روزنامه

اصلاح طلبان بدون توجه به همصدایی اروپا با ترامپ و بدون توجه به بی عملی اروپا در احقاق حقوق برجامی ایران، مدعی هستند که باید یکطرفه به اروپا امتیاز داده و انتظار امتیازگیری نیز نداشته باشیم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** غفاری: مسئولی که سرگرم استخر و کوهنوردی است،نمی تواند مشکلات مردم را حل کند

«هادی غفاری» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«مسئولان کشور باید نسبت به این نکته آگاهی داشته باشند که اگر قرار است مردم تحت‌فشار باشند باید آنها هم تحت فشار باشند. نمی توان شرایطی را تصور کرد که فرزندان یک مسئول اجرایی در آمریکا در حال خوشگذارنی باشند، اما وی در کشور برای مردم شعارهای آنچنانی بدهد و به دنبال حل کردن مشکلات مردم باشد. مسئولی که تفریح و سرگرمی و استخر و کوهنوردی اش سرجایش است نمی‌تواند فشاراقتصادی به مردم را درک کند».

غفاری در ادامه گفت:

«آقای روحانی توانایی اجرایی خود را تا حدی از دست داده است».

گفتنی است در تیرماه سال جاری، مجموعه تفریحی تله کابین توچال خبر و تصویر حضور روحانی در این مجموعه تفریحی را- در لباس ورزشی و در حالی که کلاه و لباس و کفش وی از برندهای معروف و گرانقیمت خارجی بود- منتشر کرد.

حضور رئیس جمهور در توچال در شرایطی که برخی از مشکلات اقتصادی، از جمله افزایش لجام گسیخته قیمت دلار و سکه و مسکن مردم، و مخصوصا اقشار ضعیف جامعه را - به علت شاخص بودن این اقلام- تحت فشار قرار داده و گره گشایی مسئول اجرایی کشور را می طلبد، با واکنش های منفی فراوانی روبرو شد.

چندی پیش «عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود:« تحلیل من این است که آقای روحانی برخلاف روسای جمهور قبلی حتی آقای احمدی‌نژاد، برای وزرای خود وقت نگذاشته و وارد کارهای ریزودرشت وزارتخانه‌ای نشده و ارزیابی از توانمندی و کار درون وزارتخانه‌ای ندارد. بالاخره این گلایه‌ای است که از آقای روحانی بوده و در هیچ‌کدام از رؤسای جمهور پس از انقلاب سابقه نداشته که رئیس‌جمهور برای وزرا و استانداران خود وقت گفت‌وگوی اختصاصی نمی‌گذارد».

** نماینده لیست امید: ناچاریم که به اروپا یکطرفه امتیاز بدهیم!

«محمد علی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس در یادداشتی در روزنامه ابتکار با عنوان «زیاد دلخوش نباشیم» نوشت:

« همانطور که می‌دانیم مجلس سنا در اختیار جمهوری خواهان است. این مجلس مانعی جدی برای مجلس نمایندگان، که به دست دموکرات‌ها افتاده، به‌حساب می‌آید. هرچند شاید بتوان گفت که کنگره می‌تواند مقداری جلوی یکه‌تازی‌های ترامپ را بگیرد و مقداری برای او در داخل دردسر درست کند اما به‌نظر نمی‌آید در عزم ترامپ برای مقابله با ایران چندان تغییری ایجاد کند. به هر روی می‌توان گفت مقداری از قدرت ترامپ کم خواهد شد اما نه‌چندان که ما دلخوش به رفعِ تحریم‌ها بشویم.»

وکیلی در ادامه نوشت:

« تسخیر کنگره به‌دست دموکرات‌ها می‌تواند پایگاهِ جبهه‌ جهانی که مقابل ترامپ ایجاد شده است را کمی در آمریکا تقویت کند و این دستاورد خوبی است. ما نیز به این جبهه کمی تمایل نشان داده‌ایم. تنها راهِ ما نیز در بیرون از مرزهایمان همین است. چراکه اگر ما هم راضی شویم با ترامپ توافق کنیم او اساساً نمی‌تواند کف امتیازاتی که ما می‌خواهیم به ما بدهد. دادن این امتیازات مناسبات او در منطقه را برهم می‌زند! اما سیاست کار با اروپا باید جدی دنبال شود. اگر برجام را شکست خورده تلقی کنیم مهمترین علت آن عدم همراهی همه قدرت در ایران جهت توفیق آن بود. اکنون اگر تصمیم برای کار با اروپا جدی است باید به لوازم آن تن دهیم و همه در کشور این تصمیم را تقویت کنند. نمی‌توانیم مانند برخورد با برجام با یک دست پیش بکشیم و با پس بزنیم. فهم این دقیقه در عبور از این بحران حیاتی است.»

این نماینده اصلاح طلب مجلس، در یک خودزنی، علت شکست برجام را نه عهدشکنی آمریکا بلکه اقدامات جمهوری اسلامی ایران جا زده است!

اصلاح طلبان بدون توجه به همصدایی اروپا با ترامپ و بدون توجه به بی عملی اروپا در احقاق حقوق برجامی ایران، مدعی هستند که باید یکطرفه به اروپا امتیاز داده و انتظار امتیازگیری نیز نداشته باشیم.

** عبدی: الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده، خیالی است!

«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

«اخیرا سندی منتشر شد به نام الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده که قرار است به بحث و گفت‌وگوی عمومی گذاشته شود...مشکل ایران نداشتن چشم‌انداز یا حتی برنامه نیست. مشکل از مرحله اجراست که هر کس کار خود را می‌کند و تمام آن اسناد بالادستی به حاشیه و فراموشی سپرده می‌شوند. البته آن اسناد هم ایرادات خاص خود را دارند چون همه‌ چیزهای خوب را در کنار هم جمع می‌کنند بدون آنکه به تعارض یا اولویت‌بندی آنها توجه کنند. در هر حال این گونه اسناد بیش از اینکه هزینه‌ای صرف آن شود و نوعی خوش‌خیالی غیرواقعی ایجاد کند هیچ اثر دیگری در روند تحولات جامعه ایران ندارد. اسناد ۵ ساله که نیز متعارض و غیراجرایی است چه رسد به ۵۰ ساله که کلا خیالی است.از نقد جزییات آن و ارتباطش با تدابیر ذکر شده و نیز نقد گزاره‌های نادرست و غیردقیق آن باید گذشت که اتلاف وقت است».

همان طیفی که برجام را فتح الفتوح! و امضای کری را تضمین! و آمریکا را کدخدا! و مدیران نجومی بگیر را ذخایر نظام! و فتنه ۸۸ را یک اعتراض انتخاباتی! جازده بود، الگوی پیشرفت ایران را خیالی می نامد!

شاکله فکری طیف اصلاح طلب «خودکوچک بینی» و «بزرگنمایی دشمن» است. این طیف هر آنچه موجب عقبگرد در کشور می شود را تمجید و هر آنچه موجب پیشرفت در کشور می شود را تحقیر می کند.

طیفی که الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده را خیالی می نامد همان طیفی است که مدعی است «ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    40 11
    جناب پروفسور عبدی! اینها از نظر شما غرب زده ها و لیبرالها خواب و خیاله ولی از نظر یک فرد انقلابی یک واقعیت در دسترس هست.
    • ابراهیم DE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      10 6
      تو این چهل سال مشخص شده این شعارها تا چه حد واقعی و تا چه تخیلی است
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      17 3
      40 ساله همین آقایان سر کارند به سوابق دولت اصلاح طلب نگاه کنید تمام مردان این دولت 40 ساله امور مملکت رو در دست دارن کدام انقلابی از جنگ برگشته ای در این 40 سال فرصت ارز اندام داشته .... باور کنید حزب اللهی ها در این کشور اپوزیسیون شدن و هر روز به شکلی سرکوب می شن و با کمال تعجب مسئولیت همه گند کاری های هم به گردن حزب الهی هاست.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      19 2
      همانطور که خود عبدی اشاره کردند مشکل از مجریان و اجراست بله درسته تا وقتی جریان خسته و فرتوت لیبرال سر کار هست (تا بوده چنین بوده)امید چندانی نباید داشت...
    • مهدی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      8 2
      خدایی قصد زیاد به این سند توجه نداشتم اما چون شما این حرفی زدی برای اینکه حرف حضرت اقا تعبیر بشه که قطعا خواهد شد میرم قسمت به قسمتشو میخونم و برای عملیاتی کردن اون در حد توانم تلاش میکنم
    • سعید ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      3 1
      آقا ابراهیم انگار یادت رفته که در طول چهل سال گذشته ، قدرت اکثراً در دست همفکران عباس عبدی بوده است، اگر ساخت موشک هم در اختیار این طیف بود، مطمئن باش ساخت موشک بالستیک هم نوعی خوش خیالی و شعار بود، بهتره جنابعالی کمی اطلاعات سیاسی خودت را بالا ببری که قضاوت اشتباه انجام ندی، همه کشورهایی که پیشرفت کردند، بدون استثناء از یک الگوی بومی پیشرفت استفاده کرده اند، فقط فرق آن کشورها با کشور ما اینست که در آن کشورها ، اجرای این الگوها در دستان کسانی چون همفکران عباس عبدی نیست.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    2 4
    دقیقا مثل برنامه های توسعه که میرن میان هرچی آرزو و وهم خیالاتشونو توش میریزن بعد میدن دست دولت. دولت هم کار خودشو میکنه. وقتی میان نمره بدن 30% نمره رو هوا مثلا نماز جماعت خوندن و اسلامی شدن کوچه باغها رو میاره، 30 درصد قابل اندازهگیری نیست و 40% هم نمیره نمیاره. یعنی کشک...
    • SE ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      10 5
      ای خاک بر سر امیدیهای نا امید و اسهالیستهای خائن بیگانه پرست حقیر که فقط به فکر نوکری و کاسه لیسی استکبار هستند و همه تلاش شان ایجاد یاس و نامیدی برای گروگان گرفتن مردم هستند تا آنان را به مسلخ مستکبران خونخوار بکشند
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    3 12
    دکتر عبدی راست میگه. آخرین پیشرفت واقعی و تجاری ما تولید مگان در سال ۸۴ بود.
  • سید IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    24 3
    چه قدر باید احمق باشد نماینده ای که دلش خوش باشد که دمکراتها چه تعداد از صندلیهای کنگره و یا کرسی های سنا را در آمریکا در دست دارند و سیاست کشور را بر این مبنا پی ریزی بخواهد و حالا که امیدش ناامید شده است نسخه بپیچد که باید به اروپا باج بدهیم! از این شخص تهوع آورتر می توان یافت؟ یک رجل قجری ناصرالدین شاهی!
  • SG ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    5 6
    البته بد هم نمی گه . الان حدود ده سال که مشکلات اقتصادی خودمان را نمیتوانیم حل کنیم
  • US ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    1 0
    متن یه بار دیگه بخون به دلایل توجه کن همونایی که نوشتی بعد به سبک شریعتمداری ذست پیش بگیر
  • محمـّ؁د IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    5 1
    از یه جماعت ترسو، فاسد، مفت خور و غرب زده بیش از این توقعی نیست. ایران اگر دست اینها بود یک ماهه سقوط می کرد و ۴۰ سال دوام نمی آورد
  • رضا IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    5 1
    سلام متاسفانه ما ایرانیان اغلب در کارهای جمعی ضعیف هستیم ولی در کارهای فردی عملکرد قوی داریم نمونه اش در ورزش قابل مشاهده است و کارهای کشوری هم اینگونه است و در اجرای طرحهای عالی هم کارکرد سیستمی ضعیفی داریم در جنگ با قدرت بالای مدیریتی امام راحل و مسئولین جنگ نتیجه خوبی گرفتیم حالا شما اسمش را کار جهادی و یا اعتقاد محکم بگذارید متاسفانه همان روال ادامه نیافت بنظرم آموزش و پرورش و حتی مهدکودکها باید در آموزش کار گروهی به بچه ها همت کنند تا در آینده کار گروهی قوی در کشور داشته باشیم
  • US ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    4 1
    باید یکی بزنه تو دهن اصلاحطلبهای منافق.بسرعت باد رنگ عوض میکنند.اگه شرایط بنفعشون نباشه یه جور ظاهرسازی میکنند تا رانتشون رو از دست ندهند و اگه چهارتا کسی اعتراض کرد میپرند بغل آمریکا و اسراییل و دشمنان دین و میهن که باید تسلیم بشیم! براشون فقط رانت و مقام اصالت داره نه چیز دیگه.
  • AE ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    2 1
    با لیبرال ها و اصلاحات چی ها و اعتدالی ها مخالفم و معتقدم این افراد ناکاراند هستند لیکن حرف عبدی در مورد سند 50 سال اینده درست هست زیرا با این همه فساد ادارای و اقتصادی محال هست سند پنج ساله به ثمر برسه چه رسد به سند 50 ساله
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    2 0
    عبدی راست می گوید البته اگر کار به دست واداده ها و شرمندگان از مبارزه و بی هنران این سال ها باشد می بینید ظرف 5 سال با مملکت چه کردند
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    1 0
    برای آن ها که قبله حاجاتشان امریکا و مامن آرزویشان اروپاست فقط نوکری کدخدا واقعی است سایر موارد سراب و دست نیافتنی
  • داوود IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    1 0
    عبدی چرا از موشک و ناوشکن و هواپیمای جنگی و تانک ذولفقار حرفی نمی زنه؟ عبدی میدان دیدش تا سر کوچه شونه. اصلاح طلب اینقدر نمک نشناس ندیده بودم.
  • مادر ايراني IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    2 0
    جناب عبدي زحمت ميكشيد نظر ميدهيد البته اگر همگروهاي شما سر كارباشند كار سخت ميشه شما به خيالات خودتون برسيد شايد خوابش راهم ديديد
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 1
    زرشک
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    من اصلا با عبدی هم عقیده نیستم چون اگر نقدی باشد باید در ابتدا به امثال آقای عبدی کرد که در تسخیر سفارت امریکا نقش داشتند که در ابتدا باید به آن پاسخ دهند .سپس باید تصریح کرد این گونه سند ها خوب است البته بعد از آن که توانستیم یه قیمت شیر یا ماست را در طی چند ماه ثابت نگه داریم یا توانستیم یه ثبات اقتصادی در کشور برقرار کنیم و قیمت دلار را پایین بیاوریم.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    اگه به شما انقلابی های پشیمون باشه همین الان حاضری با نتانیاهو دست بدی. الحق که درست گفت شما اصلاح طلب ها امید صهیونیست ها هستید
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    فقط با مرگ شما و افراد دارو دسته تان و فکرهای مریض تون و قرارگرفتن افراد خدا ترس و انقلابی در مسند امور مردم می تونن زندگی راحت تری داشته باشن خدا از شما و افراد مثل شما نگذرد که مایه بدبختی و گرفتاری مردم شدین
  • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    از شما بی وجدانها که همه چیزتان از جمله .......... را واگذار اروپا و امریکا کنید حرفی نیست
  • FR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    1 0
    تا زمانی که ارازل اسلاحتلب هستن اوضاع کشور نابسامان هست
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    1 0
    مهمترین و زیباترین و دل انگیز ترین ره آورد انقلاب عزیز وعظیم اسلامی دق مرگ کردن ذره ذره و لحظه لحظه آمریکا و اصلاح طلبان است واقعا آرامش بخش و دل نوازه
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    3 0
    آقای عبدی جمعا بیش از ۳۵ سال کشور دست شما لیبرها و کدخداباوران و دشمنگریزان اصلاحات طلبچی و اذنابتان بوده مگر قرار است ۵۰ سال آینده هم کشور دست شما باشد که میگویی الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده، خیالی است!
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    اصلاح طلبان حسابی در تناقض هستن یه بار میگه ترامپ زد زیر برجام یه بار میگه خود ما!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس