کد خبر 910134
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
محسن هاشمی نمایه

رئیس شورای شهر تهران گفت: پس از رأی‌گیری، شهردار تهران در ۲۲ آبان معرفی می‌شود.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی در حاشیه نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران درباره انتخاب شهردار تهران اظهار داشت: اعضای شورای شهر ۱۰ روز پیش ۳۰ نفر از نامزدهای پیشنهادی خود را برای تصدی شهرداری تهران اعلام کردند که بعضا تعدادی از آنها انصراف دادند و نهایتا ۱۳ نفر کاندید برای تصدی پست شهرداری تهران را که پنج نفر از آنها انتخاب شدند که یک نفر امروز انصراف داد و چهار کاندیدای دیگر، برنامه‌های خود را در صحن علنی شورای شهر ارائه دادند. 

بیشتر بخوانید:

سردرگمی شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار

انصاری: مدیریت شهری تعاملی با مجلس و دولت ندارد

هاشمی افزود: از این تعداد دو نفر انتخاب شدند که در روز سه‌شنبه یک نفر از آنها به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد. 

وی افزود: آخوندی با ۱۶ رأی و حناچی با ۱۱ رأی به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران بودند. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در روز سه‌شنبه نامزدها در صحن علنی شورای شهر حضور نخواهند داشت و رأی‌گیری نهایی انجام می شود. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا انتخاب گزینه‌ها حزبی بوده است، گفت: با توجه به اینکه حناچی و آخوندی عضو حزبی نیستند، بنابراین منافع حزبی درنظر گرفته نشده است و ممکن است این دو علاقه حزبی و لابی‌گری در این زمینه داشته باشند. 

هاشمی افزود: با توجه به پروسه انتخاب شهردار که از بین گزینه‌های مختلف بوده است، نمی توان گفت که روابط سیاسی در انتخابات نقش داشته است، البته لابی‌گری‌های سالمی که در فعالیت سیاسی وجود دارد، اینجا هم وجود داشت. 

وی یادآور شد: غلامرضا انصاری که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران است، نماینده مجلس بوده، عضو سابق شورای شهر تهران بوده است. حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و سالها در شهرداری تهران فعالیت داشته است، تقوی‌نژاد رئیس سازمان مالیاتی و آخوندی هم سابقه زیادی در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور داشته است، بنابراین نمی توان گفت گزینه‌ها شایستگی لازم را برای انتخابات شهرداری نداشته است. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به صورت ناآگاهانه تخریب‌های سیاسی وجود دارد و کاندیداها را مظلوم واقع می‌کند، صحبت‌های تخریبی کار درستی نیست.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخوندی در قطار حومه‌ای فعالیت خوبی نداشته است، گفت:‌در این خصوص فعالیت‌های جدی صورت گرفته، ولی تجهیزات آن هنوز نصب نشده است و نمی‌توان گفت که فعالیت‌ قطارهای حومه‌ای کم بوده است. 

محسن هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت کشور همکاری لازم را برای انتخاب شهردار خواهد داشت، گفت: به نظر نمی‌آید نظر حاکمیت برای افراد انتخابی مشکلی داشته باشد و امیدواریم ثبات مدیریت در شهرداری تهران انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 6
    آخوندی بهترین گزینه است.
    • DE ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      0 0
      برای عدم تکمیل پروژه ها و سیاسی بازی
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 0
    انصاری
  • HU ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    0 3
    سلام آخوندي
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    0 0
    آخوندی جاده ها و مسکن و ... را ویران کرد حالا می خواهد تهران را ویران کند علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس