سینما تیکت

در ادامه شما را با سه فیلم با موضوع شناخت حقیقی آمریکا بیشتر آشنا می­کنیم و شما می‌توانید این فیلم‌ها را از سینمامارکت دانلود و تماشا کنید.

سیاست­های یک سویه و ضد بشری دولت مردان ایالات متحده آمریکا سالها است که موضوع «آمریکا شناسی» را پیش روی فیلم سازان جهان قرار داده و بسیاری از فیلم سازان و مستند سازان را علاقه مند به ساخت فیلم در این باره کرده است.

فیلم سازی در این راستا در میان فیلم سازان خود آمریکا نیز فراوانی زیادی داشته و دارد و بسیاری از فیلم سازان این کشور در باره این موضوع و اهمیت «آمریکا شناسی» اثری تولید کرده­اند.

در این میان برخی اثرهای مستند و سینمایی هستند که پیش تازی محتوای داشته و با ظرافت دوربین و صدا مخاطب را به جستجوی حقیقتی پنهان وا می دارد.

در ادامه شما را با سه فیلم با موضوع شناخت حقیقی آمریکا بیشتر آشنا می­کنیم و شما میتوانید این فیلمها را از سینمامارکت دانلود و تماشا کنید.

مستند بگیر مرا «راجر استون»

این فیلم که محصول کمپانی «Netflix» است درباره دونالد ترامپ و چگونگی به قدرت رسیدن او توسط راجر استون است و او درباره رابطه‌اش با جمهوری‌خواهان از ریچارد نیکسون گرفته تا دونالد ترامپ افشاگری می‌کند. واکنش‌ها به این مستند غیرمنتظره بود به‌گونه‌ای که پخش آن سروصدای بسیاری در فضای سیاسی- رسانه‌ای آمریکا به‌پا کرد. یکی از دلایل آن حضور خود استون در مستند و توضیح درباره نقشش در سیاست‌های آمریکا بود. پخش مستند «بگیر مرا راجر استون» در جشنواره فیلم «ترابیکا» همراه با تحسین منتقدان بود و در بین مطبوعات آمریکایی این مستند را «یک مستند سیاسی غم‌انگیز و شوکی به سیستم دولتی آمریکا» لقب داد. روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» هم به بهانه پخش این مستند به استون لقب استراتژیست جمهوری‌خواهان را داد. استون که به‌عنوان یک فرد بدنام در دنیای سیاست آمریکایی شناخته می‌شود، برای دومین بار است که تاجر بزرگ «دونالد ترامپ» را راهنمایی می‌کند تا پا به عرصه ریاست‌جمهوری بگذارد چراکه او یک‌بار دیگر ترامپ را در سال۲۰۰۰ در رقابت‌های انتخاباتی همراهی می‌کرد. بسیاری حمایت او از ترامپ را به‌عنوان عامل اصلی پیروزی در انتخابات می‌دانند. چراکه او استاد جنجال و هیاهو برای رسیدن به مقاصد خود است.

به گفته برخی رسانه‌های آمریکایی، افشای اطلاعات شخصی «هیلاری کلینتون» و همکاری با روسیه علیه کلینتون ازجمله اقدامات استون بوده است، به‌گونه‌ای که ارتباط او به‌عنوان عضو کمپین انتخاباتی ترامپ با هکر ایمیل‌های کلینتون و افشای اطلاعات شخصی این نامزد دموکرات در سال ۲۰۱۶ باعث شد که کمپین کلینتون در موضع ضعف قرار گیرد. به گفته خودش او فقط از یک قانون تبعیت می‌کند و آن هم عبارت است از «بی قانونی!» در بخش‌هایی از این مستند هم آمده است که ترامپ درباره استون می‌گوید: «او عاشق بازی است، او واقعا با بازی کردن سرگرم می‌شود و در بازی کردن هم عالی است.» او که در ابتدا در کاخ سفید ساکن بود پس از مدتی از سمت مشاور ترامپ به طرز عجیبی استعفا داد. شاید این اقدام نیز درچارچوب میل به دیده شدن او انجام شده! او تاکنون کتاب‌های بسیاری با محتوای افشاگری به چاپ رسانده که عبارتند از: «مردی که کندی را کشت»- «اسرار نیکسون: ظهور، سقوط و حقیقت ناگفته در مورد رئیس‌جمهور، واترگیت و عذاب»- «جنگ کلینتون در مورد زنان»- «قوانین استون: چگونگی پیروزی در سیاست، کسب‌وکار» و «سبک و ساختن رئیس‌جمهور ۲۰۱۶: چگونه دونالد ترامپ یک انقلاب را سازماندهی کرد.»

اظهارات استون همیشه جنجالی بوده و مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است، ازجمله درخواست از ترامپ برای قانونی کردن مصرف ماری‌جوانا در آمریکا بود. لازم به ذکر است، استون از طرفداران و مشاوران «نیکسون» بوده به‌گونه‌ای که از فرط علاقه، عکس او در پشتش خالکوبی کرده است!

برخی بر این باورند که او قصد دارد با این صحبت‌ها به خودش مشروعیت دهد و به نوعی بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر آید چراکه شعار راجر استون این است: «بدنام بودن بهتر از بی‌نام بودن است.»

شما میتوانید مستند "بگیر مرا راجر استون" را از سینمامارکت  دانلود و تماشا کنید.

 مستند مایکل مور در سرزمین ترامپ

مایکل فرانسیس‌مور روز ۲۳ آوریل ۱۹۵۴ در فلینت، ایالت میشیگان آمریکا به‌دنیا آمد. در دانشگاه میشیگان در رشته خبرنگاری تحصیل و سپس کار حرفه‌ای خود را با ویراستاری مجله دانشگاه میشیگان آغاز کرد. مایکل مور پس از تحصیل به فیلم‌سازی مستند و برنامه‌سازی برای تلویزیون روی آورد. ویژگی اصلی فیلم‌های این کارگردان مستندساز آمریکایی که آثارش تاکنون برنده جایزه نخل طلایی کن و اسکار بهترین مستند را دریافت کرده، زبان تند و جسورانه‌اش همیشه علیه سیاستمداران به‌خصوص سیاستمداران آمریکاست. او همچنین کتابی به نام «وطنم کجاست» را تالیف کرد و انتقادهای صریح و تندی علیه دولت جرج بوش وارد می‌کند.

مستند «مایکل مور در سرزمین ترامپ» در واقع تلاشی از مایکل مور برای به صحنه بردن یک نمایش یک نفره روی صحنه است که فعالیت ترامپ در اوهایو را به تصویر کشیده و آن را در دو شب پیاپی در اوهایو فیلمبرداری کرده است. مایکل مور در این مستند می‌گوید اوهایو سرزمین ترامپ است و پیش‌بینی می‌کند که با وجود ترامپ آمریکا به کجا می‌رود.

شما میتوانید مستند "مایکل مور در سرزمین ترامپ" را از سینمامارکت دانلود و تماشا کنید.

فیلم سینمایی اسنودن

«اسنودن» یک فیلم زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی الیور استون است.

این فیلم بر اساس ماجراهای ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی سایبری آمریکا ساخته شده است و پس از دو سال تاخیر، در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ به نمایش عمومی در آمد. در این فیلم داستانی جوزف گوردون لویت نقش ادوارد اسنودن را بازی می‌کند. شیلین وودلی، ملیسا لیو، زکری کینتو و تام ویلکینسون بازیگران دیگر این فیلم هستند.

فیلمنامه فیلم را الیور استون و کیران فیتزجرالد براساس کتابی به نام «پرونده‌های اسنودن» به قلم لوک هاردینگ و آناتولی کوچرنا نوشته‌اند.

این فیلم زندگی نامه تحسین آمیزی از ادوارد اسنودن است هر چند با اسنودن جوان و آرمانگرا که در آن زمان یک آمریکایی میهن پرست و طرفدار جورج بوش بود، متفاوت استدر ابتدای داستان بیننده احساس می‌کند که دولت آمریکا مردم را درک می‌کند و یا حداقل تلاش می‌کند آنها را بشناسد. ولی وقتی که ادوارد اسنودن اسناد مربوط به اطلاعات گسترده دولت از مردم را افشا می‌کند متوجه می‌شویم که حکومت خیلی بیشتر از آنچه که ما انتظار داشتیم در مورد مردم اطلاعات جمع آوری کرده است.

عوامل فیلم عبارتند از کارگردان: الیور استون، نویسندگان: الیور استون، کایران فیتجرالد، لوک هاردینگ، موسیقی: کریگ آرمسترانگ، آدام پیترز، بازیگران: جوزف گوردون-لویت، شایلین وودلی، ملیسا لئو، زاخاری کوئینتو، اسکات ایستوود، تام ویلکینسون، نیکلاس کیج

شما میتوانید فیلم سینمایی "اسنودن" را از سینمامارکت دانلود و تماشا کنید.

مخاطبان پایگاه خبری مشرق میتوانند با استفاده از کد تخفیف mashreghnews استفاده کرده و از 30 درصد تخفیف خرید اشتراک از سایت سینمامارکت استفاده کنند.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس