کد خبر 910105
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
شورای شهر

نامزد شهرداری تهران گفت: 40 سال از عمر مدیریت شهری می‌گذرد ولی هنوز تعامل مثبتی با مجلس و دولت وجود ندارد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا انصاری در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه برنامه‌های خود اظهار داشت: سه رکن شورا، شهرداری و مدیران و بدنه کارشناسی مدیریت شهرداری تهران را تشکیل می‌دهد و هر وقت تلفیقی بین شورا و شهرداری بوده است، خدمات خوبی به شهروندان ارائه شده است.

وی ادامه داد: برنامه اصلی بنده بر اساس برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران و با اتکا به سرمایه انسانی تدوین شده است و در سه بازه زمانبندی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

انصاری بیان داشت: 40 سال از عمر مدیریت شهری می‌گذرد و هنوز تعامل مثبتی با مجلس و دولت وجود ندارد و شاهد و ناظر مسیری تسهیل شده هم نبودیم.

وی گفت: اجرای قانون پسماند در دستور کار قرار می‌گیرد و امروز زباله به عنوان طلای کثیف در دنیا محل درآمد است.

انصاری به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و ریلی اشاره کرد و گفت:‌در طی 15 سال گذشته ما نسبت به این مقوله نگاه تبلیغی داشتیم و باید حمل و نقل مدرن و الکترونیک را با کمک مردم توسعه دهیم. که در زیرساخت‌های ریلی در سال‌های گذشته زیر 20 درصد رشد داشته‌ایم.

نامزد شهرداری تهران گفت: جامعه ما، جامعه‌ای جوان است با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی فعلی باید توسعه زنده بودن شهر و شرایط نشاط اجتماعی شهر انجام شود.

وی گفت:بخش عمده‌ای از برنامه‌های ما خودرومحور است و خدمات متعلق به خودرو باید سازماندهی شود.

انصاری بیان داشت: معماری و شهرسازی به مثابه صندوق درآمد دیده شده چشم‌اندازمان این است که معماری به مثابه یک اثر هنری، فرهنگی دیده شود و پروژه‌هایی که تا کنون انجام شده این همخوانی با هویت فرهنگی و اجتماعی روز ما ندارد.

نامزد شهرداری تهران گفت: برنامه تقویت و نظارت بر ساخت و سازها و همچنین بازآفرینی فضای انسان‌مداری شهری باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مالی باید توجه ویژه‌ای به منابع پایدار شود و ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست سالانه 10 درصد به درآمدهای پایدار اضافه کنیم.

انصاری گفت: در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داریم که باید این بدهی ساماندهی و پرداخت شود.

وی به توسعه زیرساخت‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: توسعه پارکینگ‌ها در فضاهای زیرسطحی باید ساماندهی شود و مشارکت عمومی و خصوصی از نکاتی است که به صورت جدی در دستور کار ما قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس