوده از رئیس زندان اوین

نسرین ستوده وکیل دادگستری که هم اکنون در زندان به سر می‌برد از رئیس زندان اوین و معاون قضائی این زندان به خاطر صدور دستور ممنوع الملاقات شدنش شکایت کرد. ایرنا نوشت؛ پیام درفشان وکیل مدافع نسرین ستوده گفت: پرونده شکایت نسرین ستوده از رئیس و معاون قضائی زندان اوین در دادسرای کارکنان دولت پذیرفته و برای رسیدگی و به شعبه اول بازپرسی این دادسرا ارجاع شد. به گفته وی، او و دیگر وکیل نسرین ستوده پس از طرح شکایت در شعبه بازپرسی حاضر شدند و توضیحات خود را درباره غیرقانونی بودن اقدامات رئیس و معاون قضائی زندان اوین به بازپرس پرونده ارائه کردند. درفشان افزود: بازپرس پرونده پس از استماع توضیحات ما (وکیل پرونده) با اعلام انجام تحقیق، وقوع این امر غیرقانونی و غیرشرعی را مورد پیگرد کیفری قرار داد.

تعویق سفر روحانی به آذربایجان غربی

سفر از پیش برنامه ریزی شده رئیس جمهور به آذربایجان غربی باز هم به تعویق افتاد. همان‌طور که در گزارش‌های قبلی این رسانه از احتمال تعویق دوباره سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی به دلایل مختلف از جمله آماده نبودن صد درصدی برخی پروژه‌های عمرانی و بیمارستانی و شرایط آب و هوایی این منطقه اشاره شده بود این بار و برای دومین بار در آبان ماه بازهم زمان سفر حسن روحانی به این استان به تعویق افتاد. مقرر بود چهارشنبه هفته جاری رئیس‌جمهور با سفر به آذربایجان غربی از طریق شهرستان خوی برنامه کاری خود را آغاز کند اما امروز استانداری این استان با صدور اطلاعیه‌ای امکان انجام این سفر را به دلیل اعلام هواشناسی مبنی بر نا مساعد بودن آب‌وهوا ناممکن اعلام کرد و تاریخ دقیقی برای انجام آن مشخص نکرد.

تشکر دبیرکل موتلفه برای رد cft

دبیر کل حزب موتلفه اگفت: مخالفت شورای نگهبان با لایحه سی اف تی و اعلام مغایرت آن با شرع و قانون اساسی متضمن حفظ منافع ملی و مسدود کردن راه‌های نفوذ است، بنابراین باید از تک تک اعضای شورای نگهبان به‌دلیل این دقت نظر تشکر کرد. محمد نبی حبیبی با اشاره به بیانات مهم رهبری در دیدار با دانش آموزان در مورد زوال و افول قدرت آمریکا گفت: نخبگان آمریکا و سردمداران لیبرال دموکراسی می خواهند افول و زوال آمریکا را زیر ستیز و جنگ بی‌حاصل با اسلام و مسلمانان پنهان کنند. وی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه سخن می‌گفت ، اظهار کرد: هشدار رهبری به کسانی که دل در گرو سازش دارند یا احتمال می‌دهند می‌شود با آمریکا گفت‌وگو کرد و آنها را سر عقل آورد، جدی است. نشانه های افول و زوال آمریکا از صحنه قدرت جهانی مشهود است، آمریکایی‌ها حتی با همپیمانان خود روی تقسیم قدرت جهان درگیر هستند.

توقع از صداوسیما بالاست

وزیر کشور گفت: انتظار و توقع از صداوسیما بالاست به دلیل اینکه صداوسیما دارای جامعیت و فراگیری است و این توقع نیز به حق بالاست. عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: انتظار از صدا و سیما و توقعات از آن بالاست به دلیل اینکه صدا و سیما دارای جامعیت و فراگیری بوده و این یک امتیاز بالا است که از آن برخوردار است و این توقع نیز به حق است. وی ادامه داد: در بحث رقابت با شبکه‌های بین المللی در حوزه سرگرمی، ما دارای محدودیت های ارزشی قانونی و باوری هستیم که قابل رقابت نیست، اما در حوزه اثربخشی و مفهومی می‌توانیم در این حوزه رقابت داشته باشیم که با بضاعت موجود و در حدی که اجرا می‌شود توفیقاتی حاصل شده است. وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر عرصه انحصار واقعا شکسته شده است و با وجود فعالیت فضاهای مجازی و ماهواره مردم قدرت انتخاب دارند و باید کار طوری انجام شود که روح واحد در همه ساختارها جاری باشد و در طی زمان این روح واحد دیده شود، استمرار داشته باشد و موجب جریان سازی شود.

گزارش ایندیپندنت از حضور زنان در آزادی

حضور زنان در ورزشگاه آزادی که روز شنبه در جریان بازی پرسپولیس و کاشیما در فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا صورت گرفت، موجب توجه رسانه‌های جهان به این مساله شد. ایندیپندنت در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته صدها نفر از زنان ایرانی موفق به حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی فوتبال شدند. در ادامه این گزارش آمده است: به صورت تخمینی ۵۰۰ نفر از جمعیت ۸۰ هزار نفری ورزشگاه را زنان تشکیل می‌دادند که در جایگاهی جدا از مردان بازی را از نزدیک تماشا کردند. شنیده‌ها حاکی از آن است که اکثر این بانوان از اقوام بازیکنان و یا اعضای تیم فوتبال بانوان بودند، اما این حرکت می‌تواند شروعی برای پایان محرومیت زنان از تماشای مسابقات مهم باشد. ایندیپندنت با اشاره به اینکه در حال حاضر فیفا در حال رایزنی با ایران برای برطرف شدن این ممنوعیت‌ها است، یادآور شد: از ۳۹ سال پس از انقلاب اسلامی، زنان و دختران ایرانی مجاز به حضور در مسابقات ورزشی مردان نیستند و از سال ۱۹۸۱ حق حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقات لیگ برتر را نداشته‌اند. اما زنان طرفدار تیم‌های خارجی موفق به حضور در برخی بازی‌ها شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    پرویز کاظمی ابتدای دولت احمدی نژادی مدت کوتاهی وزیر بود بعد به جرگه مخالفان و اصلاح طلبان در امد از سایت مزخرفی مثل مشرق نیوز چیز عجیبی نیست
    • علی IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      0 0
      روزی نامه هاشمی تیتر زده به مشرق چه ربطی داره ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس