اردوغان نمایه

رئیس‌جمهوری ترکیه در مقاله ای اعلام کرد: تلاش ترکیه برای عضویت کامل در اتحادیه اروپا، به عنوان مهم‌ترین پروژه صلح تاریخ این قاره ادامه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه به مناسبت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در مقاله‌ای در روزنامه فرانسوی «فیگارو» نوشت: اعتراض به سایکس– پیکوهای جدید در منطقه و مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش، پ‌ک‌ک و «فتو» نشانه احترام آنکارا به همسایگان و امنیت کشورهای اروپایی است.

بیشتر بخوانید:

مرکل: یمن شاهد بدترین فاجعه انسانی در کره‌زمین است

پوتین و ترامپ در پاریس دیدار و رایزنی کردند

در این مقاله همچنین آمده است: جنگ جهانی اول مصایب، مشکلات و آثار بسیار مخربی در اروپا و جهان به بار آورد که باید از آنها درس عبرت گرفت. این جنگ خونین که ۱۰۰ سال پیش پایان یافت، نتیجه استعمار، سلطه جویی و تعدی به بشریت بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه در این مقاله نوشت: مهم‌ترین درسی که باید از جنگ جهانی اول گرفت این است که برقراری صلح پایدار تا چه میزان می‌تواند دشوار باشد.

وی در ادامه افزود: تلاش ترکیه برای عضویت کامل در اتحادیه اروپا، به عنوان مهم‌ترین پروژه صلح تاریخ این قاره ادامه دارد. برای ایجاد صلح و ثبات به حمایت از دولت‌های دموکراتیک و آزادیخواه به عنوان نمایندگان جوامع خاورمیانه ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سهیل بشردوست DE ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    46 20
    همون سه و نیم میلیون ترکی که در آلمان ازشون سی هزار اسلامگرای افراطی و جنگجوی داعش دراومد برای کل تاریخ اروپا کافیه! حتما اروپا به استقبال عضویت ترکیه خواهد رفت!
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    75 23
    ترکها که اینقدر از آلمان و.اریاییها بدشون میاد. در آلمان آریایی چه میکنند؟؟؟
    • US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      19 57
      نکنه باورت شده با المانیهای باهوش و زرد و قد بلند هم نژادی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس